نقش احمدی‌نژاد و بقایی در تخلف مالی دانشگاه ایرانیان

نویسنده

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی٬ عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه ملت) ضمن اشاره به شکایت حمید بقایی٬ معاون اجرایی رییس دولت دهم از دادستان دیوان محاسبات٬ این اقدام را «مظلوم‌نمایی» خواند و جزییاتی از تخلف مالی وی و احمدی‌نژاد را شرح داد.

طبق اظهارات ایمن‌آبادی قبل از ثبت قانونی دانشگاه ایرانیان در ۲۶ مرداد ماه سال گذشته٬ وجه ۱۶ میلیارد تومانی به حساب این دانشگاه واریز شده است. این درخواست توسط حسن موسوی٬ عضو هیات موسس این دانشگاه مطرح شده بود که همان روز مورد موافقت رییس دولت دهم قرار می‌گیرد. این مبلغ در ۱۲ مرداد ماه واریز شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه این اقدام را «تخلفی آشکار» خواند.

ایمن‌آبادی گفت: «بر اساس اعلام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۲ به شماره ۳۴۶۵ به ثبت رسیده این در حالی است که تمامی مراحل تقاضا، موافقتنامه، حواله، سند و واریز وجه ۱۶ میلیارد تومان به حساب دانشگاه قبل از ۲۶ مرداد ماه انجام شده است».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با اشاره به خودروهای نهاد ریاست جمهوری که توسط مسوولان دولت قبل همچنان مورد استفاده قرار گرفته است٬ اظهار داشت: «با پیگیری های مجلس یازده خودرو از ۲۶ خودروی تقریبا گران قیمت بخش تشریفات نهاد ریاست جمهوری که توسط برخی مسئولان دولت گذشته استفاده می شد به نهاد عودت داده شد».