موسویان آزاد شد، نشد، شد، نشد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

ظاهرا دم در اوین سنگربندی شده و درگیری شدید است. گروهی مشغول درآوردن موسویان از زندان و گروه دیگری مشغول بازگرداندن او به سلول زندان هستند. دو روز قبل وزارت اطلاعات جرم موسویان را جاسوسی برای یک کشور متخاصم اروپایی اعلام کرد و امروز وزیر اطلاعات گفت که جرم وی امنیتی است و قرار است دو نفر دیگر هم در همین رابطه دستگیر شوند. اما با واکنش هشت ریشتری بسیار شدید و تکان دهنده ای که هاشمی دو روز قبل نشان داد و گفت که « حقیقت در مورد موسویان بزودی معلوم می شود» وزیر اطلاعات در حالی که از ترس فرار می کرد، گفت: ای خاک به سرم! تو رو خدا یکی جلوی اینو بگیره، این چرا اینقدر واکنش خشن نشون می ده؟ در همین راستا، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که قرار وثیقه موسویان بزودی صادر می شود. منابع نزدیک به رئیس جمهور خبر دادند که وی گفته است یا باید موسویان در زندان بماند، یا…. همه پرسیدند: یا چی؟ استعفا می دی؟ تو رو خدا راست می گی؟ اما رئیس جمهور گفت: نه، نمی تونم استعفا بدم. یکی از اطرافیان پرسید: چرا نمی تونی؟ تو می تونی می تونی می تونی، ما می دونیم که تو می تونی، سعی تو بکن. اما احمدی نژاد گفت: اگر استعفا بدم و موافقت بشه، اون وقت دیگه رئیس جمهور نیستم، هستم؟ همه گفتند: نه. وی اظهار داشت: خب، منم از همین می ترسم.


همه عزل شوند

محمود احمدی نژاد در نامه ای به داوود دانش جعفری با توجه به تخلفات مالی دستور داد که « تمامی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران عزل شوند.» وی گفت: اگر لازم شد کلا هر نوع بیمه را تعطیل می کنیم و به جای بیمه به همه روستائیان وام ازدواج می دهیم. وی تاکید کرد: همه را عوض می کنم تا بالاخره چیزی عوض شود. احمدی نژاد اعلام کرد که بزودی قصد دارد همه مدیران کشور را از کلیه مشاغل صنعتی به کارهای فرهنگی منصوب و مدیران فرهنگی را برای اداره کارخانه ها بفرستد. وی گفت: اینطور نیست که یک نفر را عوض کنیم، همه را عوض می کنیم.


برنامه ریزی دقیق و آرمین

کارشناسان اقتصادی گفتند که اقتصاد ایران رو به ویرانی است. دیروز هم محسن آرمین گفت: « در طول این دو سال در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی سیر قهقرایی داشته‌ایم» برخی کارشناسان پرسیدند: پس اوضاع فرهنگی و اجتماعی چی؟ آگاهان نزدیک به دولت گزارش دادند که قسمت به قهقرا رفتن کشور در زمینه های اقتصادی و سیاسی برنامه دو سال اول رئیس جمهور بود، قسمت به قهقرا رفتن فرهنگی و اجتماعی برنامه سال سوم و چهارم است که پانزده روز است شروع شده.

حاج منوچهر بازهم عصب زد

منوچهر متکی رفت سوئد. حالا برای چی سوئد؟ خب می رفت افغانستان یا پاکستان. منوچهر متکی در سوئد با تظاهرات ایرانیان مخالف مواجه شد. خب برای چی رفت سوئد؟ می رفت افغانستان یا پاکستان یا لبنان تا با تظاهرات ایرانیان موافق مواجه شود. منوچهر متکی رفت سوئد و از دست دادن با معاون نخست وزیر سوئد خودداری کرد. خب، برای چی رفت سوئد که معاون نخست وزیرش زن است؟ خب می رفت پاکستان و افغانستان که معاون نخست وزیرش زن نیست و با او دست که می داد هیچ، معانقه هم می کرد. من نمی فهمم، این همه جای مناسب مثل افغانستان و توگو و پاکستان و گامبیا، برای چی می روند سوئد که هرجای آن بروی یک تعداد خانم بدحجاب هستند که تا می روی به طرفشان فوری دستشان را دراز می کند؟

واحد حراست از دانشگاه حفاظت می کند

سه روز قبل اعلام شد که « معاون حراست دانشگاه کرمانشاه به دلیل تجاوز به یک دختر دانشجو دستگیر شد.» دو روز قبل اعلام شد که « یکی از مسوولان واحد حراست دانشگاه کرمانشاه به دلیل تعدی به یک دانشجو دستگیر شد.» یک روز قبل اعلام شد که « یک کارمند عادی حراست که ظاهرا بعد از تجاوز معلوم شد که قبل از تجاوز هم معاون حراست نبود، به دلیل برخی ارتباطات نامشروع که معلوم نیست با رضایت طرفین بوده یا نه، همراه با همان دختر دانشجو بازداشت شدند.» امروز اعلام شد که « یکی از کارکنان حراست دانشگاه کرمانشاه با یکی از دانشجویان دختر دانشگاه با همدیگر ازدواج کرده و مراسم ازدواج آنان بزودی برگزار می شود.» فردا اعلام خواهد شد که « مسوول حراست دانشگاه کرمانشاه ضمن تکذیب ازدواج یکی از دربانان دانشگاه که هرگز با حراست همکاری نداشته مورد تجاوز یکی از دانشجویان دختر دانشگاه می خواست قرار بگیرد که دختر مذکور دستگیر و دربان مذکور آزاد شد.»

گاوداری باستانی

بنا به گزارش منابع خبری یک اثر تاریخی در خراسان رضوی به دامداری تبدیل شده است. کارشناسان آثار تاریخی اعلام کردند که در شرابط کنونی این موضوع کاملا طبیعی است، چون وقتی تعداد زیادی گاو و تعداد کمی اثر تاریخی وجود دارد، معمولا چنین چیزی اتفاق می افتد. یک گاو که در این محل زندگی می کند، گفت: « ما به آنها گفتیم که این کار خوبی نیست، ولی آنها پاسخ دادند که شما گاو هستید و نمی فهمید.»