عامل ترور: یک مزدور عرب

نویسنده

» گزارش تایمز از ترور دکتر علیمحمدی

به گفته اخبار گروههای مخالف، یک استاد دانشگاه ایرانی هفته گذشته براثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور که در یک موتور سیکلت کار گذاشته شده بود ممکن است قربانی تیرانداز عرب شده باشد.

قتل مسعود علیمحمدی، 50 ساله و از حامیان میرحسین موسوی، رهبر مخالفان توسط حکومت ایران محکوم شده بود که مزدوری است که توسط اسرائیل و آمریکا به  دلیل نقشی که در فیزیم هسته ای دارد، به قتل رسیده است.

بااینحال،گروه های مخالف که حزب الله، نظامیان لبنان را در تهران تحت نظر دارند معتقدند که عضوی از این گروه که به “ابوناصر” مشهور است، در صحنه انفجار در قیطریه تهران دیده شده است.

یک گروه مخالف مستقر در آلمان عکس مردی را منتشر کرد که بسیار شبیه به یکی از طرفداران حکومت است و همان کسی که بعد از اعتراضات به انتخابات در ماه ژوئن، به دفتر موسوی در تهران حمله کرد.

مخالفان معتقدد که سپاه پادسداران از اعضای حزب الله لبنان در عملیات پر از خونریزی استفاده می کند زیرا گفته می شود آنها افراد بی رگ و خارجی هستند و می شود آنان را بجای طرفداران مخالفان جا زد.

در تهران این شایعه به شکل گسترده پخش شد که محمدی به این دلیل کشته شد که دانشمند فیزیک بود و بخشی از برنامه های توسعه سلاح اتمی ایران در دست او بود.

با این حال، مجیدمحمدی، استاد مهمان موسسه  جهانی تحقیقاتی استونی بروک در نیویورک و همچنین یکی از دوستام محمدی، گفت:« او دانشمند فیزیک هسته ای  نبود. اوفقط یک فیزیکدان بود. من معتقدم مقامات ارشد رسانه های ایران کلمه “هسته ای” را برجسته کرده اند تا اینطور القا کنند که او توسط اسرائیل یا آمریکا کشته شده است.

ایران روابط نزدیکی با خزب الله در جنوب لبنان دارد و اسلحه و پول در اختیارشان می گذارد. منابع مالی مقاماتحزب الله در ایران است و به گفته مخالفان، از آنها برای سرکوب مخالفان حکومت استفاده می شود.

گفته می شود ابوناصر در تظاهرات های ضد حکومتی اخیر در کنار اعضا سپاه دیده شده است. منابع خبری در تهران حدس می زنند که قتل دانشمند ایرنی که یکی از حامیان سرسخت مخالفان حکومت بود و قتل او هشداری بود از طرف حکومت به مخالفانش.

هفته گذشته، رئیس جمهور احمدی نژاد، گفت که روش انفجار بمب، روشی است ه صهیونیست ها بکارمی برند وآنها از ما متنفر هستندو می خواهند مانع از پیشرفت ما بشوند.

اسرائیل هیج نظر رسمی نداده است. موساد در سال های اخیر عملیات حساس زیادی را در داخل ایران برای بدست آوردن اطلاعات انجام دادده است تا مانع از ادامه برنامه های اتمی ایران بشود.

سرنوشت عجیبی در سال های اخیر گریبان برنامه های اتمی ایران را گرفته است. دو سال پیش، سک دانشمندهسته ای در  خانه اش به قتل رسید که توسط مونو اکسیر کرد مسموم شده بود.

میشکا بن دیوید، مامور سابق موساد شک دارد که اسرائیل در قتل هفته گذشته دست داشته باشد: آیا می توانید حدس بزنید انجام چنین عملیاتی در تهران با چه خطراتی روبرو است؟ به زعم او استاد ایرانی ارزش این همه تلاش را نداشته است.

 

منبع: تایمز 17 ژانویه