مادر آتنا دائمی : دخترم مشکوک به بیماری ام اس است

نویسنده

مادر «آتنا دائمی»، فعال مدنی ۲۷ ساله‌ای که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است می‌گوید فرزندش مشکوک به ابتلا به بیماری «ام.اس» است و از مسوولان قضایی کشور آزادی فرزندش را می‌خواهد. او در ادامه می‌گوید به تازگی پرونده دخترش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست «قاضی زرگر» جهت رسیدگی مجدد ارجاع داده شده است.

«معصومه نعمتی» مادر این فعال مدنی در گفت‌وگویی با «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» در خصوص وضعیت جسمی فرزندش «آتنا دائمی» گفته: «آتنا از اول بازداشتش سردردهای مداوم پیدا کرد طوری که خوابش نمی‌برد و فقط با قرص‌های آرام بخش می‌توانست بخوابد. پس از آن ضعف بینایی هم پیدا کرد. الان می‌گوید چشم‌هایش یک‌باره سیاه می‌شود و ضعف بدنی شدید دارد و فراموشی هم گرفته است. پزشک اوین گفته که این‌ها علائم بیماری ام. اس است.»

«معصومه نعمتی» در ادامه گفت‌وگو می‌گوید: «پزشک اوین تشخیص داده که آتنا حتما باید ام آر آی شود و توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شود. ما درخواست برای اعزام به بیمارستان دادیم که دادستانی موافقت کرد و الان دنبال کارهای اداری او برای اعزامش به بیمارستان هستیم.»

«آتنا دائمی»، زندانی ۲۷ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، روز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دادگاه او روز ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» برگزار شد. او به اتهام «اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی بر ضد کشور»، «توهین به رهبری و مقدسات» و «اختفای ادله جرم» مجموعا به ۱۴ سال حبس محکوم شد. قاضی برای هر کدام از اتهامات اشد مجازات را برای این فعال مدنی در نظرگرفته است.

کلمه