صندوق ها در ارادان است

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

انتخابات برگزار شد. رایحه خوش خدمت گفته می شود، در انتخابات شهرهای بزرگ موفق نشد اکثریت را به دست بیاورد. در انتخابات خبرگان هاشمی رفسنجانی فعلا رای اول تهران است و احتمالا اگر معجزه هاله نور از وزارت کشور شامل حال « قله های ثروت» نشود، نتیجه خبرگان تهران به نفع راست سنتی و نه راست مصباح تمام خواهد شد. در شورای شهر تهران فعلا هیچ چیز معلوم نیست، ظاهرا صندوق های رای را احمدی نژاد و پورمحمدی برده اند به ارادان و دارند با چرتکه رای ها را می شمارند. تقریبا همه گروههای سیاسی به این نتیجه رسیده اند که رای ها باید با دست شمرده شود، اما فعلا معلوم نیست صندوق ها کجاست.

چند نتیجه گیری اخلاقی از انتخابات

به نظر من نتیجه انتخابات تهران هرچه که بشود، حاصل آن تا به این لحظه بسیار خوب بوده است، لابد فکر می کنید سرم به جایی خورده و قاطی کردم. ضمن تائید این خبر، به موارد زیر توجه کنید:

اول: مهم ترین موضوع این انتخابات این است که سیستم رای سازی نظامیان در سراسر کشور جواب نمی دهد و میان راست ها اختلاف اساسی وجود دارد، درست برعکس این موضوع در میان نیروهای میانه رو و اصلاح طلب اتفاق افتاده، به این معنی که آنها دارند می فهمند برای انتخابات بعدی، یعنی مجلس هشتم باید از همین فردا کارشان را شروع کنند.

دوم: لیست احمدی نژاد و حامیان دولت و مصباح یزدی در این دو انتخابات رای نیاورد، ممکن است اکثریت در تهران از این لیست باشد یا بشود، اما ظاهرا سفرهای استانی مهم ترین اثرش این بود که مردم استانهای مختلف احمدی نژاد را دیدند و فهمیدند که نباید به او رای بدهند، و نتیجه این سفرها معکوس از آب درآمد. کاش طرف را می شد وادار کرد که در تهران هم چند سخنرانی بگذارد که مردم تهران هم از این به بعد بیشتر در انتخابات شرکت کنند.

سوم: بازهم سروصدای رای ملت نشانه تقویت نظام است، با فس فس آغاز و با فس فس ادامه یافت. به نظر می رسد دو نتیجه از این انتخابات می شود گرفت، اولا داستان تحریمی ها تمام شد و مردم فهمیدند وقتی در انتخابات نباشند، نتیجه حاصله به نفع شان نیست و اینکه بعد از انتخابات شعارهای نفرت انگیز حضور درخشان مردم نشانه تائید نظام است، از آن صداهایی است که مثل توپ و تانک و مسلسل و کرکره دیگر اثر ندارد و ثانیا: حالا دیگر مساله واقعی و روشن است، دولت باید برای برگزاری انتخابات درست تحت فشار قرار بگیرد، نیروهای اعتماد ملی و مشارکت با همین تعدادی که وارد شوراها و خبرگان شده اند، باید کارشان را برای سازماندهی نیروهای اجتماعی و تعیین نامزدهای انتخابات بعد و درگیری با وزارت کشور برای برگزاری درست و سالم انتخابات پیش ببرند.

چهارم: نتیجه انتخابات، در بدترین شکل آن، شرایط را برای دولت احمدی نژاد نه تنها بهتر نکرد، بلکه دولت فهمیده است که اگر تقلب نکند و شرایط انتخاباتی را کاملا در دست نگیرد، در هر انتخاباتی بازنده است. حامیان دولت، برخلاف ادعاهای روزهای قبل از انتخابات هجده میلیون رای که هیچ، همان شش میلیون رای مرحله اول احمدی نژاد را هم به زور می آورند.

پنجم: من فکر می کنم باید برای آینده نزدیک، هرنیروی سیاسی هر کاری را که می تواند برای تغییر وضعیت باید انجام دهد. هر چه فشار نیروهای تندرو بر دولت بیشتر شود، آنها مجبور می شوند با نیروهای میانه رو و خواستار تغییرات کنار بیایند، و از سوی دیگر ورود نیروهای اصلاح طلب و میانه رو به قدرت، دولت را از یکپارچگی خارج کرده و قدرت استبداد را کم می کند و امکان حضور نیروهای معترض و مخالف اصلاحات را هم بیشتر می کند. من فکر می کنم حتی اگر کسی رضا پهلوی را هم قانع کند که تهران خیلی هم برای زندگی جای بدی نیست و او هم برای تغییر وضعیت تغییر کند، خوب است. در هر حال به نظر من مخالفان دولت نباید خشتک همدیگر را جر بدهند. ما یک دولت و یک حکومت داریم که باید تغییر کند، در این حال فکر می کنم به اندازه کافی انگیزه داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است توی سر هم نزنیم.

