دعوت خامنه‌ای از جوانان غربی برای آشنایی با اسلام

نویسنده

آیت‌آلله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به “جوانان غربی” از آن‌ها خواست تا برای آشنایی بیشتر با اسلام به قرآن و زندگی پیامبر این دین مراجعه کنند. خامنه‌ای انگیزه خود را از نوشتن این نامه٬ «حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی» عنوان کرد. وی همچنین تاکید کرده که از این جهت رهبران غربی را مخاطب قرار نداده که «آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند».

خامنه‌ای در نامه‌ خود نوشت: «ز دو دهه پیش به این سو، یعنی تقریبا پس از فروپاشی اتحاد شوروی، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساسات رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن برای مقاصد سیاسی دارای سابقه‌ای طولانی در غرب است».

وی در ادامه پرسیده است که «چرا در موضوع مهمی همچون شیوه برخورد با فرهنگ و اندیشه اسلامی٬ از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری می‌شود؟». خامنه‌ای در ادامه از جوانان غربی خواست که از خود بپرسند «چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی با شدت زیاد علیه اسلام و مسلمانان به جریان افتاده و چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد»؟

رهبر جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد: «اجازه ندهید ین واقعیت اثرگذار و پویا در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود، اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی محصور کنند».