دسته بیل گیت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دردمان که یکی دوتا نیست. البته درست است درد اصلی از ناحیه صورت وارد می شود که زیر پای کسی است که دو دستی… ببخشید، یک دستی مواضع هسته ای اش را چسبیده و پایش را گذاشته روی صورت مردم، ولی باز هم دردمان یکی دو تا نیست. از هر طرفی که نگاه کنید یک درد بی درمان سرمان آوار شده.

از یک طرف محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی(این بانک مرکزی، یک بانک خیلی بزرگ است که رئیس جمهور یک پایش را گذاشته یک طرفش، یک پای دیگرش را هم گذاشته آن طرفش، به عنوان جیب مرکزی دولت دارد بر آن نظارت می کند) در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده وزارت بهداشت “با ارز مرجع٬ لوازم آرایشی وارد کرده است.”

بعد از یک طرف دیگر رئیس سازمان غذا و دارو،(این سازمان غذا و دارو هم هیچ ربطی به استکبار جهانی ندارد، یک سازمانی است زیر نظر وزارت بهداشت و درمان که خودش زیر نظر رئیس جمهور اداره می شود. البته اداره که نمی شود، هست همین طوری) هم در واکنش به این اظهارات بهمنی٬ اظهار کرده: “وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاکی اصلی در اختصاص ارز مرجع برای کالاهای لوکس و آرایشی است” و در اقدامی انقلابی از بانک مرکزی انتقاد کرده که “چرا ارز مرجع را برای واردات لوازم آرایشی، غذای سگ، زین اسب و دسته بیل اختصاص دادید؟”

محمود بهمنی که بنده خدا تکلیفش مشخص است. الان همه جای دنیا وقتی می خواهند به یک آدم بی عرضه که هیچ کاری از دستش بر نمی آید، غیر مستقیم فحش بدهند، می گویند “چقدر محمود بهمنی هستی”.

اما سوال اساسی اینجاست که حالا این آقای شیبانی را کجای دلمان بگذاریم؟

خب، مرد حسابی! می خواهی انتقاد کنی، درست انتقاد کن. مملکت در طول این هفت سال به اندازه هفتاد سال نفت فروخته و پولش را هم گرفته، حالا معلوم نیست گذاشته توی کدام جیبش، شما به لوازم آرایش و غذای سگ و زین اسب و دسته بیل چه کار داری؟

الان اگر لوازم آرایشی وارد نکنند، نصف نیروی انتظامی و ائمه جماعات و ضابطان قضایی و سربازان گمنام امام زمان که از کار بیکار می شوند، بعد چطوری باید بروند به مردم خدمت رسانی بکنند و رافت اسلامی نشان بدهند؟ جوابشان را تو می خواهی بدهی؟

یا همین غذای سگ، همین که دولت خدمتگزار هفت سال است نفت را گذاشته سر سفره های مردم، کسی نمی تواند یک دل سیر غذا بخورد، کافی نیست؟ حالا سگ های مملکت هم باید نفت بخورند؟

یا زین اسب، بالاخره همه که همین طوری بی مزد و منت سواری نمی دهند، تازه سواری هم بدهند، بدون زین عقبه سوارکار مورد فشار و تهدید قرار می گیرد. همین نظام هم که سی سال است همین طوری سوار ملت شده، بالاخره عقبه اش از سه طرف شکاف برداشت.می خواهی همین بلا سر همه سوارکاران دیگر هم بیاید؟

از همه مهم تر، دسته بیل. حالا چون اسمش مثل دستگاه شنود و پارازیت انداز و باتوم برقی و سیستم فیلترینگ و… خوشگل نیست که نباید جلوی وارداتش را گرفت. اگر دسته بیل وارد نکنند، تو خودت حاضری بیایی زمین مردم را با بشقاب شخم بزنی؟

البته باور کنید اگر این کار را بکند خیلی بیشتر به درد می خورد.