انتظار وقایع بزرگی را می کشیم

نویسنده
شیرین کریمی

» ایرانیان سبز در اروپا:

گروهی از ایرانیان مقیم اروپا با انتشار نامه ای از دیگر ایرانیان مقیم خارج خواستند در حمایت از جنبش سبز مردم کشورو “محکومیت دادگاه های نمایشی و برای پیشگیری از تعرض به موسوی و کروبی” این هفته در مقابل سفارت خانه ها و نمایندگی های دولت ایران دست به تظاهرات بزنند و “آغازگر حرکت بزرگ اعتراضی مردم در روز قدس  باشند”.

در این نامه با تاکید براینکه “این روز ها انتظار وقایع بزرگی را می کشیم” آمده است: “واقعیت این است که امروز ما ایرانیان خارج از کشور هم، مانند مردم داخل رهبری نداریم که آزادانه بتواند هماهنگ مان کند ولی نیازی هم به رهبر داشتن نداریم. کافی است تفرقه را کنار بگذاریم و دست همدیگر را بگیریم. ما همه ایرانی آزاد و آباد می خواهیم و این اراده جمعی به تنهایی می تواند ما را رهبری کند.اگر روز قدس، ایران را سبز می خواهیم باید از خودمان شروع کنیم. اگر انتظار داریم که ایرانیان داخل خطر کنند، ما که آزادیم و دور از خطر، می توانیم آغاز کننده باشیم. شاید اثر بخشی حرکت ما به مراتب کمتر از ایرانیان داخل باشد ولی نور امید را در دلهایشان روشن می کند و به همه دنیا اعلام می کند که ما همچنان سبز و پا برجا هستیم. که جنبش سبز ما زنده است و حکومت ایران نمی تواند با دزدیدن اسناد، رد همه وقایع را پاک کند و با ضرب و زور شکنجه بی گناهان جنایاتش را وارونه نمایی کند. هر یک از ما سند زنده تمامی آن اتفاقات هستیم که همچنان آنایستاده ایم و به مدد ایستادگی ما، فرزندان ایران فردایی از آزادی، مدنیت و عقلانیت و سربلندی را خواهند دید. این پیامی است که می خواهیم به مردممان که شب ها سر بر بالین اشک می کشند و بی فریادرس مانده اند برسانیم. که هنوز آغاز راه است. که ما سبز می مانیم کنار هم. تا پیروزی.”

در ادامه این نامه آمده است: “پیشنهاد می کنیم که ایرانیان در سراسر جهان این هفته در حمایت از جنبش سبز مردم ایران و محکومیت دادگاه های نمایشی و برای پیشگیری ار تعرض به موسوی و کروبی در مقابل سفارت خانه ها و نمایندگی های دولت ایران دست به تظاهرات گسترده بزنند و آغازگر حرکت بزرگ اعتراضی مردم در روز قدس  باشند. همچنین در این تظاهرات از افراد برای اعتصاب غذای نامحدود در صورت وقوع هرگونه تعرض به موسوی و کروبی ثبت نام بشود.”

در پایان این نامه نیز می خوانیم: “آنچه که می خواهیم ایران ما به سمت آن پیش برود، عقلانیت است. به همین دلیل در برابر بی منطقی عنان از کف داده حکومت، ما باید با زبان منطق به پیش برویم.”