ایران حملات سایبری را افزایش داده است

نویسنده

» گزارش رویترز از ادعای ناتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ایران و متحدان این کشور در فلسطین و لبنان را روز یکشنبه به انجام حملات “بی‌وقفه” سایبری علیه سیستم های کامپیوتری مهم این کشور متهم کرد.

او در مورد تعداد حملات جزئیاتی عنوان نکرد اما گفت، “سیستم ملی حیاتی” مورد هدف قرار گرفته است. وی افزود، تجهیزات آب، برق و بانکی نیز مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

وی در کنفرانسی در مورد جنگ‌افزارهای سایبری در تل‌آویو گفت: “در چند ماه گذشته، افزایش چشمگیری را در حملات سایبری ایران علیه اسرائیل شاهد بوده‌ایم. این حملات مستقیما توسط ایران و از طریق نمایندگانش، حماس و حزب‌الله انجام گرفته است.”

وی افزود: “به رغم حملات بی‌وقفه علیه ما، فقط درمورد تعداد کمی از آنها چیزی می‌شنوید، چون ما بیشتر آن‌ها را خنثی می‌کنیم.”

نتانیاهو در سال 2011 یک مرکز ملی سایبری را با ماموریت حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری اسرائیل تاسیس کرد.

این اعتقاد وجود دارد که اسرائیل و آمریکا پشت حملات سایبری علیه برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر بوده‌اند. این کشورها می‌گویند هدف برنامه هسته‌ای ایران ساخت سلاح هسته‌ای است ولی ایران ادعا می‌کند که فعالیت‌هایش کاملا صلح‌آمیز است.

دو ماه پیش، اسرائیل گفت یک حمله سایبری فلسطینی را علیه وبسایت‌های دولتی این کشور پشت سر گذاشته است. مقامات ایرانی می‌گویند این حملات به طور مختصر چندین سایت را با اختلال مواجه کرد و پروتکل‌های امنیتی پس از آن به‌روزرسانی شده‌اند.

منبع: رویترز - 9 ژوئن