نقش احمدی‌نژاد در شرایط کاری مربیان پیش‌دبستانی

نویسنده

محمدرضا نیک‌نژاد٬ عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حل مشکل استخدام مربیان پیش‌دبستانی را در لغو استخدام هزاران نفری که در دولت احمدی‌نژاد خارج از «ضابطه» استخدام شده‌اند٬ عنوان کرد. وی همچنین شرایط کاری این مربیان را «به شدت غیرانسانی» دانست.

نیک‌نژاد گفت: «اگر استخدام ۱۱۶ هزار نفری که در دولت احمدی‌نژاد خارج از ضابطه در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، لغو شود، مشکل استخدام مربیان پیش دبستانی حل می‌شود. مجلس و دولت وظیفه دارند این استخدام‌ها را بررسی کنند چرا که ارزش آن از ۳ هزار بورسیه غیر قانونی وزارت علوم کمتر نیست. ۱۱۶ هزار نفر در حالی استخدام شده‌اند که بیش از ۳۰ هزار مربی پیش دبستانی با سابقه بالا در انتظار استخدام بودند. این ۱۱۶ هزار چه کسانی بوده‌اند و با کدام مجوز استخدام شده‌اند؟».

وی در ادامه اظهار داشت: «مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس شرایط کاری بسیار سختی دارند چرا که زیر نظر معاون و مدیر مدرسه کار می‌کنند و مجبورند به هر شرایطی تن بدهند، حتی خواسته‌های های غیر قانونی یا خلاف اخلاق. شرایط کاری مربیان پیش دبستانی به شدت غیر انسانی است، چرا که چارچوب آموزش و پرورش از بالا به پایین طراحی شده است».