حکومت اسد، دژ ایران در خاک سوریه

لوریان لوژور
لوریان لوژور

» نگاه لوریان لوژور

سمیر جعجع، سیاستمدار و رهبر “حزب نیروهای لبنانی”، در مصاحبه با روزنامه سعودی “الیوم” خاطرنشان کرد که “هیچ گونه اشتباه تاکتیکی یا استراتژیکی ازسوی حزب الله در مداخله اش در جنگ سوریه انجام نشده، ولی یک اشتباه تاریخی صورت گرفته که برای سال ها بر جمیع شیعیان تأثیرگذار خواهد بود”.

آقای جعجع در همین راستا گفت که “حکومت سوریه دیگر نمی تواند بدون ایران به بقای خود ادامه دهد”. رهبر حزب نیروهای لبنانی براین نکته تأکید کرد که “حکومت سوریه عملاً دیگر وجود ندارد. اکنون این حکومت صرفاً یک دژ ایرانی در خاک سوریه است؛ نه کمتر و نه بیشتر.” این درحالی است که در شرایط کنونی، “قیومیت سوریه در لبنان از این پس با قیومیت ایران جایگزین شده و این جایگزینی توسط حزب الله انجام می شود”.

آقای جعجع در ادامه افزود: “اکنون تروریسم در لبنان نیز ظهور پیدا کرده و این به دلیل مشارکت حزب الله در نبردهای سوریه است و اینکه کنترلی روی مرزهای لبنان و سوریه وجود ندارد.”

او در مورد جامعه مسیحیان گفت: “آنچه برای مسیحیان سوریه و عراق مفید واقع می شود این است که در این کشورها حکومتی تکثرگرا، دموکراتیک و آزاد برقرار شود. این پیام سیاسی ماست. منفعت مسیحیان در ایجاد ارتباط با حکومت های دیکتاتوری که دیر یا زود ازبین می روند نیست.”

رهبر نیروهای لبنانی در پایان بر اهمیت کمک های اعطا شده ازسوی عربستان سعودی به هدف تجهیز ارتش لبنان تأکید ورزید و آنها را برای تمامیت ارضی لبنان بسیار کارآمد دانست.

منبع: لوریان لوژور، ۳ اکتبر http://www.lavie.fr/actualite/monde/israel-se-prepare-t-il-a-une-guerre-contre-l-iran-28-08-2012-30161_5.phphttp://www.slate.fr/story/47317/toxicomanie-came-drogue-iran-teheran