فقط بگویید بچه ام کجاست

نویسنده
آکام مکری

» مادر کاوه کرمانشاهی در مصاحبه با روز

نیروهای امنیتی در کرمانشاه، روز گذشته کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر و از اعضای کمپین یک میلیون امضا را بازداشت کردند. فرنگیس داوودی، مادر این فعال کرد در مصاحبه با روز، بابغض می گوید: “فقط و فقط به من بگویند بچه ام کجاست تا خیالم راحت بشود. خبر سلامتی اش را بدهند و بگذارند ببینمش”.

 این مصاحبه در پی می آید.

 

خانم داوودی؛ امروز خبر رسید که نیروهای امنیتی به منزل شما آمده و کاوه را بازداشت کرده اند. لطفا در مورد نحوه بازداشت پسرتان بگویید.

امروز صبح من خانه نبودم. مدرسه بودم. اما پدر کاوه که خانه بود می گفت هفت نفر بودند که کلت کمری داشتند.بعدش آمدند کیس و لپ تاب و کتابهای کاوه  را بردند. مامورین تا ساعت 11 خانه بودند و همه جا را به هم ریخته بودند.بخصوص اتاق خود کاوه را؛بعد هم کاوه را با خودشان بردند.

 

حکم هم داشتند؟

حکم داشتند. پدر کاوه می گوید: برخوردشان هم خیلی خوب بوده و محترمانه کاوه را بردند.

 

به همسرتان نگفتند او را کجا می برند؟

اشاره ای نکرده اند. پدر کاوه پرسیده کجا می بریدش؟ گفتند خودمان خبر می دهیم. هنوز خبر نداده اند.

 

و امروز شما پیگیری خاصی انجام دادید؟

خودم امروز رفتم ستاد خبری اما گفتند بعدا مراجعه کن و زنگ بزن. منتظرم فردا به ستاد خبری بروم و ببینم چه جوابی می دهند .گفته اندبه شما خبر می دهیم. چه خبری آخر؟ بگویند بچه ام کجاست. همین.

 

قبل از بازداشت، وضعیت روحی و جسمی کاوه چطور بود؟

از نظر روحی خوب بود.ولیاو  ناراحتی حنجره دارد و از لحاظ فیزیکی مشکل دارد.

 

خودتان فکر می کنید دلیل بازداشت کاوه چیست؟

اوهیچ کاری نکرده.فعال حقوق بشر بود. هر کاری هم که کرده به خاطر انسان دوستی اش بوده.بچه ام انسان دوست بود، شفاف بوده وهیچ پنهان کاری نکرده است.

 

آیا کاوه قبلا سابقه بازداشت یا احضار داشته است؟

نه. اصلا. اولین بار است که بازداشت می شود.

 

کاوه در جامعه به عنوان فعال حقوق بشر و فمینیست شناخته شده.آیا در خانه و نحوه رفتارش با شما هم همین افکار را عملا دنبال می کرد؟

کاوه واقعا بشر دوست بود.کمک می کرد.به همه مردم و به همه بچه ها و دوستانش. واقعا بچه ای بود که تنها خودش را نمی خواست. بیشتر به دیگران فکر می کرد تا خودش. برای زنان زیاد شخصیت قائل می شد. در خانه برای من هم خیلی احترام قائل بود.

 

به عنوان یک مادر از کسانی که کاوه را بازداشت کرده اند، چه انتظاری دارید ؟

فقط و فقط به من بگویند بچه ام کجاست تا خیالم راحت بشود. خبر سلامتی اش را بدهند و بگذارند ببینمش و اجازه بدهند با کاوه صحبت بکنم. همین.

 

او وکیل دارد؟

نه هنوز اقدامی نکردم. امروز به جایی دسترسی نداشتیم، اما از فردا صبح می خواهیم اقدام بکنیم.