اوباش در پناه ماموران به خانه کروبی حمله کردند

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» هزینه افشای جنایات کهریزک

یک روز پس از حمله طرفداران دولت به منزل مهدی کروبی، همسر این روحانی معترض به کودتای انتخاباتی 22 خرداد، خبر از ورود “عده ای در پوشش ماموران امنیتی” به منزل خود داد و این برخوردها را “هزینه افشای جنایات فراموش نشدنی در کهریزک و سایر بازداشتگاه ها” اعلام کرد.

وی در عین حال تهدید به افشاگری کرد و هشدار داد که: “در صورت تداوم این امور جاهلانه، نکات گفتنی بیشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت”.

 

حمله اوباش با هماهنگی پلیس

روز یکشنبه  بیش از 50 تن که چند زن نیز در میان آنها بودند، با تجمع در مقابل منزل مهدی کروبی، به سردادن شعار علیه وی و میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی پرداختند و خواهان برخورد حکومت با این روحانی شدند.

عکس های منتشر شده و فیلمی که از این تهاجم بر روی  سایت های اینترنتی قرار گرفته،  نشان میدهد مهاجمان ضمن شعار نویسی بر در و دیوار ساختمان، به این ساختمان مسکونی چند طبقه رنگ قرمز پاشیده اند. خانم کروبی نیز خبر داده که مهاجمان اقدام به “اقدام به تخریب و سرقت از ساختمان” کرده اند.

خبرگزاری ها و وب سایت های وابسته به محمود احمدی نژاد این عده را که در طرفداری از رئیس دولت مستقر و رهبر جمهوری اسلامی شعار سر میدادند “جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران” معرفی کرده و اقدام آنان را« خودجوش» و در اعتراض به سران فتنه خوانده اند اما وب سایت سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی این عده را “اوباش” خوانده و از این اقدامات به عنوان “رفتارهای غیرمعقول از سوی حکومت” یاد کرده است.

  فیلم منتشر شده در روز گذشته نیز به وضوح نشانگرهماهنگی مهاجمان با نیروی انتظامی است واینکه برخلاف ادعای رسانه های حکومتی، این تهاجم خودجوش نبوده است. براساس این فیلم، ماشین نیروی انتظامی از ابتدا در صحنه حضور داشت و  هیچ ممانعتی از حرکت مهاجمان به نکرده و فقط به عنوان تماشاگر در صحنه حاضر بوده است.

فاطمه کروبی در همین زمینه توضیح داده است که: “نیروی انتظامی در صحنه حضور داشت اما با صحبتی که سرکرده اوباش با آنها می کند، این نیرو صحنه را ترک و به عنوان تماشاچی نظاره گر وحشی گری آنان می شود”.

دبیر کل جامعه اسلامی زنان در مصاحبه با وب سایت  سحام نیوز،  ادعای خودجوش بودن این تهاجم را رد کرده و با اشاره به ادعای رسانه های دولتی که مهاجمان را خانواده شهدا خوانده اند، گفته است: “استفاده از نام خانواده شهدا و بدنام کردن آنان، ظلمی نابخشودنی است که عده ای از افراد فاسد دولت برای پنهان کردن فساد خود و غارت اموال بیت المال در چند سال اخیر به آن متوسل شده اند”.

به گفته او “نسبت اعمال خلاف شرع، قانون و اخلاق از قبیل فحاشی، سرقت و تخریب خانواده های محترم شهدا بزرگترین خیانت به خون شهدایی است که برای دفاع از این کشور بدون هیچ ادعایی فداکاری نمودند”.

این نماینده سابق مجلس، مهاجمان را “ اراذل و اوباش مواجب بگیری خوانده که نیازی به مجوز ندارند و به همین دلیل نه تنها نیروی انتظامی بلکه هیچکس جلودار و پاسخگوی اعمال آنان نیست”.

