آلت جرم به نفع دولت ضبط شد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یک آقای جوان به نام « رئوف شهبازی» دانشجوی دانشگاه همدان به اتهام توهین به امام خمینی به شکل خشنی بازداشت شد. مقامات امنیتی که این دانشجوی رئوف را برای اثبات رافت اسلامی شان، به شکل خشنی بازداشت کرده اند، توضیح دادند که ماموران در جستجوی خانه او، آلت جرم را پیدا کردند و به نفع دولت مصادره کردند. من خیلی فکر کردم که آلت جرم در توهین به امام خمینی چه چیزی می تواند باشد؟ این آقای رئوف ظاهرا عمل توهین به آیت الله خمینی را در فضای مجازی انجام داده. در فضای مجازی هم معمولا توهین کردن با آلاتی مثل فیسبوک یا توئیتر و به وسیله انگشت و کی برد روی لپ تاپ یا تلفن دستی صورت می گیرد. حالا در این مورد معلوم نیست کدام یکی از این آلات جرم مصادره شده است: فیسبوک؟ توئیتر؟ لپ تاپ؟ تلفن دستی؟ یا انگشت متهم؟، هر کدام از اینها که بازداشت شده باشد، نشانه رسیدن کشور به مرزهای جدیدی از آلت جرم است. در همین راستا کرونولوژی آلت جرم در 37 سال گذشته را اجمالا بعرض هموطنان خواننده این طنز می رسانیم:

آلت جرم در فاصله سالهای 1357 تا 1359: اعلامیه، شبنامه، پنجه بوکس، تیزی و قمه، سه راهی، کوکتل مولوتف

آلت جرم در دهه شصت( 1369- 1360 ): نارنجک، کلت، سلاح سرد، کوکتل مولوتف، بمب ساعتی، چاشنی انفجاری، کتاب های ممنوعه، فیلم ویدئو به هر شکل، تار و سه تار.

آلت جرم در دهه هفتاد( 1379-1370 ): بطری ویسکی، روزنامه های رسمی، کارت دانشجویی، ماژیک، خودکار، سی دی مستهجن.

آلت جرم در دهه هشتاد( 1389-1380 ): قلیان، ساپورت، پوتین، سینه، باسن، ناخن، سوراخ شلوار لی، ژل مو، دستبند سبز، تی شرت تنگ، مانتوی کوتاه، مشروبات الکلی.

آلت جرم در دهه نود( 1394- 1390): موبایل، لپ تاپ، آی پد، آیفون، اس ام اس، لایک، کامنت.

بدحجاب های هفتادوپنج درصدی

آقای محمدرضا آغاسی اعلام کرده که براساس تحقیقی که او و همکارانش انجام دادند، فقط 25 درصد مردان ایرانی علاقمندند که زنان شان محجبه باشد. خبرگزاری فارس هم یک نوآوری مطبوعاتی کرده و نوشته است: « سی درصد از دختران و زنان کشور در وضعیت بدحجابی به سر می‌برند.» بعد بالای همین مطلب تیتر زده که « 75 درصد زنان کشور به حجاب اعتقاد دارند.» حالا شما یک ماه هم در خبر بگردی نمی دانی که این 75 درصد از کجا نازل شده است.

براساس همین تحقیق که خبرگزاری فارس تیترش را الکی زده، در سال 1356 حدود 75 درصد مردان علاقه داشتند که همسرشان محجبه باشد. حالا اینکه چرا چنین علاقه ای داشتند، برما معلوم نیست، ولی به نظر پر بیراه هم نمی آید، چون در فاصله سالهای 1355 تا 1357 حداقل بیست تا سی درصد به زنان با حجاب کشور اضافه شد، یعنی آنقدر که دکتر شریعتی و جمیله بوپاشا در محجبه کردن زنان نقش داشت، حضرت فاطمه نقش نداشت.

براساس همین تحقیق این 75 درصد سال 1353 به 36 درصد در سال 75 رسید، یعنی بعد از یک تلاش بیست ساله و کار تحقیقی و میدانی، مبارزه با بدحجابی، ساختن صدها فیلم و سریال، استفاده از هزاران موتورسیکلت و یکی دو تن چماق، صدها دستگاه پاترول و ون و همه اینها و تبلیغ برای حجاب برتر، جمهوری اسلامی موفق شد، میزان 75 درصد علاقمندی به حجاب را به 36 درصد در سال 1374 برساند. همین موضوع باعث شد که مسئولان احساس خطر کنند و با همه نیرو بکوشند تا جلوی کاهش بدحجابی را بگیرند، و بالاخره این تلاش ها به نتیجه رسید و ده درصد دیگر از علاقمندی به حجاب کاسته شد.

پیش بینی می شود که اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند، و حکومت از وسایل جدیدی مانند اسید، آرپی جی هفت، کلاشینکف، هلی کوپتر، تلویزیون مدار بسته و تبلیغات شدید تلویزیونی استفاده کند، میزان علاقمندی تا ده سال دیگر ده درصد دیگر هم کاهش پیدا کند.

چرا بدحجابی افزایش می یابد؟

به نظر من موارد زیر در کاهش حجاب در سی سال گذشته نقش اصلی را داشته است:

یک، تلاش هماهنگ برای حمایت از حجاب توسط کل حکومت.( راه حل: دولت اعلام کند که از امروز هر کسی حجاب داشته باشد، دشمن جمهوری اسلامی است، نیم ساعت بعد همه با حجاب می شوند.)

