هدف حذف هاشمی رفسنجانی است

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» فاطمه هاشمی در مصاحبه با روز:

“جریان های مخالفی که نمی خواهند مملکت به ثبات برسد در صدد برخورد با آقای هاشمی و حذف او هستند”.

این جملات را فاطمه هاشمی میگوید؛ دختر بزرگ اکبر هاشمی رفسنجانی که اکنون یک خواهر و یک برادرش در زندان به سر می برند و او هدف این برخورد هارا آیت الله هاشمی رفسنجانی میداند.

مهدی هاشمی، شامگاه یکشنبه دوم مهرماه به ایران بازگشت. او از سوی برخی مقام های حکومتی، شخصیت های سیاسی و رسانه های جناح حاکم اصولگرا، فرد پشت پرده فتنه ۸۸، و عامل مدیریت و هدایت ناآرامی ها و اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، معرفی می شود که با تشکیل کمیته صیانت از آرا در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و تأسیس سایت جمهوریت، به شبهه تقلب در انتخابات دهم دامن زد.

در تازه ترین اظهارنظرها، آیت‌الله حسن عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری همگفته است که “کسی نمی تواند نقش فائزه و مهدی هاشمی در فتنه ۸۸ را انکار کند”.

آقای هاشمی صبح روز دوشنبه و پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شد. یاسر هاشمی، برادر مهدی هاشمی به “روز” میگوید که از برادرش هیچ خبری ندارند: “از موقعی که مهدی را گرفتند هیچ خبری از او و ضعیت اش نداریم”.

فاطمه هاشمی، خواهر مهدی هاشمی هم در مصاحبه با “روز” خبر میدهد که روز گذشته وکیل برادرش را نیز دو ساعت نگهداشته و از هر گونه مصاحبه ای منع کرده اند.

خانم هاشمی توضیح میدهد: “آقای علیزاده طباطبایی را تهدید کرده اند که مصاحبه نکند. ایشان به عنوان وکیل مهدی پی گیر پرونده است دیروز او را دو ساعت بردند دادسرا و نگه داشتند و در نهایت گفته اند حق مصاحبه نداری.”

او هم از محل نگهداری برادرش ابراز بی اطلاعی می کند و می گوید: “دیروز رفتیم جلوی زندان اوین برای مهدی وسایلی برده بودیم که از ما نگرفتند و گفتند ما بازداشت نکرده ایم که بگیریم. سئوال کردیم که مهدی الان کجاست اما هیچ جوابی ندادند. نه میدانیم کجا است و نه میدانیم که در چه وضعیتی است.”

هنوز مشخص نیست چه اتهاماتی به مهدی هاشمی تفهیم شده اماپیشتر آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفته بود: “خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت است.‌ من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، جز در مسئله کمیته صیانت از آرا. مهدی نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است”.

فاطمه هاشمی اما از وضعیت فائزه هاشمی، خواهر زندانی اش بی خبر نیست. می گوید: “فائزه در بند زنان زندان اوین است و از آنجا هم راضی است. گفته که هیچ اقدامی برای آزادی یا مرخصی انجام ندهید من تا پایان حکم همین جا می مانم”.

فائزه هاشمی یک روز قبل از بازگشت برادرش به ایران، بازداشت شد. او به ۶ ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی محکوم شده است. خانم هاشمی در مصاحبه با سایت روزآنلاین گفته بود که مملکت دست اراذل و اوباش است و پس از همین مصاحبه متهم به تبلیغ علیه نظام شد.

خواهر او، فاطمه هاشمی در پاسخ به این سئوال که علت این برخوردها با اعضای خانواده تان چیست میگوید: “هدف برخورد با آقای هاشمی است. این جریان از قبل از انقلاب بوده و هنوز هم ادامه دارد و میخواهند آقای هاشمی را حذف کنند”.

می پرسم کدام جریان و به چه دلیلی قصد حذف آقای هاشمی را دارند؟ دختر بزرگ آیت الله هاشمی می گوید: “جریان های مخالفی که نمی خواهند مملکت به ثبات برسد.”

او بیش از این توضیحی نمی دهد اما می گوید برادرش به ایران بازگشت تا پاسخگوی اتهاماتی باشد که برای تحت فشار قرار دادن پدرش به او می زدند.

فاطمه هاشمی پیشتر به وب سایت کلمه گفته بود: “پدر من فردای انتخابات و پس از آن اتفاقاتی که افتاد و بازداشت ها شروع شد با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم و الان هم داریم نتیجه ی آن را می بینیم”.