واکنش ولایتی به موضع مجلس انگلیس

نویسنده

علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» نسبت به موضع مجلس انگلیس واکنش نشان داد. وی در این گفت‌وگو این مواضع را نتیجه «توهم برخی رجال رشدنیافته» خواند و تاکید کرد که «یک سر نخ تمام فتنه‌های منطقه دست انگلیس است».

طبق این گزارش٬ پیش از این نمایندگان مجلس انگلیس گفته بودند که در صورت بازگشایی سفارت این کشور در تهران «از آن برای حمایت از جریانات خاص سیاسی استفاده خواهد شد».

ولایتی در این باره گفت: «انگلیس هنوز در رویا و به عبارتی توهم قرن ۱۹ خود زندگی می‌کند و برخی از رجال رشد نیافته این کشور خیال می‌کنند، مانند گذشته است و هر کشوری هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند. انگلستان کوچکتر از آن است که بتواند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و استواری و پایداری این نظام مردمی و مقاوم، کاری انجام دهد».

وی در ادامه با تاکید بر «کمک» جمهوری اسلامی به «دوستان منطقه‌ای خود» مانند لبنان٬ فلسطین٬ سوریه و عراق اظهار داشت: «این‌ها بارها بابت توهمات خود از جمهوری اسلامی ایران ضربه خوده‌اند و حالا هم این طرح‌های فتنه‌انگیزی که در منطقه می‌بینیم، یک سرنخشان دست انگلیسی‌هاست که در تمام آنها شکست خورده‌اند و عامل مهم شکست انگلیسی‌ها و متحدان آنها در منطقه نیز، نفوذ ایران بوده است».