اعتراض جامعه یهودیان

نویسنده

روز چهارشنبه 27 ژوئن، جامعه یهودیان اسپانیا قصد دارد علیه تهدیدهای رییس جمهور ایران نسبت به اسراییل، در برابر سفارت ایران در مادرید به اعتراض بپردازد.

فدراسیون جوامع یهود اسپانیا برای روز چهارشنبه به منظور اعتراض علیه مواضع و تهدیدهای محمود احمدی نژاد نسبت به اسراییل، فراخوان داده است. در این اعتراض اعضای انجمن همبستگی اسپانیا-اسراییل نیز حضور خواهند داشت.

آنها در مدت این اعتراض که برای ساعت 7 بعدازظهر پیش بینی شده، مانیفست “برای حق موجودیت اسراییل، علیه تهاجم ایران و برای حقوق بشر در ایران” را قرائت خواهند کرد. آنها همچنین از مردم و دولت اسپانیا خواهند خواست که به شکلی قاطع اظهارات ستیزه جویانه محمود احمدی نژاد علیه اسراییل را محکوم کنند. این درحالی است که احمدی نژاد جدا از مسایل دیگر، همچنین گفته شمارش معکوس برای نابودی اسراییل از هم اکنون آغاز شده است.

در این مانیفست آمده است که چنین تهدیدهایی “شک و تردیدهای جامعه بین الملل را نسبت به برنامه هسته ای ایران افزایش خواهد داد […] و اینکه این برنامه مغایر با خواسته های سازمان ملل است و پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای را نقض می کند”.

در این مانیفست از جامعه جهانی و افکار عمومی اسپانیا خواسته شده بدون هیچگونه مدارا و چشم پوشی، تهدیدهای رییس جمهور ایران را محکوم کنند. در این مانیفست، رییس جمهور ایران به عنوان یک رهبر متعصب و دین سالار نامید شده که مردم ایران نیز قربانی سیاست های او شده اند.

در این مانیفست همچنین نوشته شده است: “اظهارات رییس جمهور احمدی نژاد الگویی برای گروه های تروریستی خواهد بود و این ایده را در نزد آنها به وجود می آورد که به راحتی می توان یک کشور عضو سازمان ملل را از بین برد؛ تفکری که به واقع مغایر با منشور سازمان ملل است.”

در پایان این مانیفست آمده است: “ما از جامعه بین الملل می خواهیم که برنامه هسته ای ایران را متوقف و به شکلی آشکار تهدیدهای نابودی اسراییل را محکوم کند. همچنین از نهادهای بین المللی می خواهیم که نسبت به مقوله حقوق بشر در ایران و رعایت آن هوشیارتر باشند.”

منبع: خبرگزاری اسپانیا، 26 ژوئن 2007