اوباما، علیه امپریالیسم آمریکا

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یعنی اگر کسی  بفهمد توی این دنیا چه خبر است، به نظرم باید جایزه نوبل سیاست را به او بدهند. چند روز قبل از قول گروهی از سیاستمداران حاکم بر عراق خواندیم که آنان از آمریکا درخواست کرده اند که این کشور را ترک نکند تا عراق دچار ناامنی نشود. این را داشته باشید و از خودتان سووال کنید که در منطقه خاورمیانه کدام کشور آمریکایی است و کدام کشور مخالف آمریکاست؟

در اینکه ترکیه یک کشور آمریکایی است آیا شک دارید؟ اصلا ترکیه پایگاه اصلی آمریکا در منطقه است. به نظرتان شکی وجود دارد؟ در حالی که اردوغان سه روز قبل گفته است “به کاخ سفید چه ربطی دارد که ما با اسرائیل مخالفیم؟” پس می توانیم بگوئیم که ترکیه یک کشور ضد آمریکایی است.

افغانستان چی؟ افغانستان که بطور کلی آمریکایی است و اصولا حامد کرزای را آمریکایی ها با دست نصب کردند در افغانستان، و هنوز هم ارتش آمریکا برای محافظت حکومت وی هست و کاملا از آنجا نرفتند. به نظر شما حکومت کرزای آمریکایی است؟ اما در حالی که آمریکا دهها میلیارد دلار برای امنیت افغانستان هزینه می کرد، دولت ایران صدها میلیون دلار به رئیس جمهورش پول می داد.

به نظر شما حکومت پاکستان آمریکایی نیست؟ اصلا شکی وجود دارد که حکومت پاکستان و سرویس اطلاعاتی اش در خدمت آمریکا نباشند؟ اصلا هیچ تردیدی می توانید داشته باشید که کل سیستم مقابله با روسیه در جنگ سرد در پاکستان اداره می شد و در زمان طالبان هم جنگ با القاعده در پاکستان رخ داد؟ به نظر شما ژنرال مشرف آمریکایی هست یا نه؟ البته شما نمی توانید شک کنید که القاعده آمریکایی در پاکستان تشکیل شد و القاعده دشمن آمریکا از همان پاکستان نقشه عملیات یازده سپتامبر را کشید. شک نمی توانید بکنید که طالب های طالبان با برنامه مشترک آمریکا و پاکستان و عربستان سعودی در پاکستان علیه شوروی سابق تربیت شدند و شک هم نمی توانید بکنید که بن لادن در پاکستان کشته شد و لابد دولت پاکستان در کشتن او نقش داشت. اصلا مگر شما شکی دارید که مشرف آمریکایی است؟ و مگر شما شک دارید که بی نظیر بوتو و پدرش آمریکایی اصل آکبند فابریک بودند؟

حالا از این همسایگان فاصله بگیریم. به نظر شما ایران دشمن آمریکاست یا دوست آمریکاست؟ ایران می خواهد با آمریکا رابطه برقرار کند. گروهی از باند احمدی نژاد قصد داشتند مذاکره با آمریکا را آغاز کنند و احمدی نژاد بارها تلاش کرد با آمریکا رابطه برقرار کند، آیا احمدی نژاد قصد نزدیکی به آمریکا را نداشت؟ هاشمی و روحانی و خرازی هم که نور علی نور از همان اول معلوم بود و گفته بودند که قصد دارند با آمریکا رابطه برقرار کنند. خاتمی هم که اصلا اصل جنس است و کلینتون پشت در توالتش منتظر برقراری رابطه مانده بود. اصلا کی با رابطه ایران و آمریکا مخالف است؟ اینها را ول کنید. بدترین کار آمریکا در بیست سال اخیر چه کاری بود؟ بله، صحیح است، حمله آمریکا به عراق و افغانستان. تمام مشکل ضدآمریکایی ها با آمریکا در همین مورد است. وگرنه از دولت کلینتون تا امروز در 20 سال گذشته آمریکا کار بدی در دنیا نکرده است. در هر دو کار هم جمهوری اسلامی ضد آمریکاپی با آمریکا همکاری کرد. یعنی  در حمله آمریکا به عراق و حمله آمریکا به افغانستان به آمریکا کمک نظامی کرد. کی کرد؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. آیا کار غلطی کرد؟ نه. چرا؟ چون طالبان و صدام مهم ترین دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه بودند.

