همزمان با ورود شما توقیف شدیم

نویسنده

» نامه روزنامه نگاران اعتماد ملی به رییس قوه قضاییه

جمعی از روزنامه نگاران “اعتماد ملی” با انتشار نامه ای سرگشاده ای خطاب به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، خواستار رفع توقیف از این روزنامه شدند.

در ابتدای نامه این روزنامه نگاران یادآوری شده است: “چند روزی از توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی به دستور شعبه 13 دادسرای کارکنان دولت و ابلاغ معاونت مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گذرد؛ همزمان با روزی که حضرتعالی ریاست دستگاه عدل و قضا را بر عهده گرفتید.”

نامه می افزاید: “توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی در شرایطی صورت گرفت که تحولات گسترده در دستگاه دادگستری در پیش است و امیدواری هایی را برای کلیه آحاد جامعه برانگیخته است. اما متاسفانه در طلیعه تحولات فوق الذکر مطبوعه ای دیگر در آستانه هزارمین شماره از حق حیات و اطلاع رسانی محروم شد و هیچ موعدی نیز برای انتشار مجدد آن اعلام نشده است.”

نویسندگان تصریح کرده اند: “روزنامه اعتماد ملی طی 53 سال انتشار خود نه تنها متعهد به رعایت تمام موازین قانونی و حتی عمل به دستورالعمل های صادر شده از سوی مراجع ذی صلاح بود،  بلکه در چارچوب مصالح و منافع ملی حرکت کرده و کوشیده ولو اینکه ارگان حزب اعتماد ملی است اما نگاه های متعدد و متکثری را منعکس کند و پایگاهی برای فرزندان انقلاب و متعهدان به اسلام و انقلاب و دلسوزان واقعی مردم و میهن باشد.”

در ادامه نامه آمده است: “گرچه بازگویی توقف انتشار نشریات تا موعد نامعلوم و توقیف های گسترده مطبوعات و رنج اهالی قلم در عدم تامین امنیت شغلی و بعضا قضایی شان حدیث مکرر است اما توقف انتشار روزنامه ای متعهد به موازین قانونی و مصالح ملی و منتقد سیاست های اعمال شده اما در چارچوب نظام آن هم با استناد به اصل پیشگیری از وقوع جرم و تکرار مواضع سیاسی، تلخ است و تلخ تر اینکه همزمان شد با ورود شما به دستگاه قضا.”

نویسندگان سپس پرسیده اند: “مگر نه اینکه خاموش شدن هر صدایی در داخل، ذهن حقیقت جو و سویه افکار عمومی را به سمت خارج و رسانه های بیگانه سوق می دهد؟ مگر غیر از این است که مسوولان و نویسندگان روزنامه اعتماد ملی جملگی از وفادارترین یاران انقلاب و امام (ره) هستند؟ مگر جز این است که اصول متعدد قانون اساسی قائل به آزادی قلم و بیان است؟ مگر جز این است که خانه نشین کردن روزنامه نگاران جز سرخوردگی اهل قلم و به میان آمدن صداهای ناهنجار ثمره ای ندارد؟”

روزنامه نگاران اعتماد ملی در پایان تاکید دارند: “ما اعضای تحریریه و کارکنان روزنامه اعتماد ملی از حضرتعالی تقاضا داریم نسبت به رفع موانع قانونی انتشار مجدد روزنامه الطاف خود را مبذول دارید. انتظار ما این است که با دستور حضرتعالی بتوانیم چون گذشته شاهد استمرار فعالیت های روزنامه اعتماد ملی در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی باشیم. این امیدی است که در اوان ریاست شما بر دستگاه قضا، اهالی قلم دارند و دیده به اجرای عدالت دوخته اند.”