اژه‌ای:به فتنه‌گران فرصت داده شد، توبه نکردند

نویسنده

محسنی اژه ای، دادستان کل کشور در برنامه تلویزیونی “نگاه یک” در مورد مسائل گوناگون از جمله پرونده های اختلاس، پرونده معترضان به انتخابات  ۸۸ و ورود قوه قضائیه به موضوعات فرهنگی سخن گفت و به پرسش های مجری پاسخ گفت.

محسنی‌اژه‌ای در رابطه بااعتراضات به انتخابات سال ۸۸  و اینکه قوه قضاییه از چه منظری به این ماجرا ورود پیدا کرده است گفت:« در بسیاری از موارد شاکی خصوصی وجود ندارد و در جایی که به اموال عمومی و نوامیس مردم تعرض می‌شود دادستان به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند. در سال ۸۸  به دلیل ظلمی که وارد شد و شیرینی انتخابات توسط فتنه‌گران به کام مردم تلخ و به اموال عمومی خسارت وارد شد در همانجا ما شاکی خصوصی داشتیم اما مدعی‌العموم هم ورود پیدا کرد و تعدادی از پرونده‌ها با ادعای مدعی‌العموم مفتوح و منجر به صدور حکم شد.»

دادستان کل کشور افزود: «به این افراد مدتها فرصت داده شد، اما خیلی از آنها نه تنها توبه نکردند بلکه خسارت سنگینی را به نظام وارد کردند و اگر سعه صدر نظام و رأفت اسلامی نبود باید مجازات خیلی سنگین‌تری برای آنها در نظر گرفته می‌شد الان هم ان‌شاءلله کسانی باشند که بتوانند اشتباه خود را جبران و توبه کنند. »

ادامه خبر در ایسنا