فتنه ابدی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

مشکلات امروز ایران چهار یا پنج مشکل اصلی است. اولی وضع بد اقتصادی است که دلیل آن ناتوانی و اشتباهات دولت احمدی نژاد است، دومی بحران در توافقات هسته ای است که این مشکل بخاطر اشتباهات احمدی نژاد و خامنه ای در هشت سال گذشته است، مشکل سومی بحران اجتماعی است که از ساپورت تا زایمان را در بر می گیرد و در حقیقت دعوایی است که یک طرفش حکومت و رهبر به جامعه می گویند “بزائید”، جامعه هم می گوئید “یک نه می گویم نه ماه به شکم نمی کشم.” مشکل چهارم داعش و طالبان است که با همان فرمان بروی می رسی به اسرائیل و فلسطین که اگر طرح ژنریک و ترجمه به فارسی داعش را بخواهی بازیابی کنی و خطرش را ببینی، کلا خلاصه می شود در مصباح و دارودسته تفنگچی های او. کلا مشکلات کشور بالا تا پائین همین موارد است که بعضی از آنها کوچکتر و بعضی بزرگتر است. در وسط این همه مشکل، الآن سه هفته است که ائمه جمعه یا انجمن نوابغ یکروزه ایران و سخنگویان جریان راست کرده افراطی هر روز بوق گرفتند دست شان و فریاد می کشند “دود دورودود دود فتنه، دود دورودوددود فتنه” و معلوم هم نیست که می خواهند چه کنند؟ شده مثل کسی که در وسط میهمانی جلوی خانم فتنه صدای مشکوک صادر کرده و الآن سه ماه است که همه جا علیه فتنه خانم حرف می زند و می خواهد دودمانش را به باد بدهد. خوب! برادر من! ای توپچی بی کنترل! می خواستی جلوی شکم ات را بگیری، چرا به گردن دیگران می اندازی؟

از یک طرف آقای علاء الدین بروجردی گفته که “موسوی می گفت اگر همه بگویند تقلب نشده، من می گویم تقلب شده.” خب! برادر من! تقلب که سلیقه نیست که نصف خانواده بگویند قورمه سبزی می خواهیم، یک نفرمی گوید قیمه می خواهم، بعد بگویند که این یکی مانع رسیدن به یک ناهار مورد توافق شد. تقلب یا شده یا نشده، میرحسین معتقد است شده است. حالا کسانی که خودشان تقلب کردند به او می گویند بگو تقلب نشده تا آزادت کنیم. او هم که می داند تقلب شده، نمی تواند بگوید که تقلب شده. دهها دلیل روشن برای تقلب وجود دارد که معتقدان به آن بارها آنها را گفتند، در حالی که تنها دلایلی که حکومت برای اثبات سلامت انتخابات ۸۸ آورده دو تا چماق و پنج سال زندان و یک میلیارد وثیقه و چهار تا بطری کهریزکی و چند موتور هوندا و تعدادی قمه و زنجیر و پنجه بوکس بوده. از این گذشته، الآن دو سه سال است که اصولا اصلاح طلبان حرفی از تقلب نمی زنند. روحانی هم که نامزد اصلاح طلبان بود فعلا رئیس جمهور است، شما چه مرضی دارید که هر روز خودتان یاد صدای مشکوک تان می افتید و با ما دعوا می کنید؟ و تازه هر ماه تهدید های شان تندتر می شود. امام جمعه تهران دیروز گفته که “اعتدال ما همان اشداء علی الکفار است.” بیا! اعتدال آقایان رحمان رحیمی و رافت اسلامی که قاسم جباری باشد، وای به حال خشم شان که لابد هفت تا نارنجک توی معده آدم منفجر می کنند. حالا جرم اعتدال و فتنه و اصلاحات چیست، همین که آقای مصباح پسر باصداقت خانواده اصولگرایان می گوید: « کسانی که نادان یا مزدور هستند (منظورش خاتمی و هاشمی و روحانی هستند) اصرار دارند که برای پیشرفت مادی باید اخلاق و فرهنگ اسلامی را کنار بگذارند.” خب! آقای صادق جباری! پیشرفت معنوی و حکومت اخلاق و فرهنگ اسلامی شما هشت سال است توی حلق مان است، جز بدنامی و گرانی و افزایش فحشا و کاهش رفاه و آزادی و از بین رفتن همان دین که توی سرتان بخورد حاصلی نداشته، آدم این همه پررو می شود؟ صد سال بود می گفتند اگر عدالت اسلامی بیاید همه مردم از آن بهره مند می شوند، حالا همین عدالت اسلامی تا دسته در نهاد ملت فرو رفته هنوز بیرون نمی آورند که مردم نفس بکشند. آن وقت اسدالله بادامچیان می گوید: “مشتاق شهادت به دست فتنه گران سال 88 هستم.” حالا خودش صد تا صد تا آدم کشته و هزار تا هزار تا زندانی کرده و میلیون میلیون مردم را کتک زده و بیچاره کرده که میلیارد میلیارد رفقایش ثروت ملت یا به باد بدهند یا بالا بکشند، اصلا اگر فتنه گران بخواهند با حضرتعالی کشتی هم بگیرند اول باید از زندان آزاد شوند یا از حصر خانگی بیرون بیایند، بعد آماده شهادت بشوی. طرف را کشته و سر قبرش نعره می زند که اگر جرات داری بیا من را بکش. یکی هم که می تواند جوابش را بدهد، حق حرف زدن ندارد. به گفته کریمی قدوسی: “براساس حکم شورای عالی امنیت ملی، خاتمی ممنوع البیان، ممنوع التصویر و ممنوع الخروج است. وی حتی به مراسم های بیت رهبری هم دعوت نمی شود.” یک طوری حرف می زنند انگار بقیه افرادی که با حکم ممنوع البیان نشدند، حق حرف زدن دارند، یا کسانی که به بیت رهبری دعوت می شوند به آنجا می روند. ول مان کن اخوی! بالاتان را دیدیم، پائین تان را هم دیدیم. افتخار بزرگ خاتمی این است که به مراسم بیت رهبری دعوت نمی شود. دست صاحابش درد نکند.

