مدال وزنه برداری برای احمدی نژاد

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» عنوان های جهانی برای رئیس دولت

هنوز از اهدای بازوبند پهلوانی ایران به محمود احمدی نژاد زمانی سپری نشده که خبر پهلوانی و قهرمان جهان شدن رییس دولت دهم در خبرگزاری دانشجویان ایران انتشار یافت. بر اساس گزارش این خبرگزاری، حسین رضازاده، دارنده مدال های طلای پیشین المپیک و رقابتهای جهانی و سرپرست فعلی فدراسیون وزنه برداری، در نمایشگاه مطبوعات و در غرفه خبرگزاری ایسنا اعلام کرد بهداد سلیمی، جانشین او و دارنده مدال طلای رقابتهای اخیر جهانی در آنتالیای ترکیه، مدال طلایش را به احمدی نژاد اهدا خواهد کرد.

رضازاده گفت: “با توجه به اینکه دکتر احمدی نژاد از دیدگاه ما یک قهرمان بزرگ است، برنامه‌ای داریم که اگر بشود، مدال طلای سلیمی را به او اهدا کنیم. البته این موضوع هنوز نهایی نشده است. ما تنها قصد داریم این کار را انجام دهیم، اما احتمال دارد این مساله رخ ندهد!”

این در حالی بود که همین خبرگزاری چند ساعت بعد مصاحبه ای از بهداد سلیمی را روی خروجی خود قرار داد که در این مورد گفته است: “در این زمینه اطلاعی ندارم و تنها به من گفته‌اند که قرار است رییس جمهور به صورت نمادین، مدال (طلای جهانی) را بار دیگر به گردن من بیاویزد.”

سلیمی افزوده: “فردا هلال احمر مراسمی در تالار 12 هزار نفری دارد و به من هم اعلام کرده است، مدال را بیاورم تا رییس جمهور در حرکتی نمادین مدال را به گردنم بیاندازد . اما در مورد اهدای مدال به رییس جمهور با من صحبت نشده است!”

 

پهلوانتر از احمدی ‌نژاد

در حاشیه بدرقه ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی گوآنگ ژو در چین، خبرگزاری کار “ایلنا” در ارتباط با اهدای بازوبند پهلوانی به محمود احمدی نژاد، نوشته بود: “علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی مدعی شد که بازوبند پهلوانی که به بازوی محمود احمدی نژاد بست، به حق بوده است. سعیدلو، به عنوان معاون رییس جمهوری همچنین از خبرنگار ایلنا پرسید: شما کسی را پهلوان ‌تر و قهرمان ‌تر از احمدی ‌‌نژاد سراغ دارید؟”

در چنین شرایطی اما گل بعدی را احمدی نژاد زد که در همایش ورزشکاران رزمی که به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش برگزار شده بود، این بازوبند را “به همه جوانان ایران اسلامی” اهدا کرد و گفت: “جوانان خوب ایرانی همه شایسته تقدیر هستند و من این بازوبند را به این عزیزان که‌آینده سازان کشور پهناور ایران اسلامی هستند تقدیم می کنم.”

وی سپس این بازوبند را بر بازوی آرش مردانی بست، اما بلافاصله سعیدلو، معاون رییس وی و رئیس سازمان تربیت بدنی، بازوبنددیگری را به بازوی احمدی نژاد بست تا او بتواند آن را به “جوانان ایرانی تقدیم کند”.

اما این بار قرارست مدال طلای یک قهرمان جوان را بگیرند و به احمدی نژاد بدهند؛بدون اینکه صاحب مدال از ماجرا باخبر باشد.