دست دادن یا دست ندادن، مساله این است؟

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

قبل از دوم خرداد یکی از رفقای راستگرای ما که خودش هم اعتقادی به ولایت فقیه نداشت، کلی مقاله نوشته بود در اثبات اینکه خاتمی اعتقادی به ولایت ندارد. به او گفتم: تو این مقاله را نوشتی که مردم به خاتمی رای بدهند یا ندهند؟ این جور که تو نوشتی مردم مطمئن می شوند که این طرف همانی است که دنبالش می گشتند. حالا حکایت دست دادن آقای خاتمی شده. چپ اوشکول و راست شاسکول دست به دست هم داده اند و می خواهند اثبات کنند که خاتمی همان کاری را کرده است که هر آقای متمدن و محترمی وقتی یک خانم را می بیند انجام می دهد، یعنی با او دست می دهد. کلی خجالت کشیدیم بابت دست پس کشیدن احمدی نژاد و متکی در مراسم رسمی که آبروی مملکت را بردند، حالا که این موجود محترم یک رفتار منطقی کرده، که من نمی دانم کرده یا نه، ولی از شعور و ادبش انتظار می رود که کرده باشد، کلی دارند برایش دستک و دنبک درست می کنند. البته بدنبال اصرار بیش از حد کیهان برای اثبات اینکه دست مذکور قطعا داده شده است، فعلا دو سه سایت شبه اصولگرا نوشته اند که فیلم ایتالیایی مورد نظر مونتاژ شده است. خاتمی هم گفته است که « آنجا آنقدر شلوغ بود که اگر اتفاقی هم افتاده من یادم نمی آید.» خاتمی که درمورد انتخابات نظر می داد، گفت: « اگر انتخابات برگزار شود، مجلس عاقلی از همه گروهها خواهیم داشت.» داریوش قنبری یکی از نمایندگان مجلس هم گفت: « تخریب هاشمی و خاتمی به دلیل ترس از فعالیت آنها در انتخابات مجلس است.» کروبی هم که قرار است در تمام مدت انتخابات بیدار بماند، گفت: « نود درصد فهرست مان با سایر اصلاح طلبان یکی است.» دو سه ماه وحشتناک و سخت در پیش رو داریم، هر کسی این دو سه ماه را از دست بدهد و در جنگ رسانه ای نابرابری که بین دولتی ها و منتقدان دولت وجود دارد، وقت تلف کند یا سهل انگاری کند یا کوتاه بیاید، فرصت را از دست می دهد.


دشمن چه کسی می باشد؟

این وزیر اطلاعات هم قاط سنگین زده، احتمالا هفته قبل یکی هلش داده وسط میکسر و دکمه آنرا زده و یک حرف هایی می زند که صدرش با ذیلش نمی خواند. محسنی اژه ای اهداف دشمن را در مقابل دولت احمدی نژاد شامل این موارد دانست: « سرگرم کردن دولت به امور حاشیه ای» برای « نپرداختن دولت به پیشرفت و توسعه همه جانبه» و « ناکام جلوه دادن دولت نهم و نظام جمهوری اسلامی» البته محسنی اژه ای بعد از اینکه کلی از اهداف دشمن را اعلام کرد، گفت: « دشمن از سوم تیر 84 ناامید شده است.» آگاهان اعلام کردند که احتمالا منظور محسنی اژه ای از دشمن خود رئیس جمهور است، چون تنها کسی که دائم مشغول امور حاشیه ای است و هر هفته از یک شاخه حاشیه ای به شاخه حاشیه ای دیگر می پرد، احمدی نژاد است.

سه قایق ماهیگیری

به یک خبر مهم توجه کنید! ایران سه قایق ماهیگیری امارات را در خلیج فارس توقیف کرد.

یک روز بعد: ایران سه قایق ماهیگیری امارات را آزاد کرد.

نتیجه گیری: مسوولان نظامی کشور بیکارند و چون سوزن ندارند که به بخش مذکور بزنند و فریاد بکشند و اوقات فراغت شان را از این طریق پر کنند، اقدام به توقیف قایق ماهیگیری می کنند.

دارالمجانین

گاهی اوقات به نظر می رسد که وزرای دولت احمدی نژاد در یک اتاق بسیار بزرگ که 25 پنجره به طرف بیرون دارد، ایستاده اند و هر کدام رو به یک پنجره، بدون اینکه کاری به هم داشته باشند و از کارهای هم اطلاع داشته باشند، هر کدام چیزی را فریاد می زنند و اصلا هیچ خبری از هم ندارند. در حالی که وزیر اطلاعات رو به یکی از پنجره هایی که در ضلع شمالی بود، در مورد تخریب شخصیت مقامات کشور شدیدا ابراز نگرانی می کرد، احمدی نژاد رو به پنجره ای در سمت چپ اتاق فریاد می کشید که « حقوق اجتماعی به حقوق فردی اولویت دارد، در حقوق اجتماعی دیگر حرمت انسانها معنی ندارد.» و در حالی که همان وزیر اطلاعات پشت همان پنجره کلی در مدح دوران 28 ساله جمهوری اسلامی اظهارات پرتاب می کرد، غلومحسین خان شوهر فاطی رو به پنجره ای که به سمت خانه شان بود، داد می زد که « در دوران سازندگی فقر کولاک می کرد.» در همین حال مصری وزیر رفاه که دوست سودانی نماینده اهواز و عراقچی از مقامات وزارت خارجه و هر سه از ایرانیان اصیل هستند، داوود مددی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی را در عرض بیست ثانیه غافلگیر کرد و از پنجره پائین انداخت و یک آقای دیگر را گذاشت رئیس سازمان تامین اجتماعی. صفار هرندی هم در حالی که بسرعت و با شتاب بسیار زیادی دور اتاق می دوید، گفت: « دولت احساس می کند وقت ندارد، پس با شتاب عمل می کند.» در همین راستا آقای دکتر جلیلی، روانپزشک گفت: « اضطراب و افسردگی مهم ترین بیماری های روانی در جامعه است.» آگاهان توضیح دادند که در هر کشوری اگر روزی ده بار تصویر اعضای کابینه( انجمن بچه خوشگل های مقیم مرکز) را پخش کنند، طبیعی است که مردم آن کشور دچار افسردگی می شوند.