چراغ انتخاباتی احمدی نژاد روشن شد

نویسنده
نازنین کامدار

» همایش انتخاباتی دولتی ها با کتک کاری و "هو" کردن

همزمان با انتشار فهرست “جبهه پایداری” در تهران که به گفته چهره های راستگرا متعلق به نزدیکان محمود احمدی نژاد است و هدایت پشت پرده آن را اسفندیار رحیم مشائی بر عهده دارد، محمود احمدی نژاد در اقدامی انتخاباتی، به نوشته خبرگزاری فارس “سرشاخه های حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری” را در سالن اجتماعات وزارت کشور گرد هم آورد و آنان را برای فعالیت انتخاباتی ترغیب کرد.

او در این مراسم بار دیگر مخالفان راستگرایش را به افشاگری تهدید کرد و به نوشته سایت های اصولگرا کوشید دوگانه “هاشمی ـ-احمدی نژاد” را مجدا احیاء کند.

با این حال بنا به گزارش های منتشر شده، فضای حاکم بر این جلسه به دلیل حمایت های داماد خواهر احمدی نژاد از مشائی متشنج شد و حتی به زد و خورد انجامید.

 سایت “بولتن نیوز” در یک “خبر فوری” در این مورد نوشته است: “حمیدرضا افراشته معاون امور استانهای حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری صبح امروز(دیروز) در همایش 5000 نفری مشاوران جوان در حین سخنرانی خود در تالار وزارت کشور به حمایت از مشایی پرداخت که با اعتراض برخی حضار و « هو کردن »روبرو شد و پس از آن به درگیری انجامید. برخی از حضار معترض نیز برنامه را ترک کردند. گفتنی است در کلیپی که در لابلای این همایش پخش شد قسمتی از سخنان مشایی نیز وجود داشت که برخی از حضار مجددا اقدام به هو کردن و ترک سالن کردند”.

خبرگزاری فارس اما، گزارش کاملی از این نشست انتخاباتی منتشر کرده و نوشته است: “ نشست سراسری سرشاخه‌های مشاورین جوان موسوم به سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری که در آستانه سومین نشست انتخاباتی حلقه انحرافی موسوم به حامیان گفتمان انقلاب با حضور ۶هزار مشاور جوان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سراسر کشور در تالار ۴هزار نفری کشور برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود. باتوجه به اینکه از ۶هزار سرشاخه مشاوران جوان سراسر کشور برای شرکت در مراسم دعوت شده بود اما سالنی که برای آن در نظر گرفته بودند ظرفیت ۴هزار نفر را داشت به همین خاطر تعداد زیادی از مدعوین پشت درب های سالن تجمع کرده و شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «ما منتظر احمدی هستیم، هیچ جا نمی‌ ریم همین ‌جا هستیم» سر می‌دادند”.

فارس افزوده است: “ سخنان آغازین حمید رضا افراشته داماد خواهر احمدی‌نژاد و معاون مشایی واکنش برخی‌ها را در برداشت که او را «هو» کردند. او هنگامی که گفت« بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم»، با هو کردن حضار مواجه شد. افراشته در ادامه اشاره‌ای به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «این دولت پاک‌ترین دولت دنیا است» کرد و گفت: بنده می‌گویم که پاک‌ترین بخش این دولت مشاوران جوان است. معاون مشایی افزوده است که «برخی می‌گویند شما به جریان خاصی وصل هستید اما امروز در دنیا دو جریان حق و ظلم وجود دارد که امروز در نظام ایران یک جریان حق وجود دارد که رهبر آن مقام معظم رهبری است و ما حاضریم جان خود را برای او تقدیم کنیم». اما حتی این سخنان نیز موجب کاهش تنش ها نشد و درگیری ای محدود میان هواداران مشائی و دیگر سرشاخه های حوزه مشاوران جوان به وقوع پیوست”.

گفتنی است یک روز قبل از برگزاری این همایش انتخاباتی، سایت افکار نیوز در گزارشی از “درگیری فیزیکی شدید بین داماد خواهر احمدی نژاد درساختمان مشاوران جوان” خبر داده بود.

افکارنیوز نوشته بود: “دو روز گذشته در یکی از زیر مجموعه‌های نهاد ریاست جمهوری و مجموعه تحت مدیریت مشایی اتفاق نادری رخ داد. ماجرا از این قرار بود که در حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری واقع در ساختمان کوثر طبقه ششم که ریاست آنرا رئیس دفتر رئیس جمهور برعهده دارد درگیری فیزیکی بین دو تن از افراد صورت گرفته که در ‌‌نهایت با ورود نیروهای حراست این درگیری پایان می یابد. درگیری بین حمیدرضا افراشته داماد پروین احمدی‌نژاد، چهره نزدیک به مشایی و یکی از نیروهای مشاوران جوان در این حوزه بوده است. شدت درگیری به حدی بوده است که منجر به جرح و خونریزی افراشته از ناحیه دهان شده است. طبق آخرین اخبار رسیده یک طرف دعوا که فرد مقابل افراشته بوده است از مجموعه مشاوران جوان کنار گذاشته شد. گفتنی است بزن بزن این دو تا ساعاتی محیط ساختمان کوثر خصوصا طبقه ششم را تحت تاثیر قرار داده بود. از زمان مدیریت مشایی بر حوزه مشاوران جوان عملا این مجموعه کارکردهای خود را از دست داده و بیشتر به فعالیتهای تشریفاتی تبلیغاتی مشغول بوده است. قرار است توسط گروه مشاوران جوان رئیس جمهور همایشی با حضور ۴۵۰۰ نفر از جوانان فعال در دستگاههای اجرایی کشور در تالار وزارت کشور برگزار شود”.

