پولشویی سه بانک فرانسوی

نویسنده

» گزارش پاریزین از تحقیقات تازه آمریکا

سه بانک فرانسوی تحت نظارت شدید پلیس مالی ایالات متحده قرار گرفته اند. درحقیقت، بانک های “سوسیته ژنرال”، “کردی آگریکول”، و “ب. ان. پ. پاریبا” در رابطه با پولشویی و نقض تحریم های آمریکا علیه برخی کشورها، به ویژه کوبا، ایران و سودان، مورد تحقیق قرار گرفته اند. این تحقیق به صورت مشترک توسط خزانه داری آمریکا، وزارت دادگستری این کشور و ممیز خدمات مالی نیویورک انجام خواهد شد.  

به نوشته وال استریت ژورنال، این سه وزنه بانکداری فرانسه به دلیل انجام معامله با این کشورها و پولشویی، تحریم های آمریکا را مورد نقض قرار داده اند. نام چندین بانک بین المللی دیگر نیز در این تحقیق ذکر شده است. البته منبع این روزنامه مشخص نکرده که این تحقیق از چه زمانی آغاز و عملکرد کدام بانک های دیگر مورد تفحص قرار خواهد گرفت.

همچنین به نوشته این روزنامه، بانک “ب. ان. پ. پاریبا” درحال مذاکره با مقامات آمریکایی است تا به راه حلی دوستانه دست یابند. اولین بانک فرانسوی در زمان انتشار بیلان سالانه خود در ماه فوریه خاطرنشان ساخته که در سه ماهه چهارم پیش پرداختی معادل ۷۹۸ میلیون یورو انجام داده که درواقع به یکی از تحقیقات مقامات آمریکایی درخصوص پرداخت های دلاری در کشورهای مورد تحریم ایالات متحده مربوط می شود.

منبع: پاریزین، ۸ مارس