ایران و سوریه را منزوی کنید

نویسنده

» گزارش یو پی آی در باره نظرات قانونگذار آمریکایی

ایلنا راس لتینن، نماینده جمهوریخواه از فلوریدا، در حالیکه اقدامات سازمان ملل را ناکارآمد خواند، خواستار تحریم های یک جانبه شدیدتری علیه ایران و سوریه شد.

تصویب تحریم علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل مخالفت های چین و روسیه که صاحب حق وتو هستند، با تاخیر و مشکل مواجه شده است.

در همین حال، واشنگتن اعلام کرده است به دنبال کشف توطئه قتل سفیر عربستان سعودی در آمریکا توسط عوامل وابسته به دولت ایران، اقدامات یک جانبه مختلفی را علیه ایران پیش بینی خواهد کرد.

راس لتینن، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا گفت اکنون هر چه بیشتر آشکار شده است که اقدامات سازمان ملل نمی تواند به اندازه کافی موثر باشد.

وی طی بیانیه ای گفت: «کار کردن با  کشورهای مسئول - متحدان دموکراتیک ما - برای افزایش فشار بر  ایران یک چیز است. اما انتظار داشتن از سازمان ملل که اقدام درستی برای تهدید ایران و سوریه انجام دهند بی مورد و خطرناک است.»

این قانونگذار مجلس آمریکا از فلوریدا، لایحه ای را به مجلس پیشنهاد کرده است که بر اساس آن کمک های آمریکا به سازمان ملل، تا زمانی که این سازمان راهکارهای موثری برای امورمختلف تدوین نکرده است، به پنجاه درصد مبلغ فعلی کاهش یابد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به راس لتینن گفته است: «اقدام از طریق سازمان ملل هزینه ای به مراتب کمتر از هزینه اقدام منفرد دارد.»

راس لتینن بارها سعی کرده است کمک به بودجه سازمان ملل را کاهش دهد. وی در ماه اوت گفت: «این سازمان بین المللی دچار فاجعه، سوء مدیریت و انفعال است.»

 

 منبع: یو پی آی - 16 اکتبر- 2011