روح‌الامینی: مرتضوی استاد وارونه‌گویی است

نویسنده

سعید مرتضوی متهم اصلی پرونده کهریزک امروز در دادگاه گفته است: “زخم‌ها و جراحات مرحوم روح الامینی مربوط به زمانی که در کهریزک بازداشت بود، نیست. بلکه این زخم ها قدیمی است و به قبل از اعزام به کهریزک بازمی‌گردد.” او حرف های خود را به گفت و گوی سردار احمدی مقدم استناد کرده است که در مصاحبه خبری خود با رسانه ها گفته بوده: ” کشته‌شدگان کهریزک به ویژه آقای روح الامینی در کهریزک کتک نخوردند بلکه در محل درگیری و فتنه کتک خورده‌اند.”

به گزارش کلمه، این ادعا در حالی مطرح می شود که در جلسه قبلی دادگاه عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی از قاضی خواسته بود سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی، سردار رادان جانشین سابق فرمانده ناجا و سردار علیپور رییس سابق پلیس امنیت به دادگاه احضار شوند تا به سوالات روح الامینی در حضور دادگاه پاسخ دهند.

حال در روز دادگاه نه تنها سرداران سابق حضور پیدا نکردند بلکه متهم جنایت کهریزک از زبان سردار غایب گفته است: “آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه خبری خود گفته بودند که کشته‌شدگان کهریزک به ویژه آقای روح الامینی در کهریزک کتک نخوردند بلکه در محل درگیری و فتنه کتک خورده‌اند. من نیز این مطالب را به دادگاه ارائه کردم. این افراد در اغتشاش سال ۸۸ شرکت کردند و با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز آن‌ها را دستگیر کرده و من دخالتی در دستگیری آن‌ها نداشتم. سازمان بازرسی نیز نظریه‌ای داده و اعلام کرده که اختصاصاً مرحوم روح الامینی زخم‌ها و جراحتش مربوط به زمانی که در کهریزک بازداشت بود نیست بلکه این زخم ها قدیمی است و به قبل از اعزام به کهریزک بازمی‌گردد.”

مرتضوی در حالی این سخنان را بر زبان می آورد که هنوز به یاد آوردن توصیف سردار علایی از دیدن پیکر محسن روح الامینی در سردخانه حال را منقلب می کند. دندان های شکسته و فک از جا در رفته و شکاف هایی بر سر و وصورت و…..

کلمه