سکوت تهمینه در زندان سکندر

نویسنده

» تازه های کتاب های الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک - بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

ارتش غیربشری عدالت

نویسنده: علی نگهبان

ناشر: H&S Media

۳۳۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $۱۲.۰۰

“بزرگ شورآفرینان” از سرزمینی گمنام وارد شهر می‌شود. او موفق می‌شود با همراهی سربازانش که “خرده‌شورآفرینان” نامیده می‌شوند، شوری همه‌گیر بر شهر حاکم کند. شمار اندکی از ساکنان در شور همه‌گیر شرکت نمی‌کنند. او فرمان می‌دهد که کسانی که به “شور همه‌گیر” نپیوسته‌اند را دستگیر کنند. بزرگ شورآفرینان دستگاه قضایی نوینی بر پا می‌کند که در آن هم برای تعیین مجرم بودن فرد و هم برای مجازات او از شیوه‌هایی ابتکاری بهره‌گیری می‌شود. رمان از جایی آغاز می‌شود که سهراووش نویسنده گم شده و زبان شاعر بریده شده است. ماده‌ی خام اولیه برای ثبت روایت، یادداشت‌های سهراووش و نیز واگویه‌های پرندیش است. راوی و پرندیش، همسر سهراووش، می‌کوشند که نوشته‌های سهراووش را برای انتشار تدوین کنند و در جریان این کار، داستان روایت می‌شود.

لینک خرید

 

بگذار خودم باشم

نویسنده: مژگان صمدی

ناشر: H&S Media

۶۱۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $۲۰.۰۰

رمان “بگذارخودم باشم” روایت ده سال زندگی مشترک مرجان، از خانواده‌ای نسبتاً مرفه است که با محسن، از خانواده‌ای مذهبی ازدواج می کند. نویسنده با نگاهی عمیق به ساختار فرهنگی جامعه، در سه فصل رمان به رابطه آنها میپردازد.

لینک خرید

 

زندان سکندر، جلد اول

نویسنده: حسین دولت‌آبادی

ناشر: تنفس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۳۷۶ صفحه

قیمت: ۱۲.۹۹€

لینک خرید

 

سکوت تهمینه

نویسنده: مهری یلفانی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۲۶ صفحه

قیمت: : ۵.۹۹€

تاکسی از خیابان وارد کوچه‌ای شد که در دوطرفش تک و توکی ساختمان‌های چند طبقه و تک و توکی هم خانه‌های دو طبقه بود. از یکی از خانه‌ها درخت سرو بلندی سر از کوچه در‌آورده بود. از چند ساختمان که رد شدند، راننده ناگهان ترمز کرد و گفت، به گمانم همین‌جا باشد. و سر کوچه‌ی تنگ و بن‌بستی نگه داشت. فرز و چابک از تاکسی پیاده شد و دو چمدان‏ را از صندوق عقب بیرون آورد و توی کوچه کنار دیوار گذاشت. شهرزاد هم پیاده شده بود. راننده پول‌هایی را که شهرزاد به او داد، گرفت و بی‌آنکه بشمرد، در جیب گذاشت. شهرزاد نگاهی به دور و بر خود کرد. راننده پرسید، همین‌‌جاست؟

شهرزاد همان‌طور که بقیه پول را در کیف می‌گذاشت، گیج و بی هوا گفت، “امیدوارم.”

لینک خرید

 

کیوسک: گفتگویی بلند با آرش سبحانی

نویسنده: ابراهیم نبوی

ناشر: H&S Media

۳۰۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت: $۱۲.۰۰

کتاب شامل مقدمه درباره ویژگی‌های گروه کیوسک، گفتگو با آرش سبحانی درباره زندگی شخصی و آغاز کارش و معرفی اعضای کیوسک است. آنگاه در شش فصل، به بررسی بیش از ۶۰ ترانه کیوسک، از آلبوم “آدم معمولی” تا “تشکیلات موازی” در یک گفتگوی یک ماهه با آرش سبحانی پرداخته است.

لینک خرید

 

دیوارهای بلند گورستان شهر ما

نویسنده: جواد عاطفه

ناشر: H&S Media

۱۵۸ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت: $۶.۰۰

آخرین برف زمستان که به زمین نشست، جن‌ها ریختند توی کلات. با قد‌های کوتاه، پوست و موی سرخ و چشم‌های عمود و خاکستری رنگ. صدای سم پاهای گرد و کوچکشان همه‌ی کلات را پر کرده بود. دسته دسته از دیوار‌ها می‌گذشتند، روی بام‌ها می‌نشستند یا آن‌که بر روی شانه‌های مردم سوار می‌شدند تا از بوی تن آن‌ها سیر شوند. خیلی‌ها که خسته شده بودند از بو‌کشی همیشگی جن‌ها، ساک و چمدان خود را بستند و رفتند به آن‌سر دنیا، تا از دست جن‌ها خلاص شوند. بعضی‌ها هم می‌گفتند: “تا بهار بیشتر دوام نمی‌آورند.”

لینک خرید