مهدی کروبی تنهاست اما روحیه اش عالی است

لیلا طیری
لیلا طیری

» فاطمه کروبی برای درمان از حصر بیرون آمد

فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس و همسر مهدی کروبی پس از 71 روز بازداشت خانگی، برای پی گیری امور درمانی خود از حبس خارج شده است.

مجتبی واحدی، سخنگو و مشاور مهدی کروبی در این زمینه به “روز” می گوید که خانم کروبی از 4 روز پیش که آزاد شده در گیر درمان پزشکی است و شیخ اکنون در خانه خود و در تنهایی در حصر است و امیدوار هستیم به وعده ای که به خانم کروبی داده اند عمل کنند و بگذارند او با شیخ دیدار داشته باشد.

به گفته آقای واحدی، ماموران امنیتی به خانم کروبی گفته اند که مانعی برای دیدار او با آقای کروبی نیست و او پس از درمان پزشکی می تواند پیش آقای کروبی برگردد و با او ملاقات کند.

او می گوید: گفته اند مانعی برای دیدار خانم کروبی و با شیخ نیست و خانم کروبی هم اولویت شان این است که در اسرع وقت با آقای کروبی دیدار کنند.

سایت سحانیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، روز گذشته گزارش داده است که “فاطمه کروبی که مدت هاست با ممانعت نیروهای امنیتی برای پیگیری درمان خود روبرو بوده است، سرانجام پس از 71 روز توانست برای انجام معاینات پزشکی از حبس خانگی خارج گردد”.

خانم کروبی به اتفاق مهدی کروبی از 25 بهمن ماه گذشته در بازداشت خانگی به سر می برند. پیش از آن و از 21 بهمن تمام تلفن های تماس آنها قطع شده بود و محدودیت هایی برای آنها ایجاد شده بود که پس از اعتراضات مردمی در روز 25 بهمن، این محدودیت ها رسما به بازداشت خانگی آنها تبدیل شد.

روز 25 بهمن مردم به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و برای حمایت از حرکت های اتراضی مردم تونس و مصر به خیابان ها آمدند و این تظاهرات به درگیری با نیروهای حکومتی و کشته شدن دو جوان دانشجو کشید.

مجتبی واحدی، مشاور و سخنگوی مهدی کروبی، وضعیت روحی آقای کروبی را عالی توصیف کرده و می گوید: حاج خانم گفته اند که وضعیت روحی آقای کروبی خیلی خوب است وضمن اینکه بر مواضع خودمحکم ایستاده و در برابر رفتار زشت و غیرقانونی حاکمیت ایستاده و با زندانبانان نیز با مهربانی و عطوفت رفتار میکند و برخلاف ادعاهای کیهان نشینان هیچ نوع پرخاش گری و… وجود ندارد.

آقای واحدی درباره وضعیت جسمانی خانم کروبی که منجر به آزادی او جهت درمان پزشکی شده می گوید: همان بار اولی که فرزندان آقای کروبی پس از 5 هفته موفق به ملاقات با آنها شده بودند گفتند که روحیه حاج خانم و حاج آقا عالی است اما حاج خانم به شدت لاغر شده و تاثیر فشارها بر وضیت جسمی ایشان مشهود بود و اکنون هم به هر حال خوشحال هستیم که حداقل گذاشتند برای درمان پزشکی ایشان بیایند و از روزی که آمده اند درگیر مسائل پزشکی هستند.

مشاور آقای کروبی پیش از این و بعد از ملاقات علی و محمد تقی کروبی با پدر و مادرشان اعلام کرده بود که داروهای آقا و خانم کروبی به مدت دو هفته به آنها داده نمی شده و خانم کروبی به شدت لاغر شده.

آقای واحدی اکنون می گوید که مهدی کروبی در اختیار وزارت اطلاعات و در منزل خود در بازداشت است.

او می افزاید: آقای خامنه ای از روزی که حساب وزارت اطلاعات را از احمدی نژاد جدا کرد و مصلحی و وزارت اطلاعات را زیر نظر خود آورد تغییراتی را شاهد هستیم. مثلا خانم کروبی همان روزیکه وزارت اطلاعات مستقیما زیر نظر خود آقای خامنه ای قرار گرفت برای درمان آمد و گویی آقای خامنه ای میخواهد بگوید عامل تمام ظلم هایی که شده احمدی نژاد است و او بود که یک خانم 65 ساله مسلمان بیمار را در بازداشت نگه داشته بود و… در اصل لطف نکرده اند میخواهند تمام این ظلم ها را گردن احمدی نژاد بیندازند.

به گفته آقای واحدی، تصمیم جدی در راس حاکمیت گرفته شده که تمام مصائب، مشکلات، مفاسد و بی مدیریتی ها را گردن احمدی نژاد بندازند بلکه گردن خامنه ای را کمی رها کنند و من ماهها پیش گفتم که آقای خامنه ای به بحران شدید برخورد خواهد کرد و برای عبوراز این بحران تلاش خواهد کرد تمام بحران های سیاسی اقتصادی و… را به گردن احمدی نژاد بیندازد.

او توضیح میدهد: از همان روزهایی که حملات به منزل آقای کروبی انجام می شد گفتم که از دو فراکسیون حاکمیت، فراکسیون احمدی نژاد بیشتر دنبال برخورد وحذف با آقای موسوی و آقای کروبی است. البته نه به این معنا که آقای خامنه ای دنبال این مساله نباشد آقای خامنه ای کینه ای 25 ساله با این دو شخصیت دارد اما در حوادث اخیر، احمدی نژاد بیشتر از آقای خامنه ای  دنبال حذف اینها است و میخواهد قدرت مطلق را به دست بیاورد و جنگ اکنون بین خودشان نه بر سر کوروش و مکتب ایرانی و… بلکه بر سر این است که هر کدام میخواهند حاکمیت و قدرت مطلق را داشته باشند و در سهم گیری از این قدرت مطلق دوا دارند.