یک شرکت دیگر از ایران می رود

نویسنده

» گزارش وال استریت ژورنال از قطع رابطه شرکت آلمانی با ایران

اسپنسر شوارتز

 

فهرست شرکت هایی که روابط تجاری خود با ایران را قطع می کنند بلند تر وبلندتر می شود.

اکنون یکی دیگر از شرکت مهندسی صنعتی درحال قطع عملیات تجاری خود را در ایران به دلیل تحریم های اقتصادی علیه حکومت اسلامی است.  گروه لیند آلمان، یک شرکت مهندسی است که در عین حال از بزرگترین تامین کنندگان گازصنعتی در جهان  است.

اووه ولفگانگ، سخنگوی شرکت لین به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت اخیرا تصمیم گرفته است «فعالیت های خود را در ایران به طور کامل متوقف کند.» این اقدام مسلما بر وضعیت این شرکت اثری نخواهد داشت چرا که حجم عملیات شرکت در ایران اخیرا حدود  39 میلیون یورو بوده است که تنها 0.03 درصد از کل فروش 6.1 میلیارد یورویی گروه لیند در 6 ماهه اول سال جاری را تشکیل می دهد.

اما این حرکت عامل ناراحت کننده دیگری برای ایران محسوب می شود که در سال جاری شاهد کناره گیری بسیاری از شرکت ها از بخش انرژی و مهندسی کشور، به دلیل تحریم های جدید آمریکا، اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل، کانادا، استرالیا و ژاپن علیه کشور بوده است.

آقای ولفگانگ گفت شرکت لیند از ماه ها قبل تصمیم گرفته بود به دنبال کارهای تجاری جدید در ایران نباشد ولی با توجه به تحولات سیاسی اخیر، اکنون تصمیم گرفته است فعالیت های خود را بطور دائمی در ایران متوقف کند. وی تذکر داد که این روند تازه آغاز شده است و نیاز به زمان دارد تا بطور تمام و کمال به اجرا در آید.

 

منبع: وال استریت ژورنال- 31 اوت 2010