به نظرتان حکومت عراق یک حکومت آمریکایی است یا نه؟ قطعا افراد کمی به این سووال پاسخ منفی می دهند. عراق یک حکومت آمریکایی دارد. اصلا آمریکا با تانک و بمب حکومت عراق را تغییر داده و تمام افرادی که کشور عراق را تحت کنترل دارند، از رئیس جمهور بگیر تا دولت کردستان و بگیر برو تا آخر، همه شان زیر نفوذ آمریکا و با نظارت آمریکا به قدرت رسیدند. بغداد دیروز اعلام کرده که “اجازه نمی دهیم از حریم هوایی ما برای حمله به سوریه استفاده شود.” البته این تصمیم ممکن است تصمیم خوبی باشد، ولی آیا شما می توانید معنی آن را بفهمید؟

البته یک نظریه مهم وجود دارد و آن اینکه اوباما ضدآمریکایی ترین رهبر جهان است. با این فرض مشکلات حل می شود، ولی کسی می تواند این را اثبات کند؟

 

 

کاندید نشو

به نوشته وبسایت های خبری محسن رفیقدوست گفت: “به هاشمی گفتم کاندید نشو”. فرض کنید در اتاقی محسن رفیقدوست و هاشمی رفسنجانی نشسته اند.

محسن رفیقدوست: اکبر آقا! کاندیدا نشو

اکبرآقا: واسه چی؟

محسن رفیقدوست: به صلاح شما نیست کاندیدا بشی، نظر من اینه.

اکبر آقا: یادته روز 22 بهمن آقا اومده بود تو راننده بودی، من بهت گفتم آقا رو بیار خونه، گفتی به نظرم به صلاح نیست، بعد من گفتم شما کارت رو بکن، کسی نظر شما رو نپرسیده؟

محسن رفیقدوست: آره، یادمه

اکبر آقا: یادته زمانی که توی بنیاد بودی گفتی به صلاح شما نمی دونم که اقتصاد کشور رو آزاد کنید، بعد من گفتم از آمار تولید نفت خبر داری گفتی نه، گفتم از وضع تورم خبرداری؟ گفتی نه، گفتم از وضع اندوخته دلار خبر داری؟ گفتی نه. یادته گفتم پس بیخودی زر نزنید؟ کسی نظر شما رو نپرسیده.

محسن رفیقدوست: آره، یادمه.

اکبر آقا: یادته سال ۷۶ اومدی گفتی موسوی رو بیارید بشه رئیس جمهور من گفتم نه به صلاح نیست، بعد سال ۸۸ اومدی گفتی صلاح نیست از موسوی حمایت کنید، گفتم: به شما ربطی نداره، کسی نظر شما رو نپرسیده. یادته؟

محسن رفیقدوست: آره، یادمه.

اکبر آقا: خوب، حالا مگر کسی نظر شما رو پرسیده؟

محسن رفیقدوست: نه

اکبرآقا: شما برو هر وقت لازم بود نظرتو بپرسم بهت زنگ می زنم، بیرون می ری درم ببند.

 

شانزده میلیارد دلار؛ برداشت آخر

سووال: چرا نمی توانیم بفهمیم که احمدی نژاد هشت سال هر سال به نیویورک رفت چون دوست داشت رهبر مخالفان آمریکا در جهان بشود و با ایجاد انگیزه شورش علیه آمریکا جهان را به هم بریزد و آمریکا را در دو سال و اسرائیل را تا چند ماه بعد نابود کند؟

پاسخ معقول: چون اگر آدم شعور داشته باشد می داند که این کار شدنی نیست.

سووال: چرا نمی توانیم بفهمیم که احمدی نژاد وقتی داشت ثروت کشور را به عنوان یارانه دست مردم می داد و نه هزار پروژه عمرانی و اقتصادی را متوقف کرده بود، فکر می کرد دارد کار درستی می کند؟ و فکر می کرد از این طریق به مردم کمک می کند؟

پاسخ معقول: چون هر آدم باشعوری که کمی اقتصاد بداند می فهمد این کار خطرناک است و کل اقتصاد ایران را نابود می کند؟

