خاله قزی و کلاه قرمزی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خبرنگاران گزارش دادند که یکی از بازیگران تلویزیونی که یک خانم 70 ساله مجری است، با اصرار به دیدن احمدی نژاد رفت و کتش را ماچ کرد. تنها جای قابل قبول ظاهرا همان جیب کتش بود. خاله قزی به خبرنگار ما گفت: من سالها بود که می خواستم احمدی نژاد را ببینم، این آرزوی هر بازیگری است. حتی من می دانم که جورج کلونی و مریل استریپ و تام هنکس هم دلشان می خواهد احمدی نژاد را ببینند.” از او پرسیدیم: “ واقعا شما به سیاست این همه علاقه دارید؟” خاله قزی گفت: “ اتفاقا اصلا از سیاست خوشم نمی آید. من سالها روی صحنه بازی کردم، همیشه وقتی در سالن نمایش دو ردیف صندلی خالی می ماند، من دیالوگ ها و بازی یادم می رفت، ولی این احمدی نژاد پنج سال در سازمان ملل برای صد تا صندلی خالی سخنرانی می کرد، هیچ چیز یادش نمی رفت و چنان حرف می زد انگار یوستینف دارد نقش هاملت را بازی می کند. یا مثلا برای من خیلی سخت است که با وجود هفتاد سال بازیگری جلوی دوربین دروغ بگویم و سرخ نشوم، در حالی که حداقل سی بار دیدم که آقای احمدی نژاد جلوی دوربین دروغ واضح می گفت و اصلا کوچکترین تغییری در چهره اش داده نمی شد، انگار همین جوری به دنیا آمده. می خواستم این تکنیک های بازیگری را یاد بگیرم ولی متاسفانه فرصت نشد همه چیز را بپرسم.” خبرنگار ما از خاله قزی پرسید: “ آیا پیامی برای ملت و رئیس جمهور ندارید؟” وی گفت: “ پیامی که برای ملت دارم این است که اگر هشت سال بدبختی کشیدیم و کشورمان آبروی جهانی اش را از دست داد، حداقل من یکی مطمئنم که اگر آقای احمدی نژاد کارش تمام شود می تواند یکی از بازیگران بزرگ سینمای جهان بشود و بعد از آقای فرهادی که اسکار بهترین فیلم خارجی را انشاء الله می گیرد، آقای احمدی نژاد اسکار بازیگر نقش اول مرد را خواهد گرفت و افتخاری برای سینمای ماست.”

 

حزب الله هم اعتراض کرد

من هنوز نمی فهمم جنبش سبز مرده یا زنده است؟ موقع سخنرانی می شود می گویند جنبش سبز مرده، موقع جلوگیری از راهپیمایی سبزها می شود، می گویند جنبش سبز زنده است. موقع مقاله نوشتن آقای شریعتمداری می شود، می گوید 5000 نفر روز راهپیمایی 25 خرداد بودند که هفت هزار نفرشان را دستگیر کردیم، موقع اظهار وجود سپاه که می شود مسوولان سپاه و شهردار تهران می گویند که دو میلیون نفر راهپیمایی کردند. اصلا من نمی فهمم چرا این سبزها اینقدر چاق اند و این حزب اللهی ها مثل سردار فیروزآبادی اینقدر لاغر، در یک فاصله مشخص شش کیلومتری در 70 متری که به عبارت دیگر می شود 420 هزار مترمربع، تعداد سبزها می شود 600 هزار نفر، تعداد حزب اللهی ها می شود چهار میلیون نفر. از بس که رژیم می گیرند. چطور می شود که وقتی حزب الله در یک میدان جمع می شوند، جمعیت شان می شود یک میلیون نفر، بعد در همان میدان جمعیت سبزها می شود دو هزار نفر. حالا فرض کنیم دو هزار نفر باشند، چرا اینهمه نامردی می کنید، آدم از میان دو هزار نفر، چهار هزار نفر را دستگیر می کند؟ حالا دستگیر کردید و عاقبتش را هم که دیدید، چرا ای میل ها را قطع می کنید؟ کار به جایی رسیده که “ برادران حزب الله به قطع جی میل اعتراض کردند.” احمد توکلی هم “ از فیلترینگ مردم آزار انتقاد کرد.” البته به نظر من که فیلترینگ در روزهای درگیری و حضور خیابانی به نفع مردم است. ارتش سایبری را آماده می کنند که در روزهای راهپیمایی مردم آنها را از رفتن به خیابان مایوس کنند، بعد خودشان جلوی آنها را می گیرند. دست تان درد نکند، از این بسیجی جی جی ها خسته شدیم. نمی دانم چرا هرچه دختر خانوم و آقا پسر مکش مرگ ما هستند، همه طرفدار احمدی نژاد و مخالف سیاست هستند. اگر مخالف سیاست هستید، چرا از احمدی نژاد دفاع می کنید؟ اگر از احمدی نژاد دفاع می کنید، چرا قیافه تان اینجوری است؟

