پرونده قضایی برادرم کجاست؟

نویسنده

» برادر بهمن احمدی امویی در مصاحبه با روز:

با گذشت 84 روز از بازداشت بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی، تاکنون پرونده او در دادگاه انقلاب ثبت نشده و خانواده این روزنامه نگار هیچ اطلاعی از وضعیت وی ندارند. با برادروی در این مورد مصاحبه کرده ایم.

بهرام احمدی امویی، برادر بهمن درباره آخرین وضعیت برادرش به روز گفت: هنوز خبری از پرونده بهمن نیست و همچنان در دادگاه انقلاب ثبت کیفری نشده است و به همین دلیل کسی پاسخگوی خانواده ما نیست و برای وکیل مدافع بهمن در چنین شرایطی امکان دفاع  و پیگیری پرونده وجود ندارد.
وی با غیر قانونی خواندن ادامه بازداشت موقت برادرش خبر داد که در اعتراض به این وضع خانم  فریده غیرت، وکیل بهمن لایحه ای را تنظیم و به قاضی حداد، رییس شعبه امنیت دادگاه امنیت ارائه داده و اکنون منتظر رسیدگی و پاسخ قاضی حداد هستند.
آقای احمدی امویی افزود: همه اعضای خانواده من در شهرستان زندگی می کنند و خودم هم که مقیم نیوزیلند هستم، بنابراین امکان پیگیری مستقیم پرونده برادرم برای من وجود ندارد. در حال حاضر خانم  فریده غیرت  وکیل برادرم و ژیلا بنی یعقوب، همسر برادرم بیش از همه پیگیر پرونده او هستند.اما تا آنجا که به من گفته اند متاسفانه با وجود پیگیری های مستمری که داشته اند، هنوز حتی نتوانسته اند بفهمند پرونده قضایی برادرم کجاست.حتی شماره پرونده بهمن نیز در اختیارشان قرار نگرفته است.
او همچنین با ابراز تعجب از وضعیت بازداشت ها و دادگاه های ایران گفت: خیلی از   مناسبات دادگاههای ایران قابل درک نیست. مثلا نمی توانم درک کنم که  چطور ممکن است کسی پس از هشتاد و سه روز که در زندان است، هیچ پرونده ای در هیچ دادگاهی نداشته باشد و حتی  وکیل و یا همسرش به پرونده او دسترسی نداشته باشند. ظاهرا این مسائل در دادگاههای ایران چندان غیر طبیعی نیست و وقتی با ژیلا صحبت می کنم، این اتفاقات برای او چندان عجیب و غریب نیست اما برای من خیلی عجیب و غیرقابل درک است.
برادر بهمن احمدی امویی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت این روزنامه نگار افزود: از مسوولان قضایی ایران که گویا امیدهای تازه ای را هم در ایران بوجود آورده اند، انتظار رسیدگی به وضع نامشخص پرونده  بهمن را دارم. امیدوارم مسوولان دادگاه انقلاب امکان دسترسی به  این پرونده را برای وکیل و همسرش بوجود بیاورند.