ششم: فرض کنیم که یک ماه دیگر انتخابات مجلس هشتم برگزار می شود، همان کارهایی را که آن روز شروع می کنیم، الآن شروع کنیم. مهم ترین فقر نیروهای مخالف حکومت در ایران رسانه است، وجود رسانه می تواند وضع افکار عمومی را کاملا تغییر دهد. این انتخابات در شرایطی برگزار شد که رسانه ملی کشور در روز انتخابات از فهرست دولت علنا دفاع می کرد. اصلاح طلبان و نیروهای میانه رو باید برای انتخابات بعدی رسانه های خودشان را پیدا کنند. رسانه هایی که بتواند همه مصرف کنندگان رسانه ها اعم از رسانه های نوشتاری، الکترونیکی و شفاهی را پوشش دهد.

هفتم: من واقعا فکر می کردم نتیجه انتخابات خیلی بدتر از این باشد. نتیجه انتخابات راستش را بخواهید خیلی برایم امیدوار کننده است، با توجه به اینکه مطمئنم آنچه مهم است، نتیجه اعلام شده و رسمی انتخابات نیست. انتخاباتی که وزیر کشورش رسما اعلام می کند طرفدار یک جناح سیاسی است، و صندوق انتخابات اش معلوم نیست کجاست، و شیوه شمارش آرای اش یک روز بعد از انتخابات معلوم نیست. من نگران نتیجه انتخابات نیستم، مشکل من افکار عمومی است. من مثل ابله ها فکر می کردم در این یک سال و نیم واقعا مخ ملت در فرقون دولت تیلیت شد و رفت، ولی مثل اینکه این خبرها هم نیست. یک سال دیگر کار دارد تا بقیه مسیر هم به جای خوب برسد. البته اگر کسی انقلاب نارنجی کند، من هم بسرعت لباس نارنجی می پوشم و تا آخرین تکه لباس برای آزادی کشور مبارزه می کنم، ولی تمام بدبختی من این است که در این مدت، مغزم فقط چیزهای ممکن و کاملا منطقی را می فهمد و نمی توانم در رویاهایم زندگی کنم.

فعلا می رویم تا فردا ببینیم بقیه نتیجه انتخابات چه می شود.

پدرآیت الله خاخام شمعون احمدی نژادیان

مرحوم احمدی نژاد، رئیس جمهور محبوب سابق کشور که موفق نشده است آرای خودش را در یک سال حفظ کند( و در آرای قبلی اش هم تردید داریم) پس از کنفرانس هولوکاست از تمام پیروان ادیان الهی خواست که برای نابودی اسرائیل متحد شوند. بلافاصله بعد از صدور این دستور هاله مذکور، وزارت اطلاعات اقدام به دستگیری وسیع برخی از مسیحیان در رشت، کرج و تهران کرد. ظاهرا این پیروان ادیان الهی به محض اینکه دستور هاله نورانی را شنیدند می خواستند بدون ویزا و گذرنامه برای نابودی اسرائیل اقدام کنند، و وزارت اطلاعات هم به همین دلیل آنها را دستگیر کرد. قرار است بعد از آزادی این افراد، اقدامات ادیان الهی تحت رهبری « پدرآیت الله خاخام شمعون احمدی نژادیان» آغاز شود. فعلا مسیحیان جهان برای احمدی نژاد پیام داده اند که قبل از اینکه ادیان الهی برای آزادی اسرائیل بروند، لطفا خودتان پیروان ادیان الهی را آزاد کنید، بقیه اش طلب تان. همزمان با همین دستور معاونت خداوند بر روی زمین و رهبر ادیان توحیدی، شمعون احمدی نژادیان، 38 مفتی و رهبر وهابی عربستان سعودی خون شیعیان را مباح دانستند، اما چون قضیه خیلی خطری است، اخبار مربوطه را فعلا از جلوی چشم ملت برداشتند. به نظرم این مقدمه چینی عربستان برای جلوگیری از حضور ایرانی ها در مراسم حج است.


شمسی پهلوون دوباره اومد

شمسی پهلوون، زنی که مثل شیر می غرد، دوباره پیدایش شد و اعلام کرد که ملت ایران به هاشمی رفسنجانی رای نمی دهند. ملت ایران هم گفتند موش کور شما را میل کند تا متوجه نوع تغذیه اش نشود و برای لج کردن با آبجی فاطی همیشه قاطی رفتند و به قله های ثروت رای دادند. براساس آخرین اطلاع واصله پدر، برادر، شوهر و سایر اعضای نسبتا شریف آبجی فاطی جمع شده و دست و پای طرف را گرفته اند که زیاد حرف نزند، اما پسر مربوطه دارد جیغ می زند: ننه مو ول کنین!

نصب ده هزار مخزن جدید زباله در تهران

در راستای جمع و جور کردن عواقب تصمیم گیری ها و اقدامات اخیر رئیس جمهور محبوب سابق شهرداری تهران اعلام کرد، بزودی ده هزار مخزن جدید زباله در تهران نصب می شود.

انتخاب با جذابیت های زنانه

وب سایت بازتاب نوشت: « در شهرهای قزوین، زنجان، بندرعباس و اهواز برخی کاندیداهای خانم، با تمرکز بر جاذبه های زنانه موفق به کسب آراء شدند.» یکی از آگاهان که شدیدا به صحت این خبر معترض بود، اعلام کرد: قزوین؟ جذابیت زنانه؟