آرش حجازی، قاتل ندا آقا سلطان معرفی شد

نویسنده
پرستو سپهری

» با طراحی های دولت کودتا:

عده ای از زنان بسیجی و حزب اللهی دیروز با تجمع دربرابر سفارت بریتانیا درتهران، ضمن معرفی آرش حجازی، به عنوان قاتل وی خواستار مجازات و استرداد او به ایران شدند.
بعدازظهرروزگذشته واز حوالی ساعت 14 عده معدودی از زنان وابسته به تشکل ها واحزاب حامی دولت کودتا با تجمع دربرابر سفارت انگلستان به “فراری” بودن قاتل نداآقاسلطان و اقامت او در انگلستان اعتراض کردند.دراین تجمع 80 نفره که حدود یک ساعت به طول انجامید، معترضین بادردست داشتن پلاکاردها وتابلوهای تبلیغاتی که بیشترآنها با حروف لاتین به نگارش درآمده بود، آرش حجازی را به عنوان قاتل آقاسلطان معرفی کردند وخواهان تحویل او به جمهوری اسلامی شدند. دراین پلاکارت هاآمده بود: ما خواهان استرداد قاتل ندا آقا سلطان به ایران هستیم.
Arash hejazi should return to iran “ و “We want you to return neda agha sultan’s murderer
تظاهر کنندگان حزب اللهی، همچنین تصاویر ندا آقاسلطان را به عنوان مقتول و آرش حجازی به عنوان قاتل در دست داشتند.این عده همچنین با سر دادن شعارهای “خط نفاق و فتنه افشا باید گردد، قاتل آقاسلطان رسوا باید گردد”، “عاملان جنایت؛ آمریکا و انگلیس”، “MI6 قاتل است، حجازی عامل است”، “آرش حجازی، قاتل آقاسلطان”، “انگلیس مکار است، ملت ما بیدار است”‌، “آمریکا، انگلیس، ننگ به نیرنگتان”، “مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس”، “قاتل فتنه‌انگیز تحویل باید گردد” خواستار تحویل آرش حجازی به ایران شدند.
گفتنی است دراین تجمع زهراالهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و از حامیان دولت کودتا، ضمن سخنانی همه فعالیت های نهادهای حقوق بشری در ارتباط با قتل نداآقاسلطان را یک دسیسه سیاسی برعلیه دولت وملت ایرانی توصیف نمود وگفت: “پس از 24 ساعت متاسفانه جسد ندا آقاسلطان بدون روال قانونی و معاینات پزشکی قانونی به خاک سپرده شد و فرد مشکوکی به نام آرش حجازی که چند روز قبل از اغتشاشات وارد ایران شده بود، بعد از این اتفاق به انگلستان بازگشت و با تمامی رسانه‌های خارجی بر علیه جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کرد”.
وی سپس در ارتباط با  بازبینی فیلم قتل آقا سلطان وتحلیل وتفحص این جریان درمجلس شورای اسلامی، خطاب به حاضرین دربرابر سفارتخانه انگلیس گفت: “این حادثه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رسیدگی شد و وزارت اطلاعات با در دست داشتن شواهدی عوامل پشت صحنه این قتل را شناسایی کرده است و مشخص شد این قتل از سوی بیگانگان طرح‌ریزی شده بود.”
درپایان این مراسم معترضین با تهیه وامضای طوماربلندی خواهان بازگرداندن آرش حجازی به دولت ایران شدند.

آرش حجازی که پزشک و تنها نماینده تام الاختیار ترجمه آثار پائولو کوئیلو درایران است، در جریان قتل آقاسلطان توسط یک مامور بسیجی موتورسوار، در صحنه حاضر بود. حجازی پس ازاین ماجرابر اثر فشارنیروهای امنیتی دولت کودتا ازکشورخارج شد و به انگلستان رفت.