ناسزا گویی به خامنه‌ای در سایت رهبر

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» کامنتی که از دست در رفت

در سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، کامنتی که او را به “خریت” متهم می کرد، درج شد. علی خامنه ای و دفتر او دارای دو سایت رسمی هستند؛ سایت Leader.ir که پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی است و سایت Khamenei.ir که به “دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای” تعلق دارد.

این سایت در روز 21 اسفند ماه سال گذشته طی فراخوانی از طرفداران خامنه ای خواسته بود تا “مهم ترین و به یاد ماندنی ترین” جمله او در سال 1390 را به وسیله SMS یا کامنت برای دفتر وی ارسال کنند.

آنگونه که سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده، تاکنون بیش از دو هزار پیام به این دفتر رسیده است.

در نظری که پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار خامنه ای در ساعت 22:40 شامگاه 14 فروردین سال جاری منتشر کرد، فردی که نام خود را ذکر نکرده، او و “همه آخوندنماهای ایرانی” را به “خریت” متهم کرده است.

این فرد ناشناس در پاسخ به پرسش سایت دفتر خامنه ای درباره مهم ترین و به یاد ماندنی ترین جمله او در سال 1390 نوشت: “به نظر من این جمله بود که ایشون فرمودند ما با هر سطح که دشمن حمله کند با همان سطح جوابش را خواهیم داد که طبق معمول خریت خودشان و همه آخوندنماهای ایرانی را نشان می دهد. خاک بر سر همه شون.”

گویا فرد یا افراد مسئولی که وظیفه کنترل محتوای پیام ها را در سایت دفتر خامنه ای بر عهده داشته اند هم متوجه محتوای این نظر نشده اند زیرا پاسخ فرد نظر دهنده را هم داده و گفته اند که این عبارت مربوط به سال 91 است نه 90

تمام تشکیلات مرتبط با دفتر رهبر جمهوری اسلامی تحت شدیدترین تدابیر و کنترل های امنیتی قرار دارند. این نخستین بار است که فردی موفق می شود از این لایه های امنیتی پر شمار و سختگیرانه عبور کند و نظر خود علیه آیت الله خامنه ای را در وبسایت رسمی وی منتشر کند.

این کامنت و پاسخ به آن پس از چند ساعت از روی سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی حذف شد و جزئیات بیشتری از آن در دست نیست.

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در نخستین روز سال 1391 با تاکید بر اینکه ایران در پی تولید سلاح اتمی نیست، هشدار داد که اگر ایران توسط آمریکا یا اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، برای دفاع از خود در همان سطح پاسخ خواهد داد.

او در سخنرانی نوروزی خود در مشهد، با قرائت آیاتی از کتاب مقدس مسلمانان گفت: “قرآن به ما نوید داده است که اگر دشمن به شما حمله کرد، قطعا شکست خواهد خورد”.

فرد نظر دهنده در سایت خامنه ای که وی را به خریت متهم کرده، همانند بسیاری از نظردهندگان دیگر، این بخش از سخنان رهبر جمهوری اسلامی را به عنوان مهم ترین و به یاد ماندنی ترین اظهارات وی در سال 90 عنوان کرده و هر بار هم با پاسخ سایت مواجه شده اند که این سخنان مربوط به سال 91 است.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در نخستین روز بهار 91 در مشهد گفت “آنهایی که فکر می‌کنند با عقب‌نشینی در مسئله هسته‌ای آمریکا از دشمنی دست برمی‌دارد غافل‌اند”.

به گفته وی، “مشکل اصلی دشمنان با ایران، برنامه هسته‌ای یا وضعیت حقوق بشر در کشور نیست بلکه مسئله آنها جمهوری اسلامی است که مثل شیر در مقابل آنها ایستاده است.”

خامنه ای گفت که کشورهای غربی قصد دارند با اعمال تحریم های اقتصادی مردم ایران را از حکومت این کشور جدا کنند و افزود: “مشکل اصلی غرب با ایران به منابع نفت و گاز این کشور مربوط می شود.”

رهبر جمهوری اسلامی معتقد است که کشورهای غربی از نظر منابع انرژی دچار مشکل هستند و منابع نفت و گاز آنها در سال های آینده پایان خواهد گرفت در حالی که ایران از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز در صدر کشورهای جهان قرار دارد.

او همچنین در واکنش به تحریم های گسترده بین المللی علیه جمهوری اسلامی و صنایع مهمی مانند نفت که اقتصاد ایران را به شدت تحت فشار قرار داده، سال 1391 را سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” نامید.

خامنه ای دیروز نیز در دیدار جمعی از مسئولان قوای سه گانه، خواستار “همکاری و همدلی” دولت و مجلس برای حمایت از تولید ملی و مقابله با فشارهای اقتصادی شد.

رهبر جمهوری اسلامی از شکل گیری “جبهه ای متشکل از استکبار، ارتجاع، سرمایه داران بزرگ، مفسدین، روسیاهان عالم و سست عنصرهای دنباله رو” در مقابل ایران سخن گفت و افزود که فشارهای این جبهه علیه جمهوری اسلامی شکست خواهد خورد.

تاکید جدید رهبر جمهوری اسلامی بر همکاری قوای مجریه و مقننه، در شرایطی مطرح شده که وی در نخستین روز سال هم، در سخنرانی خود در مشهد از دولت و مجلس خواسته بود هنگام اختلاف نظر “دست به گریبان نشوند”.