آیا این تجاوز نیست؟

مهدی سحرخیز
مهدی سحرخیز

خیلی‌ها اصرار دارند تجاوز صورت نگرفته است. کسانی‌ که از پشت تریبون‌های مردمی اصرار بر این قضیه دارند ۲ ماه است که کورکورانه به دنیا نگاه می‌‌کنند. اگر به ۲ ماه گذاشته نگاه کنیم می بینیم که تجاوز‌های زیادی صورت گرفته است. اول از همه در روز انتخابات که به شور و حقوق مردم تجاوز شد و بعد در خیابان ها. قانون اساسی‌ به صراحت گفته است تجمع آزاد است، ولی‌ در همین تجمعات نیز حقوق مردم زیر سوال رفت و قانون اساسی‌ ایران نیز مورد تجاوز قرار گرفت.

قانون که زیر سوال رفت نوبت به خود مردم شد. مگر اجازه کشتن مردم تجاوز به جان آنها نیست. آیا آن بسیجی‌ که به زنی‌ نامحرم سیلی‌ میزند به او تجاوز نکرده؟ یا ان لباس شخصی که تفگ خود را در می اورد و به سوی یک عده، مستقیم تیر میزند تجاوز به مردم ایران نکرده؟ آیا کسی‌ که مستقیم به قلب هم وطن من تیر میزند تجاوز به جان یک انسان نکرده است؟ تجاوز یعنی‌ چه؟ مگر تجاوز کردن تعریفی‌ به جز این دارد که کسی‌ بر حق کسی‌ ظلم کند، بزرگترین تجاوز را انجام داده است. در این ۲ ماه به همه ایرانیان تجاوز شده؛ به جانبازان ایران که ۸ سال جنگیدند تجاوز شد وقتی‌ زیر پای هم رزمانشان اشک آور زدند، به شهدا هم تجاوز شده است وقتی‌ که در بهشت زهرا با باتوم به جان خانواده هایشان افتاندند. شهدا و جانبازان این زمانه هم از تجاوز مینالند و با مردم هستند. همان مردمی که در کنار جانبازان، جوانان و پیران به نماز جمعه می ایند تا در جایی‌ که نماز میخوانند خونشان را بریزند آیا این تجاوز به دین نیست؟ مگر کسی‌ که خود را بالاتر از دین می‌‌داند بر حق دین ظلم نکرده نماز کسی‌ که خود را برامامان پیش می‌دارد.
کسی‌ که احترام امام زمان را نگاه نمیدارد خود از دین به دوزار نیست. آیا این‌ها خود نشانه تجاوز به اسلام نیست؟ مگر وقتی‌ کسی‌ را دستگیر می‌کنند و لباسش را در می اورند و ساعتها آب یخ روی آنها می پاشند یک نوع تجاوز نیست؟ وقتی‌ به مادری ۲۶ روز دروغ می‌گویند که پسرت زنده است و بعد جنازه اش را تحویل میدهند این تجاوز به عشق مادر نیست؟ وقتی‌ پدری پیکر پسرش را از زندان تحویل می‌گیرد آیا کشتن انسانی در بند و بی پناه، تجاوز به انسان نیست؟ مگر معنی‌ واقعی تجاوز چیست؟ آیا مسئولین اینقدر نابینا هستند که در این دو ماهه تمام این تجاوز‌ها را نادیده گرفته اند و به
دنبال تجاوز‌های دیگر هستند، آیا تجاوز هم خودی و غیر خودی دارد؟ تجاوز‌ حتی به صحنه‌های دروغین تلویزیون هم آمده، وقتی‌ که زندانی در دادگاه بدون وکیل حاضر میشود بدون حضور خانواده و تلویزیون هم با آب و تاب بدون اشاره به این موضوع، دادگاه نمایشی را به تصویر می کشد. یا اینکه کسانی‌ که دور از کشور خود هستند را بدون اطلاع به خانواده به مسخره میکشند تجاوز به حق قانونی‌ آنها نشده هست؟ آیا زندان انفرادی خود یک نوع شکنجه یا تجاوز نیست؟ آیا این تجاوز نیست که کسی‌ را ۴۵ روز بدون وکیل و دیدن خانواده در حبس نگاه دارند؟
اتفاق‌هایی‌ که در ۲ ماه اخیر افتاده است و مردم نظاره بوده اند، خود نشانگر تجاوز‌های غیر انسانی‌ بوده و هیچ گونه
توضیح و دلیل و برهانی نمی‌تواند آن را انکار کند. کسانی که در ملأعا‌م با مردم چنین می کنند، در پشت درهای بسته چی‌
میکنند؟ آنچه در این ۲ ماه اتفاق افتاد تجاوز به فرد یا حتی تجاوز به انسان نیست. تجاوز به انسانیت است. این تجاوز به همه ماست چون ما همه با هم هستیم.