 

والیبال ایران در رده بندی جهانی

دو روز قبل تیم والیبال ایران بر تیم برزیل پیروز شد و دیروز به تیم آمریکا باخت. تیم ملی والیبال ایران رفت برای رده بندی که در مقام سوم یا چهارم بایستد. اصلا آدم خوابش را هم نمی دید. افتخاری برای تیم والیبال ایران که جزو پنج تیم اول جهان است و هیچ از تیم های قهرمان جهان کم ندارد. یک بررسی ابتدایی نشان می دهد که پنج دلیل مهم برای قدرت گرفتن تیم ملی والیبال در ده سال گذشته وجود داشته. دلیل اول: عدم توجه مسئولان دولتی به تیم والیبال و در نتیجه سالم ماندن این تیم. دلیل دوم: تمرکز دولت و مسئولان دولتی روی خراب کردن فوتبال ایران و در نتیجه پیشرفت والیبال ایران. سوم: عدم تبلیغ دولت و رسانه ملی روی والیبال ایران و در نتیجه جان گرفتن والیبال ایران. چهارم: دولت برای قهرمان شدن تیم ملی والیبال هیچ تلاشی نکرد و به همین دلیل تیم والیبال توانست به عنوان یک تیم بزرگ جهانی در بازیها ظاهر شود. پنجم: همان چهار دلیل قبل.

 

چو دزدی با حجاب آید

چند بار نوشته ام که اصولا برادران حزب الله بلانسبت موجودات دیگر، مثل برخی دیگر از جانداران وقتی هوا گرم می شود تمایلات جنسی شان از محافظه کار به راست افراطی تبدیل می شود و به همین دلیل معمولا با داغ شدن هوا در فصل تابستان موضوع حجاب و جداسازی و اصولا مسئله زنان تبدیل می شود به مسئله اصلی کشور. دقت کنید که معمولا حکومت در فصل زمستان اصلا توجهی به اهمیت حجاب ندارد و فقط به پابرهنگان و عدالت گستری توجه می کند. آقای قالیباف که معاون یا مشاور فرهنگی اش در هفته های گذشته زرپ و زرپ برای جداسازی زنان از مردان در شهرداری تصمیم می گرفت و سخن می گفت، حالا خودش نطق کرده که: “ما اجازه نمی دهیم یک خانم با نامحرمان معاشرت داشته باشد.” البته قالیباف توضیح نداده که این تصمیم فقط تا یک ماه قبل از شرکت قالیباف در انتخابات بعدی معتبر است، وگرنه برای اینکه اصولگرایان رای سوسولگرایان را به دست بیاورند معاشرت که هیچ، مجوز هر نوع ارتباط دیگری را هم می دهد. کما اینکه همان یکسال قبل هر روز می داد. البته مشکل حجاب و زنان محدود به قالیباف نمی شود. ماشاء الله کشور آدم خل و چل و عقب مانده فکری و اجتماعی کم ندارد. قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری هم گفته است که “برای همه موجودات حجاب در نظر گرفته شده است.” یک شتر یک کوهان به خبرنگار ما گفت: “ما فقط از یک خورجین برای پوشاندن حجم تحریک کننده کوهان مان استفاده می کنیم، ولی شترهای دو کوهان بیچاره باید هر دو تا برجستگی شان را بپوشانند.” همچنین یک الاغ محترم که مسئولیت سازمان حمل و نقل موجودات را به عهده دارد، گفت: “موجوداتی مثل ما همیشه با یک پالون برتر حجاب مان را رعایت می کنیم، ولی اسب های غرب زده خیلی وقت ها بی حجاب جلوی ما می آیند و ما از این بی ناموسی ها و بخصوص با دیدن زانوی آنها تحریک می شویم.” فعلا مجلس شورای اسلامی در حال تدوین اساسنامه حجاب برای کلیه جانداران بخصوص پستانداران است که سلامت اخلاقی حیوانات را به خطر انداخته اند. در همین حال برادر حجت الاسلام مهدی بیانی مدیر مرکز راهبردی عفاف و حجاب اظهار داشت: “ترجیح ۶۰درصد زنان در غرب خوابیدن با سگ است.” یعنی چنین آدمی به نظر شما چه چیزهایی در اینترنت و جاهای دیگر تماشا می کند که چنین چیزی به مغز و فکرش می رسد؟ لابد می خواهید بگویید مغز؟ فکر؟ شیب؟ بام؟

