پایان حکومت ناطق نوری بر فدراسیون مشتزنی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» نه فرمان حکومتی در کار بود نه مجوزی

پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان دیروز (شنبه) از سوی نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی اعلام کرد: “احمد ناطق نوری بازنشسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و کمیسیون اجتماعی دولت با درخواست مجوز حضور او در انتخابات فدراسیون بوکس مخالفت کرده است. ضمن این که وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه برای وی درخواست مجوز شرکت در انتخابات، به عنوان یک فرد بازنشسته را نداشته است.”

پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ و ممنوعیت ورزش مشتزنی، این ورزش با ریاست احمد ناطق نوری (برادر علی اکبر ناطق نوری) اغاز دوباره ای در عرصه ورزش ایران داشت ولی ناطق نوری تاکنون بدون هیچ موفقیت قابل توجه در پیکارهای بین المللی،حاکم بی رقیب ریاست آن بوده است.

با پایان دوره ریاست چهار ساله اخیر او در ۱۹ بهمن، و بازنشستگی این نماینده مجلس در کار دولتی خود او، و غیرقانونی بودن تجدید ریاستش، در خبرها و شایعات گفته می شد که تلاش بسیاری برای حفظ این میز برای احمد ناطق نوری شکل گرفته است.

چند ماه پیش همایون اردلان به عنوان دبیرکل این فدراسیون اعلام کرد که احمد ناطق نوری با فرمان حکومتی مجوز نامزدی ریاست و حفظ مقام را بدست خواهد آورد. همزمان احمد ناطق نوری اعلام کرد که با درخواست وزارت ورزش، هیات دولت برای صدورمجوز نامزدی ریاست او جلسه ویژه ای را تشکیل خواهد داد.

به گفته ناطق‌نوری “وزارت ورزش قرار است به دولت نامه بزند تا مجوز حضور من در انتخابات ریاست فدراسیون صادر شود”.

اما در تاریخ هفتم دی ماه مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش اعلام کرد: “وزارت ورزش برای ناطق نوری درخواست هیچ مجوزی برای حضور در انتخابات فدراسیون بوکس نکرده است. قرار بوده از طریق وزارت بهداشت پیگیر مجوزش باشد. وزارت ورزش برای هیچ کسی برای حضور در انتخابات فدراسیون‌ها درخواست مجوز نخواهد کرد.”

گفته اخیر نصرالله سجادی هم پس از اعلام دبیرکل فدراسیون بود که در خبرگزاری فارس گفت: “دوران چهار ساله ریاست احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس در حالی ۱۹ بهمن‌ماه به پایان رسید که هنوز مسوولان وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون را اعلام نکرده‌اند و این فدراسیون همچنان با ریاست ناطق نوری به کار خود ادامه می‌دهد. البته قرار است یکشنبه ۲۷ بهمن در کمیسیون دولت در مورد حضور او در انتخابات تصمیم گیری شود.”