احمدی نژاد مدعی بود امام زمان را در جنگل می‌بیند

نویسنده
مریم کاشانی

» پرونده جدید برای رئیس پیشین جمهوری اسلامی

احمد کریمی‌اصفهانی، عضو “جبهه پیروان خط امام و رهبری” و دبیر کل “جمعیت اصناف و بازار” از قوه قضائیه خواست درباره ادعاهای مکرر احمدی‫نژاد درباره ارتباط با امام زمان پرونده‫ای قضائی تشکیل دهد.

او به خبرگزاری ایلنا گفت: “به گواه وزرای دولت احمدی‌نژاد، او در سفرهای خود به شمال کشور گاهی از ماشین پیاده می‌شد و مدعی بود که امام زمان را در جنگل می‌بیند که به نظر من قوه قضائیه باید به این ادعاهای کذب رسیدگی کند.” کریمی‌اصفهانی اضافه کرد: “هم‌اکنون قوای قضاییه و مقننه مسئولیت دارند به مردم بگویند احمدی‌نژاد چه راهی را رفت. در صورتی که این دو قوه در مورد مفاسد و تخلف‌های احمدی‌نژاد شفاف‌سازی نکنند، ممکن است احمدی‌نژاد دوباره با شیطنت‌های خود مردم را فریب بدهد.” او همچنین تاکید کرد: “حاضرم هرگاه قوه قضاییه از من بخواهد پاسخ اظهاراتم در مورد احمدی‌نژاد را بدهم چون معتقدم همه کسانی که در اطلاع‌رسانی تخلفات احمدی‌نژاد تعلل می‌کنند چه رسانه‌ها و چه مسئولان در این خصوص مسئول هستند. چون احمدی‌نژاد در تدارک است تا فضای جامعه را به نفع خود تمام کند این مساله وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانیم او و اطرافیانش امکانات مالی برای تصاحب قوه مقننه را نیز در حد اعلا دارا هستند.”

علاقه احمدی‫نژاد برای بازی با اسطوره امام دوازدهم شیعیان چیز پنهانی نیست، اما این اولین بار است که یکی از راستگرایان خواستار محاکمه او به دلیل این اقدامات می‫شود. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با مدعیان ارتباط با امام دوازدهم برخورد تندی دارد و به دلیل نگرانی از بالا گرفتن کارشان، از همان ابتدا با اتهاماتی سنگین این افراد را روانه زندان می‫کند، اما تاکنون با محمود احمدی‫نژاد و جریانی که او را در این مسیر همراهی کردند، برخوردی صورت نگرفته است.

درباره ادعاهای آخرالزمانی احمدی‫نژاد روایت‫های گوناگونی منتشر شده است. در تیرماه سال ۱۳۹۱ حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه تهران  گفته بود: “گروهی نیز در زمان فعلی پا را از این فراتر گذاشتند و گفتند دوران ظهور صغری فرا رسیده و ما دیگر نیاز به واسطه نداریم و باید ولایت فقیه محو شود. متأسفانه بعضی از افراد این جریان در بدنه دولت نفوذ پیدا کردند و گاهی در مجالس رسمی صندلی خالی برای نشستن امام زمان(عج) در کنار خود قرار می دادند و یا در نماز جماعت در صف جلو جایی برای حضور آقا در نظر می گرفتند و باز از این فراتر رفتند و فیلمی با عنوان «به سوی ظهور» ساختند وخود را یاران واقعی امام زمان(عج) معرفی کردند وآن را در بین مردم پخش کردند.” این سخنان در حالی منتشر می‫شد که پیش از آن هواداران احمدی‫نژاد خبر صندلی خالی در هیات دولت را بارها تکذیب کرده بودند.