دو، تبلیغ صدا و سیما از حجاب به شکل برنامه ریزی شده.( راه حل: صدا و سیما روسری را حذف کند و روزی دوازده ساعت استریپ تیز پخش کند، تا دیگر کسی تلویزیون نگاه نکند، و همه زنان با حجاب شوند.)

سه، چادری شدن الهام چرخنده و مسلمان شدن جهانگیر الماسی و شریفی نیا( راه حل: دولت دست از نظارت بر سینما و حمایت از هنرمندان بکلی بردارد.)

چهار، برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور به شکل منظم و هفتگی( راه حل: کلا نماز جمعه را تعطیل کنند تا نود درصد فساد و فحشاء و دزدی کم شود.)

پنج: بازداشت صدها زن به صورت سیستماتیک توسط گشت های نهی از منکر اعم از نسبت و ارشاد و غیره که هر کدام شان به تنهایی برای کنار گذاشتن حجاب تاثیر مستقیم دارد.( راه حل: به جای دستگیری زنان، پلیس دزدها و قاتلین و جیب بر ها را هم دستگیر کند.)

همزمان با ارائه این آمارها و انتشار نتیجه آنها، حجت الاسلام زائری از روحانیون جوان اصولگرا، در ماه گذشته طی یک تصادف بسیار شدید در حین سفر از تهران به قم از ماشین بیرون افتاد و سرش محکم به دیوار خورد. وی پس از اینکه به هوش آمد، اعلام کرد که: « سیاست حجاب اجباری در جمهوری اسلامی کاملا اشتباه است.» وی این موضوع را در اجلاسی در قم بیان کرد. متن گفتار او را بخوانید، اتفاقا موضوع مهمی است. البته امیدواریم که بعد از اعلام نظر ایشان و برخی دیگر از مسئولان کوتاه، میان و بلند پایه کشورمان تغییری در وضعیت حجاب داده شود، ولی من گمان نمی کنم که این اتفاق بیافتد، به این دلیل که:

یک، جمهوری اسلامی سابقه ندارد که بداند کارش اشتباه است و آن را اصلاح کند.

دو، دلیل دیگری لازم نیست، چون همان دلیل اول کافی است.

اجازه کی دست کی است؟

درست در همین زمان که قرار است مذاکرات ایران و آمریکا به نتیجه برسد و اگر نرسد، هم خواهر ملت باید به زیارت شاه عبدالعظیم نائل شود و هم تکان بخوریم همه چیز به هم می ریزد و حالا حالا ها دیگر چیزی درست نمی شود، مجلس شورای اسلامی، روحانیت، نمایندگان ولی فقیه، امت حزب الله، سپاه، بسیج و غیره با تمام تلاش سعی می کنند که هماهنگی خودشان را با سنای آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس آماده کنند تا توافق ایران و آمریکا به نتیجه نرسد. این جزو معدود دفعاتی است که یک کشور می خواهد به نفع آینده اش تصمیم بگیرد و بخش مهمی از حکومت علیه آینده خودش تصمیم می گیرد.

یک جنبش ملی « اجازه نمی دهیم» در شهرهای مختلف توسط اسیدپاشان، گاز اشک آور اندازان، شوکر برقی به دستان، هوندا سواران، زنجیر کش ها و برخی دیگر از مومنین آغاز شده و پسر آیت الله مصباح هم به حکم آیه شریفه « تره به تخمش می ره حسنی به باباش» گفته « ما اجازه نمی دهیم که ایران و آمریکا توافق کنند.»، حداد عادل هم گفته: « اجازه نمی دهیم پای آمریکا از پنجره مذاکرات به کشور باز شود.» اسرائیل و عربستان هم تاکید کرده اند که « ما اجازه نمی دهیم که ایران و آمریکا به توافق برسند»، جمهوریخواهان آمریکا هم همین را گفته اند. ظاهرا اجازه همه ماها دست اینهاست. فعلا تنها کسانی که می خواهند اجازه بدهند که ایران و آمریکا به توافق برسند، جواد ظریف و حسن روحانی و جان کری و اوباماست. خدا خودش بخیر کند، ما که حتی وسیله هم نیستیم.

عربستان از ایران خواست مداخله نکند

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که مرکز ملک سلمان خودش کمک های بشر دوستانه و امدادرسانی بین المللی را انجام می دهد، یعنی خودش هم خانه های مردم را در یمن نابود می کند هم بعدا خودش آنها را درست می کند. این وزیر خارجه اعلام کرد که کلیه مسائل یمن از این به بعد مربوط به عربستان است و هیچ کشوری حق ندارد بطور مستقیم با یمن تماس بگیرد. همچنین وزیر خارجه عربستان از مصر خواسته از پوتین بخواهد که به بشار اسد بگوید که سریعا سوریه را ترک کند، حالا به هر قبرستانی می خواهد برود.

احتمالا هفته دیگر عربستان خودش کنترل عراق را هم در اختیار می گیرد و اجازه دخالت به حکومت ایران را نمی دهد و کم کم لبنان و اردن را هم در اختیار می گیرد. سفیر عربستان همچنین اعلام کرده که « ایران تنها کشوری است که در لبنان و  سوریه و یمن دخالت می کند.» نه که این حرف ها را با سری به زیر و یواشکی گفته باشد، نه، با پرروئی تمام اعلام کرده سوریه و یمن و لبنان دست ماست، آن وقت ایران دخالت می کند.