هیچ خبری از هاله نداریم

لیلا طیری
لیلا طیری

» داماد مهندس سحابی در مصاحبه با روز:

همسر، هاله سحابی، عضو مادران صلح ایران و دختر عزت الله سحابی که 9 روز پیش در حالی در میدان بهارستان بازداشت شد که به گفته شاهدان عینی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سر او شکافته بود، در مصاحبه با روز تاکید می کند که هیچ خبری از همسرش ندارد.

آقای مشایخی، همسر هاله سحابی می گوید: هیچ اطلاعی نداریم و همچنان پی گیر قضیه هستیم.

به گفته آقای مشایخی یک روز پس از بازداشت، همسرش تماس کوتاهی گرفته و خبر داده که در زندان اوین است اما غیر از این هیچ سخن دیگری نگفته است. او که به اتفاق عزت الله سحابی برای پی گیری وضعیت هاله سحابی بارها به دادگاه انقلاب، مراجعه کرده است، می افزاید: در دادگاه انقلاب به ما گفته اند که تا شنبه صبر کنید؛ما هم منتظریم ببینیم شنبه چه اتفاقی خواهد افتاد.

آقای مشایخی ضمن ابراز امیدواری که همسرش روز شنبه آزاد شود، می افزاید: تمام تلاش ما این است که بازداشت ایشان کوتاهتر شده و هر چه زودتر آزاد شوند و آقای ریاحی، وکیل همسرم نیز در این زمینه پی گیر هستند.

وی در خصوص ضرب و شتم شدید همسرش هنگام بازداشت هم می گوید: ما امیدواریم هر چه زودترشاهد آزادی ایشان باشیم و پس از آن اقدامات مقتضی را انجام خواهیم داد.

پیش از این عزت الله سحابی از وضعیت جسمی دخترش که به بیماری دیابت مبتلا است ابراز نگرانی و اعلام کرده بود که :حوالی ظهر روز چهارشنبه  دخترم در اطراف میدان بهارستان توسط پژویی یشمی رنگ به شماره شهربانی 282 ل 74، ایران 33 ربوده شده و.افراد لباس شخصی با ضرب و شتم و هتاکی نسبت به دخترم ضمن ایراد جراحت به وی او را به محلی نامعلوم منتقل کردند.

شورای فعالان ملی - مذهبی با صدور بیانیه ای به بازداشت هاله سحابی، فعال سیاسی و فرزند عزت الله سحابی، اعتراض کرده است.

شورای فعالان ملی مذهبی در بیانیه خود “از روندی که حاکمیت و دولت را بیش از پیش در برابر مردم قرار داده” اظهار تاسف کرده و “برخوردهای خشونت‌بار توسط نیروهای غیررسمی و رسمی با شهروندانی که منتقد و معترض به انتخابات «و دولت ۲۳ خردادی» هستند” را محکوم کرده است.

در پایان این بیانیه آمده است که با توجه به بیماری دیابت هاله سحابی ۵۴ ساله و زخمی شدن او در هنگام دستگیری، سلامتی خانم سحابی به شدت تهدید می‌شود.

 هاله سحابی روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ و همزمان با مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس، در خیابان های اطراف مجلس بازداشت شد. به گفته شاهدان عینی “یک لباس شخصی با تی شرت راه راه طوسی سرمه ای که راه های پهن داشت و شلوار جین وکلاه کپی به او حمله کرد. ابتدا مردم هاله سحابی را از دست مامور نجات دادند. بعد چند مامور لباس شخصی دیگر با همان هیبت اقدام به پاشیدن گاز فلفل به طور  مستقیا در چشم و صورت مردمی که او را نجات داده بودند کردند به طوری که چند نفر از صدمه وارد شده نمی توانستند ببینند. صورت کسانی که گاز فلفل خورده بودند قشری از پودر نارنجی رنگ پوشانده بود و درد بسیار شدیدی داشتند. هاله سحابی را به زور از دست مردم درآوردند و با باتوم به سرش زدند به طوری که سرش شکافت و خون آمد بعد او را سوار یک  ماشین پژو یشمی رنگ به شماره ل 74ل282  ایران 33 کردند. در ماشین یک زن با مانتو و روسری نشسته بود که وقتی مردم باز خواستند در ماشین را باز کنند در ماشین را از تو قفل کرده و هاله سحابی را با خود برده اند.”