ورود ارتش 500 میلیارد تومانی به بازی انتخابات

نویسنده
میلاد رضوانی

» اولین قربانی؛ شهردار تهران

بارش باران چند روز اخیر تهران گرچه خبر خوبی برای ساکنین پایتخت بود، اما بهانه ای هم شد برای جناح های جمهوری اسلامی که با نزدیک شدن به زمان انتخابات، درگیری آنها شدیدتر شده است. چنین بود که سردار نقدی، فرمانده بسیج هم با ارتش سایبری اش به میدان آمد تا با تهیه و انتشار فیلم هایی در مورد وضعیت شهر تهران، ناکارآمدی سردار قالیباف، شهردار تهران را به تصویر کشد. سردار نقدی با بودجه ای معادل پانصد میلیارد تومان، ارتش سایبری را راه اندازی کرده که به گفته وی قرارست “پنجمین میدان نبرد” را دربرابر “دشمنان نظام” و در کنار میادین سنتی نبرد مثل زمین، هوا، دریا و فضادر دنیای مجازی بگستراند.

بارش باران، آلودگی هوای تهران، ترافیک و متروی تهران در تمام سالهای اخیر مورد مناقشه شهردار اصولگرای تهران، مجلس اصولگرای هفتم و هشتم و دولت اصولگرای نهم و دهم بوده اما اینک بر اساس گزارش های رسیده به روز، “ارتش” تازه ای در برابر شهردار تهران – محمدباقر قالیباف- ایستاده است: ارتش سایبری بسیج به فرماندهی سردار نقدی. این ارتش که با بودجه پانصد میلیارد تومانی قرار بود “پنجمین میدان نبرد” را در کنار سایر میادین سنتی نبرد مانند زمین، هوا، دریا و فضا، در برابر”دشمنان نظام” در دنیای مجازی بگستراند و هدف آن “نظارت و بررسی جرائم سازمان یافته تروریستی، جاسوسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی” بود امروز در مناقشات داخلی، پیکانش را به سوی “خواص بی بصیرت” نشانه رفته است. به این ترتیب می رود تا این رویارویی تازه و این میدان نبرد جدید ابعاد گسترده تری به خود بگیرد.

سردار محمدرضا نقدی در زمان فرماندهی قالیباف بر نیروی انتظامی، رییس حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی بود که پس از چندی به دلیل ناکارآمدی و برخی اتهامات دیگر از این سمت برکنار شد. او بعدها به دنبال ماجرای بازداشت و شکنجه شهرداران تهران در دوران ریاست غلامحسین کرباسچی بر شهرداری تهران، به هشت ماه حبس محکوم شد؛ حکمی که هرگز اجرا نشد.

اصلاح طلبان نقدی را از چهره های اصلی و مسببان حادثه کوی دانشگاه سال 78 و همینطور حادثه حمله به عطالله مهاجرانی و عبدالله نوری، وزرای محمد خاتمی در حاشیه نماز جمعه می دانند.

نقدی در دوران احمدی نژاد دوباره به قدرت برگشت و اکنون با ارتش تازه اش وارد میدان نبرد برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شده است.

در بهمن ۸۷ وقتی شهردار تهران به دعوت شهردار اصفهان مشغول بازدید از این شهر بود، وبسایت خبری عصر ایران در گزارشی نوشت که او در اصفهان دیدارهایی با نخبگان این شهر داشته و طی آن ها “به شدت” از دولت نهم انتقاد کرده است. بر اساس این گزارش از همان زمان تیمی برای “تعقیب محمدباقر قالیباف” شهردار تهران تشکیل شد تا جلسات و دیدارهایش رصد شود.

حساسیت نسبت به سردار قالیباف و اقدامات او تا آنجا پیش رفت که در بهمن 89 که شهردار تهران به مراسم اهدای جایزه حمل و نقل پایدار 2011 دعوت شده بود با مداخله دولت احمدی نژاد، به او اجازه خروج از کشور داده نشد؛ این در حالی بود که از حضور شهردار تهران در جلسات کابینه ممانعت به عمل می آمد و عدم پرداخت بودجه مصوب 2 میلیارد دلاری شهرداری از سوی دولت هم مطرح بود. در همین راستا روز گذشته قالیباف از دستوری دولتی به بانک ها خبر داد که بر اساس آن، بانک ها موظف شده اند با شهرداری تهران همکاری نکنند.

اکنون سردار نقدی هم با ارتش سایبری بسیج وارد میدان شده و به جای آنچه خود “جنگ نرم با بیگانگان” میخواند، همتش را مصروف جنگیدن با شهردار تهران کرده است.بر اساس گزارش ها تیم سایبری ارتش نقدی اکنون فیلم هایی تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که حاکی از ناکار آمدی قالیباف است. البته هنوز مشخص نیست سردار نقدی با هدف حمایت از چه چهره و جریانی، میخواهد رقبای آنها را از صحنه به دور کند.

تا پیش از این اینگونه برداشت می شد که سپاه، بسیج و دیگر نهادهای وابسته به آیت الله خامنه ای تنها هدفشان برخورد با اصلاح طلبان و تیم محمود احمدی نژاد است، یا آنگونه که خود میخوانند جریان فتنه و جریان انحرافی. اما اکنون که بر اساس اظهارات و گزارش هامشخص شده اصلاح طلبان انگیزه ای برای شرکت در انتخابات ندارند، صحنه انتخابات به محل درگیری طیف های مختلف دولتی و اصولگرایان تبدیل شده است.

آیا اقدامات سردار نقدی میتواند به نوعی در جهت حمایت از دولت تعبیر شود؟ یا حمایت از کاندیدای دیگری در میان است؟ هر چه هست موتورهای حذف در جمهوری اسلامی یک بار دیگر روشن شده است. بی جهت نیست که رئیس قوه قضاییه غلامحسین محسنی ا‌ژه‌ای و محمدباقر ذوالقدر را مسئول تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی کرده است.