اراذل نامدار تهران

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اول فکر کردم نقدی و رادان و صائب و احمدی نژاد و فیروزآبادی و سردار جوانی را دستگیر کردند. با خودم گفتم، ای دل غافل! دیدی کودتا شد و تو در جریان نبودی؟ بعد تلفن زدم به نعمت رفیقم، گفتم چه کسانی دستگیر شدند، گفت فلانی و فلانی و فلانی، گفتم مرتضوی و محسنی اژه ای و حاج منصور ارضی و مشائی دستگیر نشدند؟ گفت نه، گفتم ولی خبرش را توی اینترنت نوشته بود. گفت، نه، شایعه است، دستگیر نشدند. بعد یک دفعه به فکرم رسید شاید منظورشان سعیدلو و زریبافان و الهام و فاطی بلا و این گروه باشد، ولی عکس اش را که نگاه کردم اصلا شبیه نبود. من نمی دانم چرا خبر دروغ می نویسند؟ همه خبرگزاری ها و روزنامه ها نوشتند “ صد نفر از اراذل نامدار تهران دستگیر شدند.” خب، اگر اینها دستگیر نشدند، کی دستگیر شده؟ غیر از اینها چه کسی است که هم جزو اراذل باشد و هم نامدار؟ ممکن است به این سووال نتوانید پاسخ بدهید، ولی مطمئنم به بقیه سووالات می توانید پاسخ بدهید. لطفا بعد از پاسخ جواب ها را بیندازید توی جوب، به دست من می رسد.

 

سووال اول: با توجه به اینکه آیت الله خامنه ای دو سال قبل گفت آمریکا در سراشیبی سقوط است و احمدی نژاد یک سال قبل گفت آمریکا در حال سقوط است، ولی حداد عادل امروز گفت “آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.” چرا حداد عادل این خبر را دیر فهمید؟

گزینه اول: یادشان رفت به او بگویند.

گزینه دوم: خجالت می کشید زودتر از بزرگترها نظر بدهد.

گزینه سوم: تلفنش خراب بود، نتوانستند زودتر خبرش را بدهند.

گزینه چهارم: داشت استخاره می کرد که خبر را بگوید یا نه، خوب آمد.

 

سووال دوم: با توجه به اینکه آقای رامین گفت “من برای خنثی کردن توطئه رسانه ها گفتم، غلط کردی.” برای خنثی کردن فتنه سبز باید چه بگوید؟

گزینه اول: ده پدرسگ، خفه شو!

گزینه دوم: کره خرها، ساکت!

گزینه سوم: خوار و مادر همه تونو …..

گزینه چهارم: یک جمله محترمانه دیگر.

 

سووال سوم: اگر مطمئن باشیم که صفار هرندی گفته است “کروبی و موسوی آبروی نظام را خدشه دار کردند.” آبروی مذکور تا قبل از خدشه دار شدن کجا بود ؟

گزینه اول: از اول هم نداشت.

گزینه دوم: داشت، ولی کسی از آن چیزی نمی دانست.

گزینه سوم: قایم کرده بود توی جیبش که کسی نبیند.

گزینه چهارم: داشت، ولی یک مشت خس و خاشاک آمد، همه اش رفت.

 

سووال چهارم: با توجه به اینکه احمدی نژاد گفته است “می خواهیم پول ملی را چگونه تقویت کنیم” بهترین راه تقویت پول ملی چیست؟

گزینه اول: بگذاریم توی کامیون بفرستیم ترکیه، هوا می خورد تقویت می شود.

گزینه دوم: بفرستیم لبنان، موشک بشود، بخورد به اسرائیل، زورش زیاد می شود.

گزینه سوم: بدهیم ساندیس بخریم بدهیم دوستان بخورند، پول مان تقویت شود.

گزینه چهارم: آن را تبدیل کنیم به دلار، بعد تبدیل کنیم به یورو، بعد دوباره تبدیل کنیم به ریال، سه دور که چرخید، حالش جا می آید و تقویت می شود.

 

سووال پنجم: با توجه به اینکه نیروی انتظامی اعلام کرد “صد نفر از اراذل نامدار تهران دستگیر شدند” فکر می کنید چه کسانی آنها را دستگیر کردند؟

گزینه اول: اراذل گمنام

گزینه دوم: اراذل گمنام امام زمان

گزینه سوم: اراذل با نام مستعار رادان و نقدی

گزینه چهارم: شما که اسمشان را نگفتید، ما از کجا بفهمیم نامدار هستند؟

 

سووال ششم: جمله رئیس پلیس تهران بزرگ را کامل کنید: “قوه قضائیه تعدادی از اراذل و اوباش را محارب معرفی کند.”

گزینه اول: قوه قضائیه تعدادی از اراذل و اوباش را محارب معرفی کند تا همه به آنها احترام بگذارند و از آنها خوششان بیاید.

گزینه دوم: قوه قضائیه تعدادی از اراذل و اوباش را محارب معرفی کند تا مردم بتوانند با اسم و مشخصات از آنها دفاع کنند.

گزینه سوم: قوه قضائیه تعدادی از اراذل و اوباش را محارب معرفی کند تا ببینیم چند نفر از اعضای کابینه در آن هستند و مطمئن بشویم واقعا اراذل و اوباش اند.

گزینه چهارم: قوه قضائیه تعدادی از اراذل و اوباش را محارب معرفی کند تا مردم بفهمند همه اراذل هم آدمهای بدی نیستند، چون خیلی های شان اصلا کار دولتی نمی کنند.