هشدار القاعده به ایران

نویسنده

» گزارش ای بی سی

گروه تروریستی القاعده در حرکت عجیبی در همسویی با “شیطان بزرگ” - که این گروه آن را آمریکا می نامد ـ- پیامی را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران فرستاده است: از اشاعه نظریه توطئه در مورد حملات 11 سپتامبر خودداری کنید.

در نشریه “الهام”، که نشریه انگلیسی زبان القاعده است، نویسنده ای از این نظریه احمدی نژاد به شدت انتقاد کرده  که حملات 11 سپتامبر توسط دولت آمریکا و برای هجوم به کشورهای  خاورمیانه طراحی شده است. رئیس جمهور ایران این نظر را به کرات در سخنان خود بیان کرده است.

در این مقاله آمده است: “دولت ایران، آنگونه که از زبان رئیس جمهورش بیان شده، معتقد است که القاعده در پس حملات 11 سپتامبر نبوده، بلکه دولت آمریکا در پس آن قرار داشته است. باید پرسید چرا ایران چنین چیزی را، علی رغم شواهد و مدارک و منطق عظیمی که در این زمینه وجود دارد، مطرح می کند؟”

هرچند که ایران برای اولین بار و پیش از القاعده آمریکا را “شیطان بزرگ” خواند، نویسنده مقاله می نویسد ایران خود را رقیب القاعده در مبارزه ضد آمریکایی می بیند و به حملات 11 سپتامبر حسادت می ورزد.

وی می نویسد: “در نظر ایران، القاعده در قلب و ذهن میلیون ها مسلمان سراسر جهان رقیبی در برابر ایران به شمار می آمد. القاعده به کاری موفق شد که ایران هرگز نشد. در نتیجه برای ایرانیان واجب بود که حملات 11 سپتامبر را بی اعتبار سازند؛ برای این کار چه کاری بهتر از اینکه: نظریه توطئه را پیش بشکند.”

القاعده می گوید ایران همچنان به اشاعه نظریه توطئه ادامه می دهد زیرا در غیر این صورت “جهاد لفظی” آن علیه آمریکا بیش از پیش بر ملا می شود.

این نشریه همچنین حاوی مقاله ای است که به اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده نسبت داده شده، که در آن از مبارزین مسلمان خواسته شده  از سربازان آمریکایی “نترسند و آنها را به چشم قدرقدرت” نگاه نکنند.

احمدی نژاد بارها ادعا کرده که آمریکا حملات 11 سپتامبر را طراحی کرده است، و این سخنان را در دهمین سالگرد این فاجعه و همچنین در هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تکرار کرد. این سخنان باعث خروج نمایندگان بسیاری از کشور ها از نشست مجمع عمومی سازمان ملل شد.

 منبع: ای بی سی– 27 سپتامبر2011