صهیونیسم با چیپس و پفک، دختران را عقیم می‌کند

کاوه قریشی
کاوه قریشی

» ادعای تازه‌ "کسینجر اسلام":

حسن عباسی که نامش چند سال پیش با سخنرانی علیه قاچاق دختران ایرانی به امارات بر سر زبان‌ها افتاد، طی سخنانی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن، از پفک و چیپس، دو کالای خوراکی به عنوان توطئه صهیونیسم نام برده و گفته است که مصرف آن‌ها باعث عقیم شدن دختران می‌شود. عباسی مدعی است برخی رسانه‌های غربی وی را “کسینجر اسلام” نامیده‌اند.

در سالهای گذشته هر از چند گاهی، برخی رسانه‌های داخلی خبر از ممنوعیت فروش و توزیع “محصولات و مأکولات حرام” در فروشگاه‌های مختلف شهر تهران و دیگر شهرستانهای کشور داده‌اند. برخی از این کالا‌ها همچنین از سوی مراجع تقلید هم حرام اعلام شده‌اند.

حسن عباسی که رسانه‌های حکومتی از وی با عنوان “تحلیل‌گر علوم استراتژیک” نام می‌برند، به تازگی در نشستی گفته است: “اکنون شیوع طمع در جامعه ما در قالب کاری است که تلویزیون جمهوری اسلامی بواسطه تبلیغات بازرگانی‌اش انجام می‌دهد که زندگی مردم شده فلان خوردنی توپی و موتوری. ۸۲ سال بعد از جمله‌ای که کینز گفت، امروز در حکومت اسلامی تلویزیون صبح تا شب در ماه رمضان برنامه‌ای اخلاقی را قطع می‌کند و در بین آن مردم را به طمع دعوت می‌کند.”

به گزارش سایت جهان نیوز، عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن با عنوان “انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین” به ایراد سخنرانی پرداخته و در بخشی از سخنان خود با انتقاد تند از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش تبلیغات برخی از کالاهای خوراکی در رسانه ملی اعتراض کرده است.

او همچنین به تشریح “بزرگ‌ترین اشتباه” جمهوری اسلامی پرداخته و گفته است مسئولان “باید ابتدای انقلاب، کنار دست بانک مرکزی، نهاد انقلابی صندوق درست می‌کردند. تنها جایی که در انقلاب اسلامی به هیچ وجه روحیه‌ای انقلابی ندارد بانک مرکزی است و جمهوری اسلامی از جایی زمین می‌خورد که اسمش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.”

عباسی سپس به انتقاد از “علوم انسانی غربی‌ها” پرداخته و گفته است: “در حداکثر و در حد اعلایش اگر ما به علم انسانی غربی‌ها تن در دهیم که تن نمی‌دهیم، عاقبتی که منتظر ماست آن اتفاقی است که در اسپانیا، یونان، ایتالیا، ایالات متحده، کانادا، انگلیس و سایر کشورهای غربی افتاده است، غیر از این نیست مطمئن باشید.”

انتقاد از علوم انسانی ابتدا در اولین ماه رمضان بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مطرح شد و پس از آن بسیاری از مسئولان با تکرار نظرات وی کار را به جایی رساندند که برخی از این رشته‌ها به صورت کلی از نظام آموزش عالی کشور حذف شد.

رهبر جمهوری اسلامی در سال ۸۸ گفته بود: “علومی که از غرب آمده است مال جامعه‌ی خودشان است و به درد ما نمی‌خورد. اینجا مسئولان با علومی که نباید بیاموزند، تربیت می‌شوند و با همین دانش کسب شده، مسئول دستگاه‌های دولتی می‌شوند و نتیجه‌اش را امروز در در وزارت اقتصاد می‌بینیم.”

حسن عباسی که متن تازه‌ترین سخنان او در سایت جهان نیوز منتشر شده در ادامه با انتقاد از سیستم تبلیغی نظام بانکی کشور گفته است: “خدا می‌داند اگر بانک‌های جمهوری اسلامی تبلیغ نکنند چه بودجه‌ای ذخیره می‌شود و آن‌ها می‌توانند دردهای زیادی از جامعه را درمان کنند. خدا می‌داند توطئه صهیونیستی چیزی نیست جز آنکه برای عقیم کردن دختران از چیپس و پفک استفاده کند. آخر هزینه‌ای که برای این تبلیغات سیب زمینی سرخ کرده و ذرت بو داده می‌شود از کجا می‌آید، که هر ساعتی تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی را روشن می‌کنیم مدل توپی و یا موتور‌ی‌اش تبلیغ می‌شود.”