مشکل بزرگ: دیروز خبر داده شد که در آخرین روز دولت احمدی نژاد وی شانزده میلیارد تومان از حساب ریاست جمهور برداشت کرده است و گفته شد علت عدم حضورش در شورای تشخیص مصلحت رفتن برای شنا در رامسر بوده است. طبیعی است که همه ماها فکر می کنیم که این کارها در شان یک رئیس جمهور نیست. خیلی از ماها نمی توانیم احمدی نژاد را بفهمیم برای اینکه فکر می کنیم یک رئیس جمهور باید آدمی عاقل، منطقی، مطلع، باشعور، باادب و به فکر کشورش باشد. حالا بیایید اصل را بر این بگذارید که احمدی نژاد یک بیمار، بی اطلاع، موجودی غیرمنطقی، بی ادب بوده و کلا انگیزه اش از رئیس جمهور شدن این است که توهم داشته و فکر می کرده بزرگترین نابغه جهان است. با همه این خصوصیات یک بار دیگر به کارهایی که کرده فکر کنید. فقط در این صورت است که می توانید درک کنید چرا احمدی نژاد در این هشت سال این بلاها را سر کشور آورد. حتما سووال می کنید: یعنی در همه این مدت کسی متوجه نشد که طرف مشنگ است؟ قطعا متوجه شده، ولی وقتی کسی مثل حدادعادل در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، شش سال قبل گفته است که من در عمرم آدمی تا این حد شارلاتان ندیدم، ولی تا شش سال بعدش از او حمایت کرده، یعنی یک آدم می تواند سالها در حالی که همه می دانند دیوانه یا کلاهبردار است، بر سر قدرت باشد، و کسی چیزی به او نگوید. یا مثلا درباره حسن عباسی، این آدم ده سال قبل دو سه بار سخنرانی هایی کرد و حتی یک بار بازداشت شد. سه چهار نفر از فرماندهان سپاه رسما اعلام کردند که او تعادل روانی ندارد. در تمام این سالها این آدم دیوانه هر روز یک سخنرانی کرده، و تمام کسانی که معتقد بودند او دیوانه و روانی است ساکت مانده اند. به نظرتان عجیب نیست؟ اصلا بیایید به چیز روشن تری بپردازیم. آقای سعیدی نماینده رهبر در سپاه رسما گفته که وقتی رهبر به دنیا آمد گفت یاعلی. ناطق نوری نه یک روز بعد، بلکه یکی دو سال بعد از این حرف گفت که اظهارات سعیدی “مزخرف” است. و حتی گفت در این مورد به او تذکر دادیم. یعنی به نظر شما ایشان و بقیه و خود رهبر از همان روز اول نمی دانستند اظهارات آقای سعیدی مزخرف است؟ اگر می دانستند چرا تا دو سال نگفتند؟ چطور ممکن است کسی چنین حرفی بزند و فردای همان روز خشتکش را به سرش نکشند؟ ولی این آدم همین الآن هم هست، هنوز نظر می دهد و احتمالا اگر از او بپرسند چرا فلان نظر را دادی هنوز از حرفش دفاع می کند، اما خودش هم می داند نظرش مزخرف است.

توضیح اضافی: من در طول سی سال گذشته حداقل با بیست نفر از هنرمندان حامی اصولگرایان رابطه شخصی داشتم، از یوسف میرشکاک بگیر تا شهریار زرشناس تا احمد عزیزی و جواد لاریجانی و مهدی کلهر و خیلی های دیگر، قطعا می توانم بگویم که حتی یک نفر از این افراد به حرفهایی که می زند اعتقاد ندارد. نه اینکه بقیه نمی دانند که این افراد به هیچ چیز اعتقاد ندارند، اتفاقا این افراد در میان محافل خودشان کاملا شناخته شده هستند و هیچ رمز و رازی برای همدیگر ندارند. آدمی که اصلا بلد نیست نماز بخواند تئوریسین گروهی می شود و حکم تکفیر کسی را می دهد که حتی در پاریس هم نمازش ترک نمی شود. اصلا کل این داستان ها بدون دخالت خدا اتفاق می افتد.

نتیجه گیری روشن: خیلی اوقات ما فکر می کنیم که چطور احمدی نژاد اقتصاد ایران را نابود کرد و هیچ اتفاقی نیافتاد؟ گاهی از خودمان می پرسیم چطور اصولگرایان ایران را تا پای جنگ کشاندند ولی ایران هنوز در صلح و آرامش است؟ گاهی فکر می کنیم چطور هشت سال ۷۰۰ میلیارد دلار ثروت ملی تبدیل به زباله شد و هنوز مردم ایران نفس می کشند؟ جوابش این است: ما فقط شانس آوردیم. یک حکومت تمام تلاشش را دارد می کند که کشور ایران را از میان ببرد، ولی گروهی از مردم مانع آنها می شوند. فقط به آمارهای اقتصادی کشور توجه کنید تا بفهمید که چه بلایی سرمان آمده.