هشداردر مورد همکاری با بی بی سی

نویسنده

» گزارش یو پی آی در باره اظهارات وزیر اطلاعات

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به ایرانیان هشدار داده است تا از همکاری با بی بی سی خودداری کنند. این هشدار یک هفته پس از دستگیری شش فیلم ساز ایرانی صورت می گیرد.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، روز یکشنبه در هشداری گفت “به همه کسانی که در فکر همکاری با بی بی سی هستند هشدار می دهم که مراقب باشند در دام این نهاد ضد ایرانی و ضد انقلابی نیافتند.”

او از دستگیری های بیشتر در آینده خبر داد و گفت “این وزارتخانه اطلاعات مهمی در بازه افرادی که با بی بی سی همکاری می کنند به دست آورده است و ماموران اطلاعاتی موارد را با دقت پیگیری می کنند.”

این هشدار در حالی صورت می گیرد که روز 20 سپتامبر شش تن از فیلم سازان ایرانی به اتهام کار کردن برای تلویزیون فارسی بی بی سی، که توسط دولت ممنوع شده است، دستگیر شدند.  دستگیری ها یک روز پس از آن روی داد که بی بی سی مستندی را در باره آیت الله خامنه ای رهبر ایران نشان داد.

بی بی سی گفته است که فیلم سازان دستگیر شده در تولید فیلم  برای بی بی سی شرکت نداشته اند و بی بی سی فارسی در ایران کارمندی ندارد.

بی بی سی در بیانیه ای گفته است: “افراد دستگیر شده فیلم سازان مستقلی هستند که فیلم هایشان در جشنواره ها و سایر مکان های بین المللی به نمایش در آمده است.”

این سازمان گفته این دستگیری ها بخشی از تلاش های دولت ایران برای اعمال فشار بر تلویزیون های فارسی زبان است.

مصلحی روز یکشنبه گفت سرویس اطلاعاتی ام آی-6 بریتانیا در زیر پوشش بی بی سی “فاز جدیدی از اقدامات تخریب کننده را علیه ایران آغاز کرده و به همین دلیل وزارت اطلاعات اقدامات خود را در جلوگیری از افتادن مردم در دام آنها تشدید کرده است.”

وی هشدار داد که “دستگیری ها تنها اولین مرحله از این اقدامات جدید برای مبارزه با جاسوسی  بریتانیاست.”

در اطلاعیه ای که روز سه شنبه منتشر شد وزارت اطلاعات ایران ادعا کرده است که افرادی که دستگیر شده اند «پول های کلانی برای جاسوسی از بریتانیا دریافت کرده بودند.”

دادگاه ها، ایرانیان را از کار کردن برای بی بی سی برحذر داشته اند زیرا معتقدند بی بی سی باعث آشوب در کشور می شود.

مصلحی گفت: “بی بی سی یک رسانه نیست، بلکه سازمان پوششی است با طبیعتی بهایی- صهیونیستی و با ماموریتی سیاسی-اطلاعاتی.”

او دوباره موضع تهران را در مورد دست داشتن بی بی سی در تظاهرات مردم پس از انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری ایران در سال 2009 تکرار کرد.

تهران می گوید فیلم سازان دستگیر شده “عضو یک شبکه سری” بوده اند که برای بی بی سی خبر جمع آوری و از جنگ نرم علیه دولت حمایت می کردند.

ابراهیم رئیسی، معاون قوه قضائیه ایران نیز با تائید این اظهارات گفت دشمنان کشور از طریق ایجاد کانال های تلویزیونی نظیر بی بی سی فارسی سعی می کنند به کشور لطمه بزنند.

وی گفت: “این کانال ها اطلاعات خود را از غرب و شبکه های جاسوسی دریافت می کنند و اطلاعات آن ها غلط است.”

 منبع: یو پی آی – 28 سپتامبر2011