کویت ایران را تحت نظر گرفته است

نویسنده

» گزارشی از میدل ایست آنلاین

روز یکشنبه یک روزنامه به نقل از منابع امنیتی نوشت که کویت با دقت زیاد “سلول های تروریستی خفته” در ایران را که ممکن است در صورت حمله نظامی به ایران فعال شوند را تحت نظر گرفته است.

این منبع خبری که نخواست نامش فاش شود به روزنامه القبس گفت: “ماموران امنیتی مدت های طولانی است که این سلول های تروریستی را تحت نظر گرفته اند و از تحرکات و منابع مالی شان آگاه هستند. آنها با روش هاو ابزار  گوناگون از نزدیک تحت نظر هستند.”

القبس گزارش می دهد که سرویس های اطلاعاتی بحرینی  به کشور های حاشیه خلیج فارس هشدار داده اند که تعدادی تروریست مسلح برای اقدامات خرابکارانه آماده هستند تا درصورتی که ایران برای برنامه های اتمی اش مورد حمله نظامی قرار بگیرد، وارد عمل بشوند.

این هشدار بر پایه اعترافات اعضای این سلول های تروریستی است که چند روز پیش دستگیر شدند و اعلام کردند که از ماموان نظامی کشور همسایه هستند.

به گزارش القبس، مظنونین با سلول های تروریستی مشابهی در عربستان سعودی و کویت کار می کنند. منبع اطلاعاتی کویتی هشدار بحرین در این خصوص را تایید کرد.

سازمان امنیت ملی بحرین هفته گذشته اعلام کرد که چهار مرد که مشکوک به ایجاد یک شبکه به منظور بر هم زدن امنیت و ثبات کشور بودند را دستگیر کرده است.

با این حال گروه های بین المللی حقوق بشری معتقد هستند که تعداد بازداشت شده ها به هشت نفر رسیده است.

در روز سوم اوت، دادگاه کویت شش مرد و یک زن را که شامل یک  سرباز کویتی می شد، به جرم جاسوسی  و دادن اطلاعات نظامی به ایران محاکمه کرد. اما آنها اتهامات را تکذیب کردند.

این سلول تروریستی در ماه مه کشف شد و روزنامه های محلی نوشتند که آنها برای سپاه پاسداران جاسوسی می کردند. ایران این اتهامات را تکذیب کرد.

وزیر امورخارجه ایران در ماه مه گفت که این بهانه ای بود برای ایجاد ترس در ایران؛ در عین حال سپاه پاسداران این اظهارات را “بی اساس” خواند.

دشمنان ایران، اسرائیل و آمریکا هرگز دستور اقدام نظامی علیه برنامه های اتمی ایران را که غرب معتقد است به منظور ساخت سلاح اتمی است ،صادر نکرده اند. ایران این اتهام را هم تکذیب می کند.

 

میدل ایست آنلاین، 22 اوت