 

مدل توپی‌اش بوده یا موتوری‌اش؟

برخی از سایت های حکومتی حسن عباسی را که سخنرانی‌های او در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته‌اند، تحلیلگر علوم استراتژیک نامیده‌اند. گفته شده که او در دیدگاه‌های خود به بسط نوعی تئوری دفاعی با نام “دفاع نامتقارن” مبتنی بر شهادت‌طلبی در مسیر رضایت خداوند پرداخته است.

او در دوران اصلاحات گفته بود که تئوری “گفتگوی تمدن‌ها”، متعلق به سید محمد خاتمی، از نظر آمریکا “بی‌معنی” است و همانزمان بر “برخورد تمدن‌ها” تاکید کرد.

عباسی که خود را رئیس مرکزی به نام “دکترینال امنیت بدون مرز” معرفی می کند، در سالهای گذشته از سوی برخی از هواداران حکومت به عنوان یک استراتژیست بین المللی معرفی شده است.

او بدون ارائه هیچگونه مستندی ادعا کرده است که نیویورک تایمز هرگاه راجع به او مطلب می‌‏زند جلوی اسم او داخل پرانتز می‌‎‏‏نویسد: “The Kissinger of Islam”. برخی از وبسایت‌های اصولگرا او را به خاطر این ادعا مورد تمسخر قرار داده‌اند.

مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارانِ، ‌در مورد مدرک تحصیلی این شخصیت جنجالی در سال ۱۳۸۳ گفته بود: “برادرم آقای عباسی دکتر نیستند. ایشان در رشته فلسفه مقطع کار‌شناسی مشغول تحصیل هستند”.

عباسی در مقابل گفته بود: “من فقط ۱۰۴ رساله دکترا ارائه کرده‌ام. بعضی از همین آقایان که در سپاه هستند و دکترا دارند، رساله دکترایشان را با من ارائه کرده‌اند…. دکتر یعنی دکترینر، یعنی کسی که می‌‏تواند دکترین ارائه کند. طبیب کسی است که می‌‏تواند طبابت کند، راننده کسی است که می‌‏تواند رانندگی کند.”

عباسی اینک در مورد تاثیر مصرف چیپس و پفک نمکی بر دختران گفته است: “آن‌هایی که فکر می‌کنند که چرا مراکز زنان و زایمان و نازایی اینقدر پرمشتری است بروند ببینند در ۲۰ سال گذشته مهم‌ترین خوراک و تنقلات دختران مملکت مدل توپی‌اش بوده یا موتوری‌اش. ازدواج که در کشور ما سنش به تاخیر افتاده و بعد از ازدواج هم که خانم‌ها بچه‌دار نمی‌شوند تا دکترا بگیرند و بعد هم که تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند، تازه اول رفت و آمد در مطب‌های زنان و زایمان و نازایی است؛ یکی از دلایل این موضوع تغذیه‌ای نامناسب هم می‌تواند باشد.”

 

آدامس بخورید مشروب خوار می‌شوید

این اولین بار نیست که رسانه‌ها، مسئولان و افراد نزدیک به حکومت در مورد تقبیح ماکولات غذایی و برخی از کالاهای خوراکی اظهار نظر می‌کنند.

پیش‌تر شخصی به نام حسین روازاده، که سخنرانی‌های جنجالی وی در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، با هشدار در مورد مصرف آدامس برای بانوان گفته بود: “کسانی که بچه‌هایشان آدامس می‌دهند، بدون استثنا همه آن‌ها در آینده عینکی و مشروب خوار می‌شوند”.

علاوه بر ممنوعیت ماء الشعیرهای الکل دار و آدامس ‌های جنسی، سال گذشته توزیع یک نوع بیسکویت ساخت کشور تایلند هم در بازارهای ایران با انتقاد رسانه‌ها و مراجع تقلید روبرو شد. نام این بیسکویت “choco. pie” است. بر اساس نوشته پشت بسته این بیسکویت، در تولید آن از “ژلاتین گاو” استفاده شده و برخی مراجع تقلید خوردن آن را حرام اعلام کرده بودند.