تهیه کیفرخواست اعدام موسوی و کروبی

نویسنده
نازنین کامدار

» خواست افراطیون در رسانه ها و محافل امنیتی

در دور جدید هتاکی به رهبران در حصر اعتراضات مردم در سال ۸۸ که خبرگزاری تسنیم،وابسته به اطلاعات سپاه و روزنامه کیهان، حمایت هاشمی رفسنجانی از موسوی، کروبی و رهنورد موجب اهانت نشریات تندرو به وی نیز شده است. این جریان های رسانه ای ـ امنیتی در عین حال دست به انتشار “کشفیات” جدید خود از آنچه که “فتنه” می نامند زده و از جمله تسنیم در یک نمونه ادعا کرده که در روز عاشورا “مشروب صلواتی” توزیع می شده است.

در این میان، مجتبی ذوالنور، روحانی وابسته به حلقه مصباح و از عوامل سابق اطلاعات سپاه هم که در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه قم تنها ۱۲ هزار رای به دست آورد و نتوانست به مجلس راه یابد، خواستار اعدام موسوی و کروبی شده است.

او این خواسته را با خبرگزاری تسنیم که این روزها به توپخانه حمله به جنبش سبز تبدیل شده در میان گذاشته و چنین گفته: “موسوی و کروبی حتی در غائله عاشورا که به امام حسین (ع) هتک حرمت کردند و در ایستگاه‌های صلواتی مشروبات الکلی را گذاشتند و به عزاداران حسینی حمله کردند اعلام برائت نکردند، در صورتی که موسوی و کروبی حداقل باید اغتشاشات را در عاشورا محکوم می‌کردند ولی آقای موسوی از آنها به عنوان عزادار حسینی نام بردند در حالی که آنها کسانی بودند که به صورت مختلط رقصیدند و علیه ارزشهای اسلامی شعار دادند”.

او افزوده است: “اگر بخواهیم از نظر حقوقی برخورد با سران داخلی فتنه را توصیف کنیم، می‌توان گفت که سران داخلی فتنه مستحق مجازات اعدام هستند زیرا محاربه فقط به معنای این نیست که شخص اسلحه به دست بگیرد، بلکه محاربه ممکن است به گونه‌ای باشد که شخص، رئیس گروهی باشد که زیر چتر او با نظام مقابله می‌کند”.

وی سپس اضافه کرده: “رأفت اسلامی نظام باعث شد که نظام اسلامی با سران فتنه تاکنون اینچنین برخورد کند….سران فتنه اگر در محدودیت نباشند اعمال مجرمانه خود را ادامه می‌دهند ، بنابراین حداقل کاری که نظام می‌تواند انجام دهد ایجاد محدودیت‌ برای آنها بود که اتفاق افتاد و نظام از نظر قانونی از موضع رأفت با آنها برخورد کرد در صورتی که از نظر مردم، نظام مورد تعرض قرار گرفت زیرا خواست عمومی حق را به نظام می‌دهد که نظام برخورد شدیدتری داشته باشد”.

خبرگزاری تسنیم همچنین به “بررسی ابعاد بین المللی حق نظام برای حصر خانگی” پرداخته و به نقل از فردی به نام “محمد رئوفیان” که وی را “استاد دانشگاه تهران” معرفی کرده نوشته است: “در رابطه با تصمیم به ایجاد محدودیت برای دو نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ توجه به این امر ضروری است که پس از انتخابات این دو فرد بیانیه صادر کرده و مردم را به تظاهرات غیرقانونی تشویق و بر وجود تقلب در انتخابات و ایجاد شبهه برای طرفداران خود و فضای بی‌اعتمادی تاکید ورزیدند. همین امر نیز موجب اغتشاشات و درگیری‌های وسیعی شد که عده‌ای نیز در همین زمان کشته و زخمی شدند و بسیاری از سازمان‌های جاسوسی و وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی نیز از اقدامات ایشان حمایت مالی، سیاسی و رسانه‌ای به عمل آوردند و همین امر موجب تهدید امنیت ملی شد و از سوی دیگر، دعوت مقام معظم رهبری از آن‌ها برای پیگیری مطالبات خود از راه قانون و حتی دستور ایشان به شورای نگهبان مبنی بر همکاری با آن‌ها برای رفع شبهات مطرح شده نیز مورد اجابت قرار نگرفت. همچنین بار‌ها با این دو نفر مماشات شد و پس از طی همه مراحل اعم از وعظ و اخطار و دعوت و… پس از ۱۶ ماه مماشات با آنها در نهایت با توجه به عدم تمکین به قانون تصمیم به ایجاد محدودیت‌هایی برای آنها گرفته شد. با توجه به مطالب مذکور ایجاد محدودیت برای افرادی که با اقدامات خود امنیت داخلی و خارجی کشور را به مخاطره انداخته‌اند نه تنها مغایر قانون نیست بلکه مطابق موازین قانونی صورت گرفته است. البته این محدودیت‌ها مجازات افراد مذکور محسوب نمی‌شود بلکه با ایراد خسارت‌هایی که افراد نامبرده به جسم و روان ملت و جامعه وارد کرده‌اند برحسب عدالت، اقتضاء دارد تا به طور دقیق واکنش کیفری متناسبی با رفتار واعمال ایشان تمهید گردد و اینگونه اقدامات تأمینی صرفا با هدف حفظ نظم و امنیت عمومی صورت گرفته است”.