دو هفته پیش نیزطرفداران احمدی نژاد با تجمع در مقابل منزل مهدی کروبی، اقدام به پرتاب اشیایی مثل گوجه فرنگی و تخم مرغ به ساختمان محل سکونت او کرده و خواستار مجازات رئیس سابق مجلس شورای اسلامی شده بودند.

تهاجم به منزل مهدی کروبی که پیش از این در تظاهرات 22 بهمن، روز قدس و سفر به قزوین نیز مورد تهاجم لباس شخصی ها قرار گرفته بود، در حالی صورت می گیرد که پیشتر رسانه های طرفدار محمود احمدی نژاد، اقدام به انتشار آدرس محل مسکونی دبیر کل حزب اعتماد ملی کرده بودند.

خانم کروبی نیز با اشاره به تجمع در مقابل منزل سابق آقای کروبی، خبر داده است که: “هفته پیش عده ای در پوشش ماموران امنیتی و بطور غیرقانونی با ارعاب نگهبان وارد منزل شده که خدا عالم است چه منظوری داشتند و برای نصب چه ادواتی”.

وی در نامه ای که در این مورد به وزیر اطلاعات نوشته، همچنین متذکر شده است که “در صورت عدم پاسخگویی نامه را برای اطلاع عموم منتشر خواهد کرد”.

فاطمه کروبی، علت این فشارها و حملات  سازماندهی شده به همسرش را “افشای جنایات کثیفی که علیه مردم و جوانان این مملکت پس ازانتخابات صورت گرفت”  دانسته و گفته است که به خاطر همین افشاگری “دفتر آقای کروبی پلمب می شود، به سمت وی در قزوین تیراندازی می شود، در راهپیمایی سیزده آبان و بیست و دوم بهمن هدف گلوله اشک آور قرار می گیرد، علی را تا سرحد مرگ می زنند و شکنجه می کنند، محمد تقی که استاد دانشگاه و جانباز این جنگ است دیگر برای انجام کار علمی و کتب تحقیقی مجاز به خروج از کشور نیست، حسین ممنوع الخروج است و مسائل متعدد دیگری که هیچکس در این حکومت نسبت به آن پاسخگو نیست”.

مهدی کروبی اولین کسی بود که با انتشار نامه ای خطاب به علی اکبر هاشمی رفسنجانی، پرده از شکنجه ها و تجاوزهای صورت گرفته در بازداشتگاه کهریزک برداشت اما به شدت از سوی مقامات امنیتی و قضایی مورد حمله  قرار گرفت و متهم به دروغگویی شد.

فاطمه کروبی به عقلای جریان حاکم توصیه کرده که: “دست از این روشهای بدوی برداشته و اوضاع را از اینکه هست وخیم تر نکنند.” او اطمینان داده  که: “در صورت تداوم این امور جاهلانه، نکات گفتنی بیشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت”.

وی با تاکید بر اینکه “فاطمه و مهدی کروبی برای اعاده حقوق مردم و رضایت حق تعالی آماده پرداخت هر هزینه ای هستند”،  از اینکه “کسانی که مدعی مدیریت جهان در همه امور هستند به جای پاسخگویی به ابتدایی ترین مشکلات مردم، به عقده گشایی آنهم به روشهای بدوی اینچنینی مبادرت می ورزند” ابراز تاسف کرده و آن را “نشانگرشگردهای مدیریتی آقایان” دانسته است.

همسر مهدی کروبی سپس به طعنه گفته است: “خشنودم که در شرایط نابسامان اقتصادی کنونی دولت مجبور به اجیر کردن مزدورانی شده که با مواجب دادن به آنها مقاصد خود را دنبال می کند و کمی اشتغال زایی کرده است. کمترین سود این عمل مشغول شدن اراذل و اوباش به تخریب و فحاشی یاران انقلاب است که موجب دورماندن دست آنان از نوامیس مردم و آزار جوانان می شود”.