محرومیت از سفر ورزشی به دلیل زن بودن

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» ندا شهسواری از بازی ها باز ماند

ندا شهسواری، تنها بانوی المپیکی ایران در تنیس روی میز به این علت که تنها زن کاروان اعزامی ایران به پیکارهای قهرمانی کاپ آسیا بود، یک روز مانده به پرواز به هنگ کنگ به تصمیم شورای برون مرزی از سفر بازماند وبه خانه بازگشت.

خبرگزاری مهر از زبان این بازیگر چپ دست پینگ پنگ زنان ایران نوشت: “وقتی چمدانم را بستم شورای برون مرزی مخالفت کرد؛ حیف تعطیلاتی که از دست دادم”.

خانم شهسواری با انتقاد از تصمیم شورای برون مرزی سازمان ورزش گفته است: “من در طول تعطیلات نوروز فقط تمرین کردم. در واقع قید تمام تفریحاتم در این روزها را زدم تا برای کاپ آسیا آماده شوم و از این ناراحتم که دقیقه 90 مخالفت با اعزامم را اعلام کردند. من حتی چمدانم را هم بسته بودم و قصد سفر به تهران را داشتم که متوجه شدم به دلیل مخالفت شورای برون مرزی اجازه شرکت در مسابقات هنگ کنگ را ندارم.”

این پینگ باز کرمانشاهی همچنین افزوده است: “سال گذشته و دو سال پیش هم در این مسابقات شرکت کردم. دو سال پیش هم پریسا صمدی نماینده ایران در کاپ آسیا بود. در کل این اولین بار نبود که قرار بود یک نماینده از بخش بانوان در مسابقات کاپ آسیا شرکت کند. اما نمی‌دانم چرا امسال نسبت با سفرم مخالفت شد.”

تنها نماینده تنیس روی میز ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن ادامه داده: “مخالفتی که با اعزام من شد بدجوری تو ذوقم خورد. مسئولان می‌توانستند زودتر مخالفت خود را اعلام کنند تا حداقل من اینقدر وقت و انرژی صرف آماده سازی برای شرکت در مسابقات نمی‌ کردم. به هر حال کاپ آسیا رویداد مهمی بود که از نظر رنکینگ جهانی هم برای من اهمیت داشت.”

ندا شهسواری ظاهرا به این دلیل از حضور در رقابتهای کاپ آسیایی بازمانده که یک مربی بانو به همراه نداشته.این در حالیست که شورایی که موافقتش با سفرهای بی حاصل و حضور همراهان پرشمارهمواره «سوژه» رسانه های داخلی است، در مورد سفر بانوی المپیکی ایران می توانست از فدراسیون پرماجرای تنیس روی میز بخواهد مربی بانوان تیم ملی تنیس روی میز را همسفر وی کند.

گفتنی اینکه هرگاه بانوان ورزشکار ایرانی با وجود مانع حجاب و دیگر محدودیتهای موجود، به افتخاری بین المللی دست می یابند، مسوولان جمهوری اسلامی شعار توجه به ورزش بانوان در ایران را سر می دهند. تاکنون تک مهره هایی چون الهه احمدی در تیراندازی، ندا طوسی در دوی سرعت و ندا شهسواری در تنیس روی میز درخششی بین المللی داشته اند.

مسابقات تنیس روی میز کاپ آسیا از ۲۳ تا ۲۵ فروردین برگزار می‌شود. نوشاد و نیما عالمیان به عنوان مردان نماینده ایران در هنگ کنگ حضور خواهند داشت.