از سوی دیگر، در بهمن ماه سال گذشته حجت‌الاسلام احمد احمدی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی طی گفتگویی با روزنامه جمهوری اسلامی دراینباره فاش کرد: “عوام هستند. عوام… من را عصبانی نکنید. خاطرات تلخ گذشته را به یاد من نیآورید. اینها بلایی بودند که به جان این انقلاب و کشور افتادند. آدم بی‌سواد، عوام، مدعی از این حرفها می‌زند. بعضی‌ها می‌خواستند همین آدم را بعد از نواب اربعه، به عنوان نایب پنجمی معرفی کنند. این آقای احمدی‌نژاد در آخرین جلسه‌های دوره دوم ریاست جمهوری‌اش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این آدم می‌گفت که بروید توی این کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید. جلسه‌ای که دو ساعت، دو ساعت و نیم بیشتر نبود و ما باید به مسائل مهم فرهنگی کشور می‌پرداختیم به ما می‌گفت بروید در کوچه‌ها بگردید و امام زمان را پیدا کنید.”

چند ماه پیش هم خاطرات حجت‫الاسلام ری‫شهری از دوره ریاست‫جمهوری احمدی‫نژاد منتشر شد که در آن آورده بود: “آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد… خلاصه صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان( عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای امریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند. […] مطالب ایشان به‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود، چراکه به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان، ولی بعداً دیدم که مسئولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اوّل صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز تحت عنوان «مدیریّت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است.”

بجز آنچه در پشت صحنه جریان داشت و بخشی از آن در خاطرات منتشر شده سال‫های اخیر آمده است، سخنان رسمی بیان شده توسط محمود احمدی‫نژاد هم بارها جنجال برانگیز شد. او یکبار از هاله نور و توجه امام زمان در سازمان ملل سخن گفت، بار دیگر یارانه ها را پول امام زمان نامید و یکبار هم هوگو چاوز را از یاران صدیق امام دوازدهم شیعیان معرفی کرد.

حتی بعد از ریاست‫جمهوری‫اش نیز این اظهارات متوقف نشده است. احمدی‫نژاد در تیرماه گذشته اعلام کرد: “بیش از آنکه ما دنبال امام زمان(عج) باشیم، آنها دنبال امام زمان(عج) هستند. آن‌قدر در دانشگاه‌های علوم انسانی آمریکا راجع به امام زمان(عج) تحقیق کرده‌اند که اگر من بگویم هزاران برابر مجموع کار حوزه‌های علمیه قم و نجف و مشهد، زیاد نگفته‌ام، بلکه کمتر گفته‌ام که شما باور کنید. با بسیاری از کسانی که به‌زعم آنان می‌توانسته‌اند با امام‌زمان (عج) ارتباطی داشته باشند تماس گرفته و با آنها مصاحبه و اطلاعاتشان را تخلیه کرده‌اند. به قول دوستی که می‌گفت پرونده امام زمان (عج) را تکمیل کرده‌اند و برای دستگیری‌اش بسته‌اند، تنها عکسش را کم دارند. آنها می‌دانند که تنها خطر مبنایی و اساسی برای امپراتوری چندصدساله آنها امام عصر (عج) است.”

استفاده مکرر احمدی‫نژاد از اسطوره آخرالزمانی شیعه همواره انتقاداتی را به دنبال داشت. حجت‫الاسلام ناطق‫نوری در سال ۱۳۹۱ گفته بود: “همین حرف که آقایان درباره مدیریت امام زمان زده‌اند، حرف مزخرف و بی‌ربطی است. […] وقتی می‌گوییم مدیریتی که دارد کشور را اداره می‌کند، این مدیریت امام زمان است.آن وقت همه خطاها و ندانم‌کاری‌ها به حساب امام زمان گذاشته می‌شود. همین است دیگر. همه نارسایی‌ها و بی‌عقلی‌ها و بی‌خردی‌های ما به حساب امام زمان گذاشته می‌شود و مردم به اینجا خواهند رسید که اگر بنا باشد امام زمان بیاید و مدیریتش این باشد ما اصلاً نمی‌خواهیم بیاید. اصلاً آن اعتقاد به امام زمان که می‌آید و یملأالارض قسطاً و عدلا با این حرف زیر سوال می‌رود.”

با اینهمه درخواست محاکمه احمدی‫نژاد به دلیل این ادعاها و سخنان چیز جدیدی است که باید بر فهرست احتمالی اتهامات او در جمهوری اسلامی اضافه کرد.