هنربندان

نویسنده
علیرضا رضائی

بهنوش ، دماغ و اخراجیها…

 

 

ضمن تبریک سال نو و آرزوی اینکه الهی درد و بلایتان بخورد به چشم و چال دیکتاتور و اینکه الهی در سال جدید کودتاچی جزّ جیگر بزند به حق علی لطفاً قبل از خواندن این متن به توضیحات انبوه ما توجه متقارن بفرمائید . این توضیحات فقط سالی یکبار داده می‌شود و بعد از آن هر چقدر هم که برای ما سند ایمیل بکنید ،امکان تکرار ش وجود ندارد .ولی شما ناامید نشوید. می‌توانید از طریق یاهوی ما وارد شده مخ زنی نموده کنید تا ما تهش قسممان را بشکنیم .

توضیحات انبوه ما : در آخرین جلسه‌ی مهم ما که در یک کمپ اسرائیلی با حضور شیمون پرز و هیلاری کلینتون برگزار شد ،مقرر گردید به جهت نابودسازی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در سینمای معناگرا مبلغ هشتصد میلیون دلار تنهائی دریافت نموده و از الآن تا آخر سال هر هفته در همین ستون بیفتیم به جان عوامل و بازیگران شریف فیلم اخراجیهای چهار که بزودی ساخته و بلافاصله توسط ضد انقلاب کپی و تکثیر می‌شود . لیکن از آنجا که سال پنجاه و دو هفته دارد و هنربندان حدود چهل و پنج هفته منتشر می‌شود و عوامل فیلم از هر دوی اینها خیلی بیشتر است؛ لذا پولها را گرفتیم و قرار شد جوری وارد عمل بشویم و هر هفته سراغ کسانی برویم که هر کدامشان بتنهائی ده بیست نفر را راحت جواب بدهند . بر این اساس و با شرط جوابگوئی به ده بیست نفر بلافاصله یاد بهنوش بختیاری افتادیم که اتفاقاً نقش بسزائی هم در ارتقاء فرهنگ ایرانی در اخراجیهای سه داشت و ماجرا از همینجا شروع شد . توضیحاً اینکه چنانچه کسی دلش برای فرهنگ و هنر اصیل سینمای معناگرای ایرانی می‌سوزد برود از حسین طائب که اخیراً در فیس بوک گفته می‌شود خوب برای ماها خرج می‌کند ،همینقدر پول بگیرد  وبدهد بما تا بی‌خیال بشویم ، یک قرون کمتر هم نمی‌گیریم !

بهنوش بختیاری در سال 1354 متولد شد و بلافاصله مورد عمل باز دماغ قرار گرفت . گفته می‌شود وی قبل از تولد نیز بارها مورد عمل دماغ قرار گرفته بود که هر بار با شکست مواجه می شد . او تحصیلات ابتدائی را در کلینیک ترمیم دماغ به پایان رساند و به همین ترتیب مدارج تحصیلی را در موسسات مختلف ترمیم گوش ، کاشت گونه ، زراعت ناخن ، گسترش غنچه‌ی لب ، ترویج کمان ابرو ، گل افشونی زلف و امثالهم – و البته همه بر اساس اخلاق اسلایم - با موفقیت طی کرد . وی در این سالها توانست بتنهائی سه هزار و بیست و چهار مدل دماغ اعم از سر بالا ، نوک تیز ، منقاری ، پره‌ای ، چخماقی ، فندقی ، شیپوری ، طبقاتی ، برج پیزائی و غیره را روی صورت خود تمرین و پیاده سازی نموده و از این حیث پزشکان زیادی را تحویل جامعه داد و خدمت بزرگی به علم ترمیم دماغ کرد .

از آنجا که کشور فرانسه در تمام زمینه‌های جراحی‌های مرتبط با قر و فر و تبدیل بزمجه به سوفیا لورن ید طولائی دارد بهنوش در رشته‌ی زبان فرانسه وارد دانشگاه شد تا در این زمینه از دانش روز دنیا عقب نماند . وی همچنین در سال هفتاد و پنج یک دوره‌ی یکساله تئاتر زیر نظر مهتاب نصیر پور گذراند و در همان یک سال تمام هنرهای نمایشی او که قبلاً پژمرده بود ،شکوفا شد و فصل جدیدی در تاریخ بازیگری جهان گشوده گردید . او با شایعات بسیاری که همه‌اش دروغ است و ما هم اینجا رویمان نمی‌شود که بگوئیم وارد عرصه‌ی سینما و تلویزیون شد و چون از بدو تولد استعداد خاصی در هنرهای نمایشی داشت خیلی زود توانست علیرغم تمام شایعات دروغ و مثبت هیجده پله‌های ترقی را با پله برقی بگذراند. بکند . خود او در گفتگوئی که قبلاً با ما انجام داده بود و بعدها منتشر خواهد شد، در پاسخ به این سوال که مهمترین عامل پیشرفت هنرهای نمایشی شما چه بود گفت دماغم .

بهنوش بختیاری تاکنون در پنج فیلم سینمائی و شش مجموعه‌ی تلویزیونی بازی کرده که در هر کدامش با یک ریخت و قیافه ظاهر شده و برای هر کدام بتنهائی به اندازه‌ی تمام هنرپیشه‌های هالیوود برایش حرف درآمده . از آنجا که او اصولاً یک سال بازی می‌کند و سه سال شایعه تکذیب می‌کند ؛لذا احتمال می‌رود که ملت کار و زندگی ندارند صبح تا شب نشسته‌اند برای بهنوش حرف درمی‌آورند . او همچنین ضمن تکذیب شایعه‌ی ازدواجش اعلام نموده که علاقه‌ای به اینکار ندارد، مگر اینکه مدل دماغ مرد مورد علاقه‌اش حداقل در سه تا از آلبوم‌های موسسات تراش دماغ منتشر شده باشد . برخی می‌گویند با مقدار ضایعاتی که تا این لحظه از چک و چانه و دماغ و فک و ابرو و پیشانی بهنوش برداشته شده می‌شود براحتی سه تا آدمیزاد دیگر تولید کرد .

بهنوش بختیاری همچنین در آخرین اظهار نظر تکان دهنده‌ی خود اعلام کرد که “علاقه‌ای به بیزینس ندارد و هر کسی جلوی او حرف از پول بزند احساس می‌کند که دارد به یک زبان عجیب غریب حرف می‌زند” . کارشناسان می‌گویند اتفاقاً دلیل بازی او در فیلم اخراجی‌های سه هم همین بی‌توجهی او به پول و در عوض توجه وحشتناکش به مفاهیم عظیم روح هنر متعالی سینمای معناگرا بوده که با حضور او در این فیلم مسیر انحطاط و فروپاشی تاریخ سینما بدلیل ابتذال فرهنگی کاملاً مسدود شده و دروازه‌های جدیدی بسمت تعالی روح بشریت مفتوح گردیده و در عوض بهنوش باید تا سه سال دیگر دوباره شایعات یک عده بیکار دروغگو را تکذیب بکند . قرار است وی بدلیل بی‌توجهی به پول ، با درآمد فیلم اخراجیها دوباره برود دماغش را عمل بکند !