گفتنی است همایش دولتی دیروز که هدف آن سازماندهی نیروهای انتخاباتی محمود احمدی نژاد بوده، با انتقاد رسانه های راستگرای منتقد دولت مواجه شده است. این رسانه ها نسبت به استفاده از امکانات دولتی برای یک همایش انتخاباتی به شدت اعتراض کرده اند.

در همین باره سایت “فردا” در گزارشی با عنوان “آغاز فعالیت های انتخاباتی حامیان دولت”، نوشته بود: “همایش انتخاباتی دولت در تالار وزارت کشور برگزار می شود و با توجه به تجربیات قبلی می توان حدس زد که رئیس دولت در این همایش قرار است چگونه سخن بگوید و چگونه فعالیت های آتی حامیان دولت را جهت دهد. جهتی که البته با رصد محتویات سایت های جریان انحرافی چندان امری دور از ذهن نیست و مشخص است که قرار است چگونه طی طریق کند.این امر نشان می دهد که جریان انحرافی در انتخابات حضور دارد و توانسته با ثبت نام چهره های سفید از فیلترهای نظارتی بگذرد که اگر غیراز این بود اساسا همایش دولتیان برگزار نمی شد. چه آنکه طی چند روز گذشته جبهه‌ ای تحت عنوان «توحید و عدالت» اعلام موجودیت کرده است که با توجه به انعکاس اخبار آن در رسانه های جریان انحرافی مشخص است که سمت و سوی آن چه خواهد بود”.

فردا افزوده : “این امر نشان می دهد که جریان انحرافی با استفاده از تاکتیک های خاص می کوشد همان مدل قدیمی ای که در انتخابات گذشته توسط دولتیان پی گرفته می شد به مرحله اجرا گذارد. در این همایش احتمالا آقای احمدی نژاد به بیان سخنانی خواهد پرداخت که «ناگفته» خوانده می شود. این ناگفته که در واقع بدیهیاتی هستند که بخش مهمی از آنها نشات گرفته از تفکراتی شبیه به ساختار فکری جریان انحرافی دولت است، به عنوان ابزاری سیاسی برای ملکوک کردن منتقدان استفاده خواهد شد تا مقوله «مبارزه با فساد» جدای از آنکه ابزار سیاسی ای صرف می شود،با درآمیختن راست و دروغ و بزرگنمایی از محتوای اصلی خود تهی شود.نکته جالب این است که فقط در آستانه هر انتخابات است که این «ناگفته ها» قابلیت«گفتن» کسب می کند و هر بار با توجیه های خاص و فرار به جلو از کنار مفاسد جریان انحرافی عبور خواهد شد”.

پیش بینی “فردا” در باره سخنان احمدی نژاد در همایش دولتی-انتخاباتی اش درست بود؛به نوشته فارس او در این همایش به مجلس، هاشمی رفسنجانی و جریان اصولگرای منتقد دولت حمله کرده و از جمله گفته است: “طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چندصد میلیارد بالا می‌کشد و بعد دولت را متهم می‌کند. برای مثال کسی که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می‌گوییم برگرداند، می‌گویند به من تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰ هزار تهمت می‌زند و ککش هم نمی‌گزد. اما عدالت برای همه است که اگر برادرت هم پایش را کنار گذاشت باید او را بزنی. برخی‌ها در کشور «آی دزد، آی دزد»‌ می‌گویند تا کسی حواسش به آنها نباشد”.

او افزوده است: “سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سؤال می‌برند تا دو تا رأی یک روستایی بالا باشد.در جلسه با فرمانداران، بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات بکند که فرمانداران گفتند برو بالاتر. گفتم ۱۰۰؟ گفتند بالاتر. گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند بالاتر”.

فارس نوشته است که در این هنگام فردی از وسط سالن با صدای بلند گفت: “ برخی ۳هزار میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی می‌کنند.”

حضور احمدی نژاد درمیتینگ انتخاباتی هوادارانش از سوی راستگرایان به “روشن کردن چراغ های خاموش” تعبیر شده. در همین باره امیر محبیان، سرمقاله نویس روزنامه رسالت نوشته است: “ از لحاظ صوری رئیس جمهور اعلام کرده که در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما مسلم است که هواداران وی از مدت‌ها پیش وارد شده‌اند که بخشی از آن‌ها در قالب جبهه پایداری آشکارا فعالیت می‌کنند و عده‌ای هم می‌خواهند تا بعد از مرحله تایید صلاحیت‌ها چراغ خاموش حرکت کنند”.

اوحامیان دولت را به سه جریان تقسیم کرده و نوشته است: “یک جریان ‏‏ «جریان احمدی‌نژاد آری، مشایی نه» است که جبهه پایداری آن را نمایندگی می‌کند.جریان دیگر،« احمدی‌نژاد آری، سکوت در مقابل مشایی»است که جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی نماد آن است و جریان سوم، «هم مشائی‏ هم احمدی‌نژاد »است که تا کنون رسما اعلام موضع نکرده است”.