این خبرگزاری، یک “کیفرخواست”هم بر علیه موسوی و کروبی تنظیم کرده و در آن آورده است: “یکی از مهمترین جرایم سران فتنه در ۸ ماه فتنه‌انگیزی، معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض مطابق ماده ۱۸۳ قانون مجازات اسلامی است. طبق این قانون «هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد، محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشد»؛ طبق تبصره ۳ این ماده «میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست». هم‌چنین مطابق ماده ۱۸۷ همین قانون «هر فرد یا گروهی که طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد و برای این منظور اسلحه و مواد منفجره تهیه کند و نیز کسانی که با آگاهی و اختیار امکانات مالی مؤثر یا وسایل و اسباب کار و سلاح در اختیار آنها بگذارند محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشند». در صورتی که اعمال مذکور به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی باشد، مجازات محارب را خواهد داشت. اما با توجه به وقوع این جرایم در کشور و اصرار و تاثیرات سران فتنه و با آگاهی از عواقب کار و عمل غیر قانونی، سران فتنه متهم به معاونت در جرائم مذکورهستند و. باید اعدام شوند”.

محور دیگر مورد حمله این جریان، هاشمی رفسنجانی است. او به دلیل “ننگین” دانستن اقدام جمهوری اسلامی در حصر رهبران جنبش اعتراضی مردم، با حمله تند خبرگزاری تسنیم و روزنامه کیهان مواجه شده است.

در اینباره خبرگزاری تسنیم، نوشته است: “ما نمی‌دانیم آقای هاشمی چنین حرفهایی را زده است یا نه، چون سایت ایشان این خبر را منتشر نکرده است. از طرفی پسر کروبی هم یک راوی صادق نیست و نمی توان به قول او اعتماد کرد. اما آنچه گفته شده ممکن است خواسته ته دل برخی باشد و نیز حرف برخی از کسانی باشد که هنوز نمی خواهند باور کنند چه فتنه ای در سال ۸۸ برای نابودی نظام تدارک شده بود. آقای هاشمی رفسنجانی باید به مردم توضیح دهد، اگر نقل قول حسین کروبی از وی درست است، از چه چیز باید تاسف بخورد؛ از ادامه حصر یا از آن همه جفا و جنایت و خیانت به نظام، انقلاب و مردم؟! آقای هاشمی رفسنجانی باید به مردم توضیح دهد در حالی که موسوی و کروبی هنوز بر طبل فتنه می کوبند رفع حصر صلاح است یا ادامه حصر؟! آقای هاشمی باید به مردم توضیح دهد رفع حصر، مطالبه کدام مردم است، مردمی که در ۹ دی آمدند و تبری از فتنه و فتنه گران جستند یا آنان که در فتنه ۸۸ آرمانها و اهداف امام را به سخره گرفته و اقتدار و امنیت ملی را به مخاطره انداختند؟آقای هاشمی باید به مردم توضیح دهد که آیا حصر موسوی و کروبی ننگ است یا لجاجت و کینه توزی و جاه طلبی سران فتنه که هنوز در اندیشه احیای فتنه هستند و حاضر نیستند از فتنه انگیزی توبه کنند؟”.

این خبرگزاری افزوده است: “عفو بدون توبه آنان یعنی به رسمیت شناختن شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام این ننگ را چطور می‌شود پذیرفت و ظلمی در این اندازه به مردم را چگونه می‌شود در تاریخ ثبت کرد.این ننگ تا ابد پای آنها نوشته شده و با هیچ عفو و اغماضی پاک شدنی نیست. این ننگ دامان مدافعان آنها را نیز خواهد گرفت”.

کیهان نیز در ستون اخبار ویژه خود در اینباره نوشت: “به نقل از پسر کروبی، هاشمی در ملاقات مذکور مدعی شده که حصر موسوی و کروبی برای نظام اسلامی ننگ است و این در حالی است که نقطه سیاه همراهی با فتنه‌گران هم‌پیمان با گروه‌های ضد انقلاب از کارنامه هاشمی پاک نخواهد شد. آقای هاشمی در حالی برای موسوی و کروبی ابراز تأسف کرده که حتی یک بار هم در طول فتنه سال ۸۸ و جسارت علنی به امام حسین علیه‌السلام، امام و رهبری و اصل اسلام و انقلاب نسبت به این خیانت و ظلم بزرگ ابراز تأسف نکرد هیچ، که هیزم‌کش فتنه‌گری فتنه‌گران بود. گفته می‌شود هاشمی در تلاش است با این ملاقات ادعای محافل فعال در فتنه را مبنی بر اینکه موسوی و کروبی را تنها گذاشته کمرنگ کند. این عناصر می‌گویند موسوی و کروبی با طناب هاشمی و اصلاح‌طلبان به چاه رفته‌اند، بنابراین باید تا آخر از این دو حمایت کنند!”