برکناری بی سرو صدای مدیرکل

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» گسترش فساد مالی در ورزش

پس از بارها تکذیب خبر دستگیری علیرضا مددی، مدیرکل تربیت بدنی تهران، سرانجام با برکناری او مساله فساد مالی در ورزش دولت جمهوری اسلامی در رسانه های مستقل انعکاس یافت.علیرضا مددی در فروردین ماه سال پیش با حکم محمد علی آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی و معاون محمود احمدی نژاد، جانشین جمشید تقی زاده در مدیریت کل تربیت بدنی استان تهران شده بود.

 

در پرونده کاری مددی که پیشینه ورزشی ندارد، فعالیت به عنوان کارشناس درصنایع مهمات‌سازی وزارت دفاع و کارشناسی در دفتر ارتباطات مردمی احمدی نژاد دیده می شود. پس از انتشار خبر دستگیری مددی توسط لباس شخصی ها در پاره ای از رسانه ها، که مثل همیشه از سوی تربیت بدنی تکذیب شد، هفته پیش خبر برکناری او در محافل ورزشی پیچید؛ اما این بار هیچ تکذیبی را به دنبال نداشت. در همین راستا در پایان هفته گذشته خبرگزاری ایسنا بدون آنکه به برکناری مددی اشاره کند، خبر گزینش شروین اسبقیان به مدیریت تربیت بدنی تهران را انتشار داد تا به شایعه ها رنگ واقعیت دهد. این خبر بی درنگ در خبرگزاریهای دیگر بازتاب یافت.

 

البته سایت هم میهن گزارش داده که مددی پس از برکناری، اعلام کرده که به دلیل فعالیت در ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد از مدیرکلی استعفا کرده است، آن هم در حالیکه این سایت از سوء استفاده بیست میلیاردی در اداره تربیت بدنی استان تهران گزارش داده بود. مددی برادر زاده داود مددی، باجناق مسعود زریبافان ـ وزیر سابق رفاه در دولت محمود احمدی نژاد و مدیر عامل فعلی منطقه آزاد کیش است که پیش از آمدن امیررضا واعظ آشتیانی، در باشگاه استقلال رییس هیات مدیره و همه کاره باشگاه بود.