نامه حائری‌شیرازی به علی مطهری

نویسنده

به گزارش تابناک٬ آیت‌الله حائری‌شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان در نامه‌ای خطاب به علی مطهری٬ نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آن‌که سابقه آزادی در ایران «به بهمن ۵۷» باز‌میگردد٬ هشدار داد که «از دعوت مردم به تظاهرات اعتراض به تقلب دفاع نکنید».

حائری‌شیرازی با معرفی مطهری به عنوان مدافع دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ نوشت: «از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید. درست نیست فقط به دلیل اینکه ناظر نهایی انتخابات تمایل خود را به یک طرف در جایی ابراز کرده باشد، راه‌های قانونی کشف خلاف را مسدود بدانیم و برای گشایش مدار بسته، پای مردم را به میان بکشیم».

وی در ادامه افزود: «عقل اجتماعی می‌گوید آیا در انگستان و یا فرانسه و آلمان اتفاق افتاده که سران حزبی در تالاری جمع شوند و نفوذی‌های حزب دیگر، تالار را با همه ساکنان آن منفجر کنند که در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد؟ اگر نیروی انتظامی، شروران و عربده‌کشان و قمه‌کشان را به حال خود رها کند و یا آنان یک ساعت احساس کنند بی‌آنکه شناسایی شوند، می‌توانند از مردم زهر چشم بگیرند، چه خواهند کرد؟!

وقتی نفوذی می‌فرستند که یکی را در راهپیمایی آرام بکشند تا بتوانند مأمورین را متهم کنند، شما چطور مجوز راهپیمایی آرام میلیونی می‌دهید؟ اگر شما تصمیم‌گیرنده در چنین موردی بودید مسئولیت عواقب آن را به عهده می‌گرفتید؟».