 

آقا حسن نصرالله، سازشکاره ایشاالله

این فلسطینی ها هم دندان های آقا را خوب شمرده اند، اسماعیل هنیه صبح رفت چفیه آقا را ماچ کرد، ظهر رفت ریش لاریجانی را ماچ کرد، عصر رفت پیشانی احمدی نژاد را ماچ کرد، آخرش چی؟ فتح و حماس با همدیگر و با اسرائیل آشتی کردند. این همه خرج روی دست ملت ما گذاشتند، آخرش هم همان شد که اسرائیل و آمریکا می خواستند. نه اینکه حالا ما ناراضی باشیم، ولی برای خودتان می گویم. آدم که نمی شود به حماس پول بدهد که برو از فتح جدا شو بعد دوباره پول بدهد که باریکلا با فتح آشتی کردی. گور بابای هر دوتاشان، بخصوص حماس که هم بشکن می زد برای آقا، هم قر می داد برای صدام.

 

کاسترو و نمایندگان روشنفکران 22 کشور

فیدل کاسترو با نمایندگان روشنفکران 22 کشور جهان ملاقات کرد و نه ساعت با آنها گفتگو کرد. وی در این ملاقات از روشنفکران این 22 کشور که همگی پشت به دوربین کرده بودند و به سخنانی که 52 سال است از کاسترو شنیده اند، گوش می دادند، گفت: “ ما بالاخره پیروز خواهیم شد.” خوان پدرو گوتیرز آلما یکی از کسانی که در سخنرانی حضور داشت، در پاسخ به این سووال که آیا فیدل کاسترو سالم بود، گفت: “ متاسفانه تا آخرین لحظه ای که آنجا بودم، داشت نفس می کشید.” خبر این دیدار در کلیه رسانه های کوبا، ترینیداد، هندوراس و بقیه رسانه های معتبر که هیچکس نام شان را نشنیده است، منتشر شد.

 

جمهوری اسلامی رجوی را کاندیدای صلح نوبل کرد

وب سایت “ تابناک” مریم و مسعود رجوی را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرد و سپس به شیرین عبادی هر چه فحش دلش می خواست داد. بنیاد صلح نوبل از شنیدن این خبر شگفت زده شد و گفت: ما که خبری نداریم، شاید ایرانی ها هم از امسال جایزه نوبل می دهند.

 

خامنه ای هنوز تسلیت نگفته است

در پی درگذشت حاج احمد سوداگر پنجمین سردار سپاه در ماه گذشته به دلیل ایست قلبی، آیت الله خامنه ای با اسماعیل هنیه ملاقات کرد و یک ساعت و هفده دقیقه برای طول عمر حسن نصرالله، علامه صدرالله، خالد مشعل، علامه فضل الله و انجمن تروریست های مقیم بیروت دعا کرد.