 

داعش، اسرائیل، روسوفیل های اوکراین

خرتوخر عظمایی است در جهان که هر جوری نگاهش می کنی باورت نمی شود، گاهی آدم حس می کند که اگر همین اتفاقاتی که در هفته گذشته در جهان افتاد در یک سال می افتاد همان سال بدترین سال زندگی بسیاری از مردم بود. همزمان با مذاکرات ایران و اروپا و آمریکا تندروهای اسرائیل در حال حملات دیوانه وار به غزه هستند تا به شکلی پای ایران را به جنگ بازکنند و مانع از توافق ایران و غرب بشوند. تندروهای اسرائیل نه گذاشتند و نه برداشتند، روز روشن به صد هزار نفر از مردم مناطق مسکونی پیام دادند که خانه های تان را خالی کنید ما می خواهیم خانه تان را بمباران کنیم. شوخی هم نمی کنند، تا همین حالا در غزه ۳۰۷ نفر کشته و ۲۰۰۰ نفر زخمی شدند و چهل هزار نفر آواره. هنوز هم نهضت ادامه دارد و معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر ایرانوفیل‌های سوریه و لبنان وارد جنگ بشوند و در نتیجه ایران هم وارد جنگ با اسرائیل بشود، تمام منطقه به خطر می‌افتد و نه تنها تمام منطقه بلکه کلا روند تشنج زدایی در منطقه که با آمدن روحانی آغاز شد، آسیب می‌بیند. بد‌ترین موضوع در این اتفاق و اتفاقات عراق و اوکراین این است که یک طرف برای اثبات چیزی برای یک طرفی که آن طرف دنیا نشسته، می‌زند نزدیک‌ترین مردمی را که دم دستش هستند می‌کشد. اسرائیل می‌خواهد به ایران و اروپا و آمریکا پیام بدهد، مردم بدبخت غزه کشته می‌شوند. روسیه هم می‌خواهد به دولت اوکراین و آمریکا پیام بدهد، یک دفعه شلیک می‌کند به هواپیمای مسافربری که از آمستردام به مالزی می‌رود و ۲۹۵ نفر مسافرانش را می کشد. صد نفر از مسافران این هواپیما مهم ترین محققان ایدز بودند که برای شرکت در یک کنفرانس جهانی سفر می کردند. حالا بگو روسوفیل های اوکراین یا اصلا خود روس ها که احتمال بیشتر دارد، می خواهند به دولت اوکراین و اروپا و آمریکا پیام بدهد، چه ربطی دارد به مالزی؟ چه ربطی دارد به آمستردام؟ چند هزار کیلومتر پائین تر داعش در عراق برای اینکه به ایران و آمریکا پیام بدهد اعلام کرده که “یا مسلمان شوید و یا جزیه بدهید وگرنه کشته می شوید.” آدم نمی فهمد در قرن بیستم زندگی می کند، وسط جنگ دوم جهانی است، در قرن اول هجری زندگی می کند؟ بابا! چه خبر است؟ چکار می کنید؟

 

این وزیر بی انعطاف علوم

اپوزیسیون تندرو می گوید موسوی عامل حکومت است. می گوئیم موسوی با حکومت مخالف است و قصد ایجاد تغییرات قانونی در کشور داشته. مخالفان حکومتی موسوی می گویند او با حکومت مخالف بوده و به هیچ وجه هم کوتاه نمی آید. این یک دلیل. اپوزیسیون تندرو می گوید چرا خاتمی حرفی نمی زند. می گوئیم نمی تواند حرف بزند. مخالفان حکومتی خاتمی می گویند خاتمی قانونا ممنوع البیان است. این دلیل دوم. اپوزیسیون تندرو می گوید هاشمی از خودشان است. ما می گوئیم هاشمی طرفدار منافع ملی و مخالف وضعیت کنونی است. مصباح می گوید هاشمی کافر است. این دلیل سوم. اپوزیسیون تندرو می گوید روحانی برای حفظ حکومت دینی روی کار آمده و هیچ کاری نمی کند. ما می گوئیم روحانی برای پیشرفت کشور انتخاب شده و نه برای حفظ فرهنگ دینی، مصباح هم می گوید روحانی پیشرفت کشور را به حفظ فرهنگ دینی ترجیح می دهد. این دلیل چهارم. اپوزیسیون تندرو می گویند مذاکرات ایران و آمریکا به نفع حفظ نظام فعلی و بقای ولایت فقیه است. می گوئیم این مذاکرات به نفع مردم و در نهایت به زیان استبداد حکومتی است، حامیان حکومت استبدادی مثل سردار سعید قاسمی می گوید: اگر مذاکرات به نتیجه برسد باید فاتحه ولایت فقیه را خواند. این هم دلیل پنجم. یعنی این سخنگویان تندروهای حکومتی دست شان درد نکند، انشاء الله همیشه همین جوری حقیقت را بگویند. کار ما را راحت می کنند. یک نماینده مجلس اعلام کرد که “وزیر علوم هیچگونه انعطافی در مقابل خواسته های مجلس از خودش نشان نداده است.” دستش درد نکند. انعطاف در مقابل مجلس برای چی نشان بدهد؟ ده نماینده پنجاه شصت ساله، رفتند بورس تحصیلی که برای دانشجویان بیست سی ساله است به شکلی غیرقانونی زمان احمدی نژاد گرفتند، حالا برای اینکه نام شان فاش نشود وزیر علوم را تهدید می کنند. در عرف و قاموس قانونی به این می گویند حق السکوت. یعنی اگر تا حالا سه تا دلیل وجود داشت که نه فقط وزرای خارجه و اقتصادی روحانی بهترین کاری که ممکن است می کنند، حالا شش تا دلیل وجود دارد که وزرای علوم و فرهنگ او هم دارند خوب پیش می روند. با همین فرمان جلو بروند می رسند به جای خوبی. این هم دلیل ششم.

 

سه هزار اتهام احمد شهید

طرف سی هزار جرم کرده، ناراحت است که چرا سه هزار اتهام به او وارد شده. خوب! می خواستی این همه خلاف نکنی آقای جواد لاریجانی! همین جواد گفته است که: “احمد شهید سه هزار اتهام به ما وارد کرده.” حالا اگر بپرسی چه اتهاماتی وارد کرده، می گوید: گفته ما مردم معترض را به قتل رساندیم، در حالی که ما فقط آنها را کشتیم. گفته در انتخابات ایران تقلب شده، در حالی که ما فقط به جای موسوی احمدی نژاد را رئیس جمهور معرفی کردیم. گفته زنان در ایران تحت فشارند، در حالی که فقط هفتاد درصد زنان بی حجاب تحت فشارند، گفته رهبران مخالفان کشور در حصر خانگی هستند، در حالی که ما موسوی و کروبی را زندانی نکردیم و در خانه خودشان هستند، فقط حق ندارند از خانه بیرون بیایند و کسی هم حق ندارد برود توی خانه. یعنی تمام اتهاماتی که احمد شهید وارد کرده جزو افتخارات جواد لاریجانی است، بعد می گوید به ما اتهام زدند. جواد لاریجانی گفت: “احمد شهید علیه ایران پرونده سازی می کند.” خب! چکار کند؟ آدمی که وظیفه اش بررسی نقض حقوق بشر در ایران است، نمی تواند که موارد نقض را بریزد توی گونی. می گذارد لای پرونده و روی آن می نویسد “پرونده دستگیری و مرگ سیامک پورزند” یا “پرونده قتل زهرا کاظمی” یا “پرونده حصر میرحسین موسوی و همسرش” یا “پرونده اخراج دانشجویان” یا “پرونده دستگیری و آزار بهائیان”همین هفته قبل خبر داده شده که پانزده هموطن بهائی دستگیر و زندانی شدند. بیا، بگیرش… اصلا خودت بگو آقای جواد! کدام پرونده سازی اش دروغ است؟ خلاف کردی پرونده ساخته. خلاف نکن برایت پرونده نسازند.