یاددادن جنگ به آمریکا؛ گرفتن نفس اسرائیل

نویسنده
نیما فرح آبادی

» تهدید وزیر دفاع جمهوری اسلامی:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با بیان اینکه “در صورت تعرض آمریکا به ایران جنگیدن را به آمریکا یاد می‌دهیم”،این را هم افزودکه “بسیجیان به اسرائیل فرصت نفس کشیدن هم نمی‌دهند.”

آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش داده سردار احمد وحیدی در رزمایش ۵۰ هزاری نفری فدائیان انقلابی جهان اسلام در بوشهر، افزود که “دشمن باید به این سئوال پاسخ دهد که در صورت حمله به ایران خود را برای چه مدت نبرد و چه میزان غرق شدن ناوها و کشتی‌های خود آماده کرده است.”

این آخرین واکنش یک مقام عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی به گزارش هایی است که درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران در هفته های اخیر منتشر شده.

سردار وحیدی افزود که دولت اسرائیل در صورت رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی، باید خود را برای اصابت “چند هزار موشک” آماده کند.

حملات لفظی و تهدیدهای مقامات نظامی جمهوری اسلامی در مقابل تهدید‌های غربی که با توجه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی، معتقدند جمهوری اسلامی در پی دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است، در هفته‌های گذشته شدت گرفته است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در اواسط آبان ماه پس از شدت گرفتن گرفتن گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله احتمالی اسرائیل به ایران، تأکید کرده بود که پاسخ هر گونه تجاوز به خاک ایران، “سیلی محکم و مشت پولادین” ارتش و سپاه خواهد بود.

او افزوده بود که جمهوری اسلامی “هر گونه تجاوز و حتی تهدید را به گونه‌ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.”

 

“انتقام خون فلسطینی ها”

این اظهارات واکنشی بود به گمانه‌زنی‌هایی که در پی انتشار گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، طرح شد؛گمانه‌زنی‌هایی که به عزم اسرائیل برای توقف برنامه اتمی جمهوری اسلامی از طریق حمله نظامی اشاره داشت.

مقامات اسرائیلی در ماه گذشته چندین بار از قریب الوقوع بودن حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران خبر داده بودند اما دولتمردان ارشد این کشور در روزهای گذشته تاکید کرده اند که این کشور قصدی فوری برای حمله به ایران ندارد.با این حال مقامات نظامی جمهوری اسلامی همچنان به تهدیدهای متقابل ادامه داده اند.

 

 

از جمله در روزهای گذشته فرمانده نیروی هواـ- فضای سپاه پاسداران گفته بود که “آرزوی بزرگ ماست که اسرائیل در قبال ایران دست به اشتباه بزند” و تهدید کرده بود: “خیلی وقت است انرژی نهفته ای وجود دارد که علاقه‌مندیم با خرج آن، دشمنان اسلام را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم.”

از سوی دیگر سرتیپ یدالله جوانی، معاون پیشین سیاسی سپاه نیز تأکید کرده که ایران توان هدف قرار دادن اسرائیل و مراکز هسته‌ای آن را دارد.

او گفته: “آنها در حالی تهدید به اقدام نظامی می‌کنند که توان انجام آن را ندارند و اگر کشوری مدام تهدید کند ولی قابلیت و توانمندی انجام آن را نداشته باشد، به مرور تهدید‌هایش بی‌اثر می‌شود.”

در هفته گذشته نیز سردار یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی، از مقامات سیاسی نظام اسلامی خواسته بود در مقابل تهدید دشمن، تهدید عملی انجام دهند و به شعار و حرف‌زدن اکتفا نکنند.

او اسرائیل را تهدید کرده بود چنان‌چه به ایران حمله کند، حماس و حزب‌الله لبنان، تل‌آویو، پایتخت اسرائیل را موشک‌باران خواهند کرد.

از طرف دیگر، دیروز، شنبه فرمانده هوا فضای سپاه گفت که “حرکت مذبوحانه و شیطانی” غرب، موجب شد که با دستور رهبری “تغییری در راهبرد دفاعی داشته باشیم و در مقابل تهدید دشمنان، تهدید خواهیم کرد.”

او به اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای اشاره داشت که در واکنش به اخبار حمله به ایران گفته بود چنانچه کسی فکر تجاوز به ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین کند.

به گفته امیرعلی حاجی‌زاده، آمریکا برای حمایت از اسرائیل، در پی استقرار سپر موشکی در ترکیه است اما دنیا و ملت ترکیه را فریب داده و گفته که “ناتو به دنبال ایجاد این سپر موشکی است.”

دولت ترکیه از همسایگان عمده و موثر ایران، ۱۱ شهریور امسال پس از تصمیم اعضای پیمان آتلانتیک شمالی مبنی بر نصب سپر موشکی، موافقت خود را با نصب این سامانه در خاک کشور خود اعلام کرد.

سیستم راداری سپر دفاعی به ناتو امکان می‌دهد موشک‌هایی را که به سوی هدف‌های مورد حفاظت ناتو پرتاب شده باشد ردگیری و قبل از اصابت به هدف، منهدم کند.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد اگر ایران مورد تهدید قرار بگیرد، سپاه پاسداران اول سپرهای موشکی ناتو در ترکیه را خواهد زد و سپس اهداف بعدی را مورد حمله قرار می‌دهد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی در ادامه سخنان روز گذشته خود درباره اسرائیل افزود: “رژیم صهیونیستی وقتی بخواهد تهدید خود علیه ایران اسلامی را عملی کند، رزمندگان بسیجی انتقام خون چند سال ظلم این رژیم علیه ملت‌های مظلوم را می‌گیرد.”

وحیدی در مقام توضیح گفت که “رژیم صهیونیستی هنوز انتقام صبرا و شتیلا و نوار غزه را پس نداده و در صورت حمله به ایران انتقام این شهرها را از آنان می‌گیریم، حال اگر آماده جنگیدن هستند